Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Ką žinote apie Dacia?

2018.05.07.

Rumunų automobilių Dacia prekių ženklo istorija prasidėjo 1968 m, kai Kolibašyje, Pitešto priemiestyje, pradėjo veikti UAP (Uzina autoturismul Pitesti) gamykla. Prie gamyklos įkūrimo nemažai prisidėjo prancūzų automobilių gamintojas Renault, tad nenuostabu, kad pagrindinė gamyklos produkcija buvo automobilių gamyba pagal Renault suteiktas licencijas. Nors Dacia istorija galėjo susiklostyti ir kiek kitaip, nes 1965 m., dar tik planuojant kurti gamyklą, buvo paskelbtas mažalitrių automobilių licencijos įsigijimo konkursas. Rumunų organizuotame konkurse be Renault dalyvavo Fiat, Austin ir Peugeot. Buvo vedamos derybos, bandomi modeliai. Galiausiai buvo apsistota ties modeliu „Renault 12“.

Įdomu tai, kad 1966 metais, pasirašant sutartį, „Renault 12“ dar buvo tik prototipas. Jo gamyba turėjo prasidėti tik 1969 m, tad nenorėdamas prarasti rinkos, prancūzų koncernas pasiūlė rumunams pradėti nuo modelio „Renault 8“ gamybos.

Priėmus galutinį sprendimą, per rekordiškai trumpą laiką – pusantrų metų – pastatoma Pitesti Motor-Car Plant gamykla (Pitešto automobilių įmonė), kurioje 1968 m. vasarą pradedama montuoti įranga, o vasaros pabaigoje nuo konvejerio nurieda pirmasis serijinis modelis – Dacia 1100.

Iš esmės, Dacia 1100, kuris buvo Renault 8 analogas, „gamyba“ buvo tiesiog iš Prancūzijos gaunamų mazgų ir detalių surinkimas. Nuo originalo rumunų modelį skyrė tik emblema. Tuo pat metu buvo gaminama ir ribota modelio 1100S, skirto lenktynėms, serija. 1100 modelis buvo gaminamas iki 1971 m., kol galutinai vietą užleido Dacia 1300 versijai.

Nepaisant to, kad Dacia 1300 buvo tipiškas keturių durų sedanas, ji greit išpopuliarėjo. Išilgai montuojamas 1 289 cm3 54 AG variklis leisdavo pasiekti maksimalų 144 km/val. greitį. Automobilis 100 km kelio naudojo 9,4 l degalų.

Nuo 1970 m. rinkai buvo siūlomos trys modifikacijos „1300 standart“, „1300 super“ ir „1301“ (spec. versija partiniams veikėjams). 1973 m. pasirodė modifikacija „1300 Break“, gavusi furgono kėbulą. Dar po poros metų prasidėjo modelio Dacia 1302 gamyba. Tai buvo... pirmasis Dacia pikapas. Galbūt gyvai niekas iš mūsų skaitytojų Dacia 1302 pikapo nėra matę, tačiau rumunai juos gaminti pradėjo dar aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje.

Techniškai pikapas buvo identiška Dacia 1300 kopija, tačiau jis 2,25 m. ilgio krovinių skyriuje galėjo vežti iki 500 kg svorio krovinius. Automobilis patiko ne tik vietos pirkėjams, todėl netrukus prasidėjo jo eksportas į Šiaurės Afriką.

Be Dacia 1300, gamykloje buvo surenkami ir Renault 20 analogai – Dacia 2000. Šie modeliai buvo skirti išimtinai nomenklatūrai ir buvo tik dviejų spalvų – juodi arba tamsiai mėlyni.

Automobilių parodoje EREN 1979, rumunai pristatė ne tik modernizuotas ankstesnių modelių versijas, bet ir prototipą Dacia Sport Brasovia. Tais pačiais metais buvo pradėta ir modernizuotos Dacia 1300 versijos – Dacia 1310 – gamyba. Iš esmės tai buvo ankstesnis modelis su kiek pakeista išvaizda ir praplėstomis sąrangos versijomis - Standard, MS, MLS, S, TL, TX. Kitas rimtesnis modernizavimas įvyko 1983 m. Tada rinkoje pasirodė Dacia 1401 su 1397 cm3 varikliu ir Dacia 1210, gavusi 1185 cm3 agregatą. Taip pat buvo pradėtos montuoti penkių pavarų MPD. Tokios versijos ilgą laiką buvo eksportuojamos į Pietų Afriką, Kanadą, Didžiąją Britaniją.

Ilgą laiką įmonė gamino vienus ir tuos pačius modelius, juos kiek modernizuodama, tačiau 1997 m. visuomenė išvydo Dacia 33 prototipą, kurio dizainą kūrė italų IDEA Torino.

Pirmuoju automobiliu, kurio dizainą rumunai sukūrė savarankiškai, tapo modelis Nova. Tai buvo sedanas, su skersai montuojamu 1557 cm3 ir 72 AG varikliu. Maksimalus automobilio greitis siekė 160 km/val., 100 km/val. jis pasiekdavo per 15,9 s. Vėliau Nova ne kartą buvo modernizuota, o 2000 m. gavo Renautl Clio pavarų dėžę ir naują pavadinimą – SupeRNova. Pastarasis modelis buvo pirmasis UAP kaip Renault koncerno antrinės įmonės, kūrinys.

Šiuo metu Dacia sėkmingai gamina savus modelius – Dokker, Lodgy, Logan, Duster (Visus juos galima apžiūrėti įmonės Sostena salonuose )– kuriems naudojama nemažai laiko patikrintų technologinių Renault sprendimų bei mazgų, todėl visiškai nauji automobiliai, tiek lengvieji, tiek ir lengvieji komerciniai, yra ne tik kokybiški, bet ir bene pigiausi iš šiai dienai esančių Lietuvos rinkoje.