Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų
Nuotraukos

„ENEOS 1006 km lenktynių“ trasoje bus įvairių automobilių

2017 07 20

Didžiausias Lietuvos vasaros kurortas Palanga jau gyvena „ENEOS 1006 km lenktynių“ nuotaikomis. Trečiadienį, kai varžybų administracinė ir techninė komisijos šalia miesto stadiono pasiraitojo rankoves tikrindamos lenktynėse, kurios čia vyksta liepos 19-22 d.d., dalyvaujančių komandų kovinę parengtį, jų laikinojoje trasoje ties Vydmantų sankryža suko ratus du naujitelaičiai „Jaguar“ automobiliai.

Lenktynių „Rescue car“ oficialiai tituluojamas „Jaguar F-Pace“, o „Safety car“ – „Jaguar XF“. Būtent šie automobiliai renginio dienomis padės užtikrinti teisėjams ir lenktynes aptarnaujančiam personalui saugumą trasoje ir operatyvią pagalbą, kam jos skubiai prireiks.

„Lenktynių saugumas – pirmaeilis jų organizatoriaus uždavinys, - akcentavo aštuonioliktąsias maratonines lenktynes jų istorijoje Palangoje rengiančios VšĮ „Promo Events“ vadovas Darius Jonušis. – O saugumą ir tvarką trasoje užtikrinti padeda ne tik žmonės, varžybų organizatoriai ir kvalifikuoti specialistai, bet ir technika. Todėl mums svarbu turėti tokius galingus ir greitus automobilius, kaip į Palangą deleguojami „Jaguar“ai“.

Lenktynes aptarnaujantys automobiliai, o ypač „Safety car“, pasak D. Jonušio, privalo būti greiti, manevringi ir tuo pačiu galingi grynai dėl varžybų specifikos, o būtent dėl to, kad pirmojo rato metu jo, važiuojančio visai kolonai iš paskos, negalėtų pasivyti kiti, greičiausi sportininkai.

Būtinybę turėti dar greitesnį „Safety car“, akcentuoja D. Jonušis, lenktynių organizatoriai pajuto baigus Palangos aplinkkelyje esančio Vydmantų transporto mazgo, kuris rekonstruotas į dobilo lapo formos skirtingų lygių sankryžą, pertvarkos darbus. Mat pasikeitusios lenktynių trasos vieno rato ilgis nuo buvusių 2994 metrų sutrumpėjo iki 2682 m., o tai reiškia, kad saugos automobiliui liko dar mažiau galimybių įsibėgėti, tad jis privalo reikiamą spartą išvystyti dar greičiau.   

Saugos automobilio ir jo įgulos pagrindinis uždavinys – įsitikinti ar trasa saugi. Prieš varžybų startą „Safety car“ apvažiuoja pilną trasos ratą, įsitikina, kad trasoje nėra pavojingų vietų – žvyro, lenktyninių automobilių detalių po avarijų, nedrausmingų žiūrovų trasoje ir pan.

Tik tada šio automobilio vairuotojas gali duoti „OK” - signalą lenktynių pradžiai. Tai jis kartoja po kiekvieno pasirodymo trasoje. Kontaktinių lenktynių metu pirmąjį ratą jis važiuoja visiems dalyviams iš paskos, kol jo vairuotojas įsitikina, kad pirmas ratas apsuktas sklandžiai.

„Rescue Car” – tai uolus budintis lenktynių sargas, o į trasą šis automobilis išvažiuoja tik tada, kai kažkam prireikia jo pagalbos. Pavyzdžiui, kai lenktyninis automobilis išslysta iš trasos ir būtina jį išvilkti atgal į ją. Pagalbos automobilis ir jo įgula dalyvauja po incidentų rengiant trasą tolesnėms varžyboms, valant likusias nuolaužas ar žvyrą, kitokius kliuvinius.

Ko gero dar didesnio dėmesio susilauks ir sportinis miesto visureigis, didžiausią paklausą Lietuvoje turintis „Jaguar“ modelis - „Jaguar F-Pace“ arba lenktynių „Rescue Car”.   

 

Jo kūrėjus įkvėpė ikona jau tapęs F-TYPE modelis, todėl jį, kaip ir praktišką bei saugų jo pirmtaką, malonu ir vairuoti, ir su juo važiuoti.

Tad netenka stebėtis, jog prestižiniuose „World Car Awards“ (WCA) apdovanojimuose „Jaguar F-Pace“ pelnė net dvi nominacijas - jis pripažintas 2017 metų geriausiu ir gražiausiu automobiliu pasaulyje.

 Verta paminėti, jog tokios sėkmės susilaukė tik antras automobilis per visą šio konkurso istoriją.

Algimanto BRAZAIČIO nuotraukos