Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kokios automobilių opcijos negrįžtamai paseno?

Progresas juda nesustabdomai, tad nenuostabu, kad pasaulis aplink mus sparčiai keičiasi
Nuotraukos

2017 10 19

Progresas juda nesustabdomai, tad nenuostabu, kad pasaulis aplink mus sparčiai keičiasi. Vieni įprasti daiktai ar funkcijos, tampa modernesni, kiti tiesiog „išmiršta“ kaip dinozaurai. Tai pastebima net tokiose srityse kaip automobilių pramonė. Gamintojai nuolat stengėsi pritraukti pirkėjų dėmesį naujomis opcijomis ar privalumais, tačiau pastarieji, kadaise atrodę tokie naudingi, taip pat neatlaikė laiko išbandymo ir šiandien kelia tik nostalgišką šypseną. Pavardinsime bene įdomiausias opcijas, kurias šiandien naujuose automobiliuose surasti būtų gan sudėtinga.

 

Monetų laikiklis

Monetų laikiklis buvo skirtas surūšiuoti skirtingo nominalo monetas, kas supaprastindavo atsiskaitymą mokamuose keliuose, degalinėse, parkavimo aikštelėse ir t.t. Deja, tai buvo aktualu tada, kai dar nebuvo išplitusios kortelės ar internetas, o monetos buvo gerokai vertingesnės negu dabar. Šiandien pastarasis „privalumas“ gali būti naudojamas nebent kokioje nors trečiojo pasaulio šalyje.

 

Žibintų valytuvai

Kadaise ši funkcija buvo išskirtinis Premium segmento simbolis ir leido tokių automobilių savininkams turėti švarius žibintus nesitepant rankų. Dabar valytuvus pakeitė gerokai funkcionalesnė ir patikimesnė žibintų apiplovimų sistema. Galbūt ji ir naudoja daugiau plovimo skysčio, tačiau priežiūra yra gerokai paprastesnė.

 

Kasečių laikikliai

Turbūt apie šį privalumą reiktų pradėti kalbėti nuo to, kad šiandien jau ne visi atsimena, kas buvo tos kasetės, nes moderni muzika, dažniausiai, liejasi iš USB laikmenų arba, atskirais atvejais, iš CD plokštelių.

Tiesa, kai buvo kuriami laikikliai, apie tai dar niekas nežinojo, tad automobiliuose buvo automagnetolos, o kasetės buvo saugojamos šalia rankinio stabdžio rankenos. Tam net buvo sumontuotas specialus indikatorius, kuris leido vairuotoju ar priekiniam keleiviui žinoti, kiek liko laisvų vietų. Vėliau kasetes pakeitė CD grotuvui, kurie ištobulėjo iki 6 – 8 CD grotuvų, tačiau ir ši opcija jau tampa istorijos dalimi.

 

Telefonas

Kalba eina ne apie mobilų apartą, o apie galingą, automobilyje sumontuotą, radijo stotį ir masyvų, skaičiais nusėtą, laidu su stotimi sujungtą telefono ragelį. Neteko tokio matyti? Gaila, nes atrodo įspūdingai. Tokius aparatus amžiaus pradžioje turėjo dažnas Premium segmento modelis, tačiau mobiliojo ryšio pigimas ir plitimas greitai palaidojo pastarąjį privalumą. Dabar jau keista sutikti automobilį be interneto ar Wi Fi, o apie stacionarius telefonus visi seniai pamiršo.

 

Radijo antena

Kai visa aparatūra dar buvo analoginė, antenos buvo reikalingos ryšiui su išoriniu pasauliu. Kaip leistis į kelionę, kai negroja muzika? Sistemoms tobulėjant, ilgas, iš tolo matomas antenas turi tik spec. transportas, teleskopines – retro automobiliai. Visuose kituose jos sėkmingai paslėptos „kažkur viduje“ – stikle, galiniame spoileryje ar pan. Išorėje jų nebeliko, nors, tenka pripažinti, kad bendro vaizdo jos negadino.

 

Veliūrinės sėdynės

Šiandien tuo sunku patikėti, tačiau prieš metų 30 – 40 prabangiausiais apmušalais buvo laikomi veliūriniai. Tuo gyrėsi beveik visi Premium segmento atstovai. Paprastesni, biudžetiniai modeliai turėjo tenkintis odos imitacija ar prastesnėmis medžiagomis. Savo išskirtiniais, prabangiais veliūriniais salonais garsėjo Mercedes Benz, Volvo, Lancia ir BMW, nors tuo pat metu pirkėjai galėjo rinktis ir odinius salonus. Visgi progresas netruko išstumti veliūrą, nors odą ir dirbtinę odą paliko. Veliūrinį saloną, pagal atskirą užsakymą, galima užsakyti nebent perkant Rolls Royce, tačiau serijinėje gamyboje jų nebeliko.

Beje, tai nereiškia, kad iš automobilių dingo papildomos opcijos ar privalumai. Šiandien jie taip pat yra, tačiau visiškai kitokie. Tarkim  aklųjų zonų stebėjimo sistema ar nuvažiuoti nuo kelio neleidžianti funkcija, adaptyvinė nuolatinio greičio palaikymo sistema, vėdinamos sėdynės, automatinis parkavimas ir t.t. Klausimas tik, kada jas pakeis dar modernesnės ir tobulesnės sistemos?

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt