Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ar užtenka mėnesinės įmokos, norint turėti naują automobilį?

Jeigu dabartinį gatvių vaizdą palygintume su tuo, kuris buvo prieš 10 ar 15 metų, sunku būtų nepastebėti vis daugiau naujausio modelio automobilių.
Nuotraukos

2023.06.06.

Jeigu dabartinį gatvių vaizdą palygintume su tuo, kuris buvo prieš 10 ar 15 metų, sunku būtų nepastebėti vis daugiau naujausio modelio automobilių. To priežastis elementari – išaugus gyvenimo lygiui ir automobilių pirkimui išsimokėtinai tapus nauja norma, vis daugiau žmonių ryžtasi mokėti kelių šimtų eurų mėnesinę įmoką už naują ir patikimesnę ar tiesiog labiau tinkančią transporto priemonę.  Bet ar tikrai naujas automobilis kainuoja tik mėnesinę lizingo įmoką?

Lizingas verslui gali tapti našta

2022 metų I–III ketvirčių duomenimis, vidutinė naujo lizingu įsigyjamo automobilio kaina Lietuvoje siekė 34,2 tūkst. eurų. Skaičiuojant, jog pradinis įnašas perkant automobilį siekia 15 proc., vidutiniškai tai sudaro kiek daugiau nei 5 tūkst. eurų. Ir nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti ne itin stambi suma, jaunam verslui arba tam, kuris perka daugiau automobilių, šios išlaidos tampa solidžia našta.

„Teko pačiam susidurti su automobilio pirkimu lizingu, kai verslas dar jaunas. Mėnesinės įmokos buvo įkandamos, tačiau pradinis įnašas kėlė iššūkių. Manau, kad su tuo susiduria daugelis jaunų verslų, ypač jeigu jie vystomi be papildomų investicijų“, – savo patirtį prisimena transporto rinkos žinovas Justas Lengvinas. 

Jo teigimu, apskaičiuoti lengva: vieno automobilio pradinė įmoka mažam verslui gali sudaryti nuo kelių iki keliolikos procentų metinės apyvartos.

„Žinoma, tuomet dažnu atveju tenka įvertinti, kad naujas automobilis yra tiesiog per brangus pirkinys įmonei, bet jeigu veiklai reikia transporto priemonės – reikia ir kažkokių sprendimų“, – sako pašnekovas.

Automobilių specialistas priduria, kad su panašiais iššūkiais susiduria didesnės įmonės, kurioms tenka vienu metu įsigyti kelis automobilius, – taip pradinis įnašas sudaro svarią pinigų sumą. Pasak J. Lengvino, sprendimas naudotis senesniu automobiliu, kurio kaina net nesiekia pradinio įnašo sumos, dažnai gali tapti didesniu galvos skausmu, o ne taupymu.

„Viskas labai priklauso tiek nuo transporto priemonės svarbos įmonės veikloje, tiek nuo konkretaus automobilio. Bent jau aš ne kartą įsitikinau, kad pataupius perkant senesnį automobilį, tą kainų skirtumą tenka kompensuoti ištampytais nervais jam sugedus, sugaištu laiku be automobilio, kol jis kiurkso servise, bei remonto išlaidomis“, – kalba ekspertas.

Vis daugiau įmonių renkasi alternatyvą

Tiesa, laisvoje rinkoje tokie iššūkiai ilgai be sprendimų nebūna – pasaulyje populiarėja automobilių abonemento paslauga, suteikianti galimybę verslui turėti naują transporto priemonę be pradinio įnašo ir iš karto žinant, kokia bus jai skirta išlaidų eilutė kiekvieną mėnesį.

Pagrindiniai vis didesnio populiarumo sulaukiančios paslaugos privalumai juntami jau vien todėl, kad, išsirinkus automobilį ir pasirašius sutartį, įmonei už jį reikės mokėti tik mėnesinį mokestį, į kurį įtrauktos planinės techninės apžiūros, sezoninis padangų keitimas, draudimas, pagalbos kelyje paslauga ir panašios kasdieniam naudojimui būtinos paslaugos. Taip pat – nereikalingas pradinis įnašas, o ir išsirinktą modelį, jeigu jis netinka, yra galimybė pakeisti kitu.

Štai, pavyzdžiui, bendrovės „WeFleet“ siūlomas vienas paklausiausių naujų automobilių Lietuvoje, vidutinio dydžio miesto krosoveris „Nissan Qashqai“, naudojantis abonemento paslauga, kas mėnesį įmonei kainuotų nuo 450 eurų. Šio automobilio kaina siekia kiek daugiau nei 30 tūkst. eurų, tad skaičiuojant, tarkime, „Swedbank“ automobilių lizingo skaičiuokle, pradinis įnašas sudarytų 4 574 eurus, o mėnesinė įmoka – 374. Teisingumo dėlei prie šios sumos reikėtų pridėti draudimo, techninės apžiūros, padangų ir jų keitimo bei panašias išlaidas.

Negana to, apskaičiuota mėnesinė lizingo įmoka su 30 proc. likutine verte po penkerių metų – ji sudaro 9 147 eurus. Taigi, norint pasilikti mašiną sau, tektų pakloti dar dviejų pradinių įnašų sumą.

„Mes, lietuviai, turime stiprų nuosavybės būtinumo jausmą ir mėgstame viską turėti kaip savo daiktą. Tai rodo net ir nekilnojamojo turto rinka: mes turime gerokai daugiau savo būstų nei Vakarų Europos, kur tokia populiari ilgalaikė nuoma, gyventojai“, – sako pašnekovas.

Jo teigimu, taip pat ir su automobiliais.

„Atrodo, jog kai turi savo, jautiesi saugiau, tačiau tai – tik iliuzija, ypač kalbant apie įmonės automobilius, kurių paskirtis – prisidėti prie pelno siekimo, o kai kuriais atvejais ir būti motyvacine priemone darbuotojams. Šiuo atveju reikėtų vadovautis ne įpročiais ar instinktais, o racionaliais skaičiavimais: kuris pasirinkimas kainuos mažiau pinigų bei papildomų laiko resursų“, – apie skirtingus transporto priemonių įsigijimo būdus kalba J. Lengvinas.

Beje, naudojantis aukščiau paminėta automobilių abonemento paslauga, pavyks išvengti ir kitų, vis dar aktualių iššūkių modernių automobilių rinkoje: neretai naujų modelių tenka laukti pusę metų ar ilgiau, taip pat ir jų kainos keičiasi gerokai dažniau nei anksčiau. Savo ruožtu, tarkime, įmonė „WeFleet“ pasirūpina, kad norimu automobiliu būtų galima naudotis tuoj pat po sutarties pasirašymo.