Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ar automobiliui kenkia parkavimas ant šaligatvio?

Niekam seniai ne paslaptis, kad parkavimo vietos miestuose
Nuotraukos

2017 10 09

Niekam seniai ne paslaptis, kad parkavimo vietos miestuose, ypač – jų centruose, vos ne kasdien mažėja, tad ieškodami kur pasistatyti savo transporto priemonę, vairuotojai linkę išnaudoti net pačias mažiausias erdves. Tas pats pasakytina ir apie daugiaaukščių kiemus, tad jau nieko nebestebina dviem ratais ant šaligatvio ar žaliosios dangos stovintys automobiliai. Visgi ar toks parkavimo būdas yra tinkamas jūsų geležiniam draugui?

 

Pradėti turbūt reiktų nuo to, kad kai kuriais atvejais Kelių eismo taisyklės numato galimybę parkuoti automobilį dalinai užvažiavus ant šaligatvio arba net to reikalauja. Apie parkavimo vienoje ar kitoje vietoje būdą, paprastai, informuoja toje vietoje kabančios Kelių eismo taisyklėse numatytos lentelės. Kita vertus, jeigu tokio ženklo nėra arba automobilis paliekamas ant žaliosios vejos, sąžiningam, tačiau ne visai draugiškam kaimynui pranešus galima gauti ir baudą.

Kalbant apie kitas, galimas, problemas, ypač daug diskusijų toks parkavimo būdas, kai užvažiuojama tik dviem ratais, seniai tapo ginčų objektu. Dažnai forumuose galima pasiskaityti, kad taip palikus automobilį greit pajaučiamas „tepalo trūkumas“, „degalų siurblys, jei bake mažai degalų, ima džiūti“, „nevienodai apkraunami amortizatoriai“. „deformuojasi pakaba“, „plinta įskylimai stikle“, „galima pažeisti kėbulą“ ir t.t. Atsakydami į šiuos pastebėjimus, mėgėjai parkuotis „dviem ratais“ teiraujasi, kodėl tada ilgesniam laikui paliekant automobilį, jį rekomenduojama pakelti?

Atsakymas būtų gan paprastas – jeigu kalbame apie trumpalaikį stovėjimą, o ne apie pusės metų konservaciją, automobilį galima palikti ir „ant dviejų ratų“. Tiesa, reiktų patikslinti, kad kalbama apie standartinį miesto šaligatvį, kurio aukštis siekia nuo 150 iki 300 mm. Be to, bet koks bandymas įveikti net ir tokią kliūti automobiliu, kuris yra žemas ar specialiai pažemintas gali baigtis epiniu „sėdimu ant pilvo“. O forsuojant šaligatvį „visu greičiu“, didelė tikimybė, kad bus apgadinti ne tik ratai, bet ir bet kokio aukščio automobilio pakaba. Gali nukentėti ir tokios detalės, kaip dugno apsauga ar purvasargiai.

Kalbant apie automobilio parkavimą šonu, kai degalų bakas užpildytas mažiau negu ketvirčiu, reiktų žinoti, kad stovint ant 300 mm aukščio šaligatvio daviklis iš tikro gali rodyti 0. Esant tokiai padėčiai, žiemą arba tada, kai degalų siurblys jau gyvena paskutines savo dienas, automobilis gali ir neužsivesti. Problema, dažniausiai, išsprendžiama automobilį pastačius lygiai horizontaliai, nors atskirais atvejais gali tekti pasikrapštyti su degalų padavimo sistema.

Istorijos apie tai, kad automobiliui stovint šonu smarkiau dėvisi variklis, nes tepalai susikaupia tik vienoje karterio pusėje, tikėtina, išgalvotos. Jeigu tepalo yra tiek, kiek priklauso, tai net automobiliui gerokai palinkus, tepalai savo funkciją atliks. Pažiūrėkite, kokiais šlaitais važinėja visureigiai ir juk jiems nieko nenutinka.

Paliekant tokioje padėtyje automobilį nakčiai ar dviem, dėl amortizatorių, jeigu jie dar „nemirę“, būklės neverta jaudintis. Kėbului taip pat nieko nenutiks per naktį ar dvi. Nebent jis jau būtų „suėstas“ rūdžių ar smarkiai apdaužyti. Beje, tokiu atveju automobilį greičiau pribaigs „gabalais“ sudėtas asfaltas ar senokai greiderį matęs kaimo keliukas, nes tada tiek kėbului, tiek ir pakabai tenka gerokai didesnės apkrovos, negu tos, kurias automobilis patiria ramybės būsenoje.

Taigi, palikus automobilį stovėti šonu, blogiausia, kas gali nutikti – nepatekinto kaimyno paliktos žymės arba bauda už neteisingą parkavimą. Tad jeigu taip automobilį statote ne kasdien, dėl techninės jo būklės tikrai galite nesijaudinti. Jai toks parkavimas jokios įtakos neturės.

 

Prim.lt