Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Elektromobilių niuansai: kodėl apdrausti „Tesla“ – brangiau nei „Nissan“?

2018.04.06.

Tradiciškai pirmąjį gegužės penktadienį Lietuvoje vyks elektromobilių varžybos „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“. Tai – jau ketvirtos tokio tipo varžybos: per metus keitėsi ne tik patys elektromobiliai, bet ir problemos, su kuriomis susiduria jų pirkėjai. Vienos pagrindinių – privalomasis civilinės atsakomybės ir kasko draudimai.

„Dar neseniai „Bentley“ automobilių Lietuvoje buvo daugiau nei elektromobilių, bendrovės nenorėjo prisiimti atsakomybės už tokias transporto priemones, nebuvo oficialių atstovų, tad trūko informacijos apie galimus jų remonto įkainius. Kai kurios bendrovės drįso žengti pirmuosius žingsnius ir šiandien yra rinkos lyderės, į kurias kreiptis rekomenduoja kone visi elektra varomą transporto priemonę įsigiję vairuotojai“, – teigia varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ organizatorius Darius Grinbergas.

Elektromobilių draudimas – neretai pigesnis

Elektromobilių skaičius Lietuvoje auga: daugiau parduodama naujų, pamažu gyvėja naudotų rinka, nemažai jų įvežama iš kitų šalių. Pastaruoju metu tokių transporto priemonių skaičius augo kone dvigubai kasmet, tačiau absoliutine verte nedaug – vos apie 700. Santykinai mažas jų populiarumas – privalumas draudžiantis.

„Išskirtinių sąlygų apdrausti elektromobilį nėra. Taikome įprastą procedūrą, rizika vertinama atsižvelgiant į kliento eismo įvykių istoriją ir tokio automobilio žalų lygį. Elektromobilio kasko rizika vertinama pagal vairuotojo rizikos duomenis ir techninius automobilio  parametrus, remonto įkainius bei detalių kainas. Dar vienas faktorius – vagystės rizika. Elektromobiliai yra pranašesni, nes dėl mažos rinkos jų vagystės rizika yra labai nedidelė. Atsižvelgiant į tai, kad  vertinama daug kriterijų, negalime sakyti, jog elektromobilį apdrausti visada bus pigiau“, – draudimo niuansus aiškina ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius.

Yra kelios išimtys automobiliams, kurių atstovų Lietuvoje nėra, tad oficialus servisų tinklas taip pat neegzistuoja. Vienas tokių – populiarusis „Tesla“, kuriuos įsigiję ir pamatę kasko draudimo sąlygas, žmonės neretai išpučia akis. Draudimo bendrovės tarpininkauja tik dėl kokybiško remonto autorizuotame servise, o „Tesla“ atstovybės nėra ne tik Baltijos šalyse, bet ir Lenkijoje. Artimiausios – Berlyne bei Stokholme.

Tokia pati sąlyga galioja ir daugiau elektromobilių gamintojų. Vis dėlto šiandien naujų elektromobilių pardavėjus Lietuvoje suskaičiuoti galima vienos rankos pirštais: tai „Hyundai“, „Kia“, „Nissan“, „Volkswagen“, o prie šios kompanijos greičiausiai dar šiemet prisijungs „Jaguar“.

R. Pocius pabrėžia, kad užklausų dėl elektromobilių draudimo daugėja. Nors bendrovės transporto draudimo portfelyje ekologiškų automobilių draudimas kol kas sudaro kelis procentus, jis atspindi nedidelį bendrą Lietuvoje registruotų elektromobilių skaičių.

ERGO atstovas pažymi, kad visi elektromobilių savininkai yra atsargūs – transporto priemonę draudžia tiek privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, tiek savanorišku kasko.

Išskirtinių nuostolių nėra

Kai į avariją patenka įprastas vidaus degimo variklį turintis automobilis, patyrusiems mechanikams viskas aišku – pagal smūgio vietą jie iš anksto gali pasakyti daugumą keistinų detalių. Ar elektromobilių remontui galioja tos pačios taisyklės?

Draudimo bendrovės ERGO duomenimis, patiriamų žalų atvejais esminių skirtumų nefiksuojama. Elektromobiliai santykinai yra brangesni nei įprasti automobiliai, jų dalys neretai kainuoja daugiau. Jeigu apgadinta transporto priemonės važiuoklė, žibintai, stiklai, kėbulo ar kitos panašios detalės, elektromobilio remonto išlaidos nebus gerokai didesnės nei tradicinių degalais varomų automobilių.

Elektromobilis turi pavienių brangesnių detalių – pavyzdžiui, bateriją ar patį elektrinį variklį, kurių keitimas atsieina daug. Tačiau tokio tipo transporto priemonėje nėra degalų siurblio, generatoriaus, radiatoriaus, sankabos ir daugybės kitų komponentų, tad žala kiekvieną kartą skaičiuojama skirtingai.

„Dažniausiai griežtesnės draudimo sąlygos taikomos tiems elektromobiliams, kurie atkeliauja iš JAV ir yra patekę į eismo įvykius. Ne visada smarkiai apgadintus elektromobilius verta remontuoti, ypač, jei ketinama laikytis technologinių reikalavimų. Verta paminėti, kad tokių atvejų pasitaiko dažnai“, – sako draudimo bendrovės Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas R. Pocius.

Vertinant bendrais skaičiais, elektromobilių žalos nėra didelės dėl paprastos priežasties – įprastai jie į eismo įvykius patenka miesto gatvėse. Avarijų priežastys analogiškos – vairuotojo neatidumas, saugaus greičio bei atstumo nesilaikymas.