Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

Lietuvos ralio čempionate plevėsuos Didžiosios Britanijos vėliava

2018.01.25

Praėjusiais metais išbandęs kelis pavienius ralio etapus Lietuvoje britas Andrew Hollandas nusprendė šiemet dalyvauti visame Lietuvos ralio čempionate. Prie „Dynami:T Energy“ komandos prisijungęs sportininkas lenktynių trasose pilotuos egzotišką 1972 metų „Ford Escort“ automobilį, o jam stenogramą skaitys lietuvis Aleksandras Dainys.

Iš žiedo į ralį

„Kiek žinau, tai pirmas kartas istorijoje, kai birtas važiuos visą Lietuvos ralio čempionatą. O man visada smagu būti pirmam,“ – juokais savo tikslą sudalyvauti lietuviškose klasikinio ralio varžybose pristatė Andrew Hollandas.

Automobilių sporto gerbėjams Hollando pavardė puikiai pažystama: visą jo šeima daugiau nei dešimtmetį dalyvauja 1000 km lenktynėse Palangoje. Senus „Ford“ automobilius kartu su Andrew pilotuoja jo brolis Michaelis Hollandas ir tėtis Dave‘as Hollandas. Vis tik Lietuvos automobilių sportą pamilę britai pripažįsta, kad ištvermės lenktynės kasmet brangsta, o kelis metus iš eilės tik po starto sulūžtantis automobilis satisfakcijos nesuteikia. Šeimyna nusprendė grįžti prie ištakų ir išbandyti savo jėgas ralio trasose.

„Pernai kartu su broliu ir tėčiu sudalyvavome trijuose pavieniuose raliuose Lietuvoje ir Estijoje. Mums patiko greitos šių kraštų trasos ir labai nestabilus, kartais net per daug minkštas kelio paviršius. Patiko lenktynių atmosfera. Čia susirenka daug žiūrovų. Mojuojančius žmones matai kone kiekviename posūkyje, jie vaikšto po serviso zoną. Atvažiavus iš Didžiosios Britanijos, kur dėl saugumo reikalavimų gerbėjai tik su išimtimis prileidžiami prie trasos, čia ralis atrodo gyvas, atviras ir tai labai smagu. Dėl to norime čia važiuoti. Brolis ir tėtis važiuos į pasirinktus ralius, o aš kartu su Aleksu sudalyvausiu visame čempionate,“ – tikrąją pasirinkimo lenktyniauti Lietuvoje priežastį įvardijo A. Hollandas.

Arba viskas, arba nieko

Tiesą sakant, dėl to, kad Lietuvos čempionate matysime ir Didžiosios Britanijos vėliavą reikėtų dėkoti šturmanui, „Kauno autoklubo“ vadovui Aleksandrui Dainiui.

„Mes su Drew esame gerai pažįstami, tai jis, nusprendęs važiuoti ralyje paprašė manęs padėti susiorientuoti lietuviško ralio virtuvėje. Jo automobilis labai patrauklus akiai, varomas užpakaliniais ratais, tad užprogramuotas geroms emocijoms. Negalėjau atsisakyti, nes būčiau likęs nesuprastas. Sėdome važiuoti kartu. Susidirbome. Sakė, norėtų sudalyvauti keliuose raliuose ir šiemet. Tačiau manęs toks variantas netenkino. Arba aš važiuoju visą sezoną, arba nevažiuoju visiškai. Nenoriu mėtytis. Nusprendėm važiuoti į visus ralius,“ – savo sąlygas pristatė A. Dainys.

Istoriniu automobiliu važiuos efektingai

Didžiosios Britanijos ir Lietuvos vėliavas ant galinių šoninių stiklų vešiantis ekipažas džiugins ralio žiūrovus efektingai važiuojančiu, egzotišku ir mūsų kraštuose retai matomu pirmosios kartos „Ford Escort“ automobiliu.

1972 metais pagamintas automobilis yra varomas užpakaliniais ratais. Po variklio gaubtu – originalus Cosworth meistrų sukurtas keturių cilindrų Ford BDA variklis. Beveik pusės amžiaus senumo agregatas išvysto daugiau nei 200 AG ir sukasi iki 10 500 aps/min.

Andrew Hollandas juokauja, kad nauji partneriai įpareigos jį ralio trasose skrieti taip, lyg automobilis būtų varomas dinamitu.

„Labai džiaugiuosi, kad mus į savo gretas įsileido „Dynami:T Energy“ komanda. Jų dėka turime nuostabų dizainą. Tokio aš niekada neturėjau. Anksčiau mes tiesiog klijavome rėmėjų lipdukus ant automobilio ten, kur buvo vietos. Tikiuosi, tinkamai atstovausime ekipą ralio greičio ruožuose ir automobilį tokiame stovyje išlaikysime iki pat sezono pabaigos,“ – kalbėjo A. Hollandas.

20 metų patirtį ralio trasose skaičiuojantis lenktynininkas iš Didžiosios Britanijos tikisi, kad iki sezono pabaigos ne tik automobilis išliks sveikas, bet ir pavyks iškovoti kokį nors trofėjų istorinių ir galu varomų automobilių grupėje. Vis tik Andrew ir Aleksandro ekipažas išlieka realistais: patirties ant lietuviško žvyro dar trūksta, reikia susidirbti su naujai išgvildenta stenogramos koncepcija, tad apie čempionų titulus tik svajoja, o ar pavyks juos nuskinti, parodys rezultatai trasose.