Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ką daryti, jeigu žiemą neužsiveda automobilis

Šalčiai, eilinį kartą, Lietuvą užklupo netikėtai ir nors mes bandėme perspėti savo skaitytojus
Nuotraukos

Šalčiai, eilinį kartą, Lietuvą užklupo netikėtai ir nors mes bandėme perspėti savo skaitytojus, kad transporto būkle reikia pasirūpinti iš anksto, kiemuose ir gatvėse stovintys automobiliai akivaizdžiai rodo, kad ne visi tai padarė.

 

Kadangi žiema trauktis nesiruošia, dar kartą pakalbėkime apie tai, ką reikėjo padaryti ar ką galima padaryti dabar, kad jūsų automobilis, jei ir neužsivestų, „išduotų“ savo „ligos“ priežastis.

Problemos su degalais

Įjunkite degimą ir pažiūrėkite į prietaisų skydelį. Galbūt vakar pamiršote užsukti į degalinę ir dabar indikatorius rodo 0 arba šviečia raudona signalinė lemputė? O vakar indikatorius dar rodė, kad degalų yra? Šiuo atveju reiktų žinoti, kad žiemą degalų kiekį matuojanti sistema veikia kiek kitaip – vakare, kol variklis karštas, indikatorius rodo kiek didesnį degalų kiekį, negu yra iš tikro. Ryte jis rodo teisingai. Įvertinkite ir tai, kad žiemą automobiliai naudoja daugiau degalų, tad net įprastam maršrutui benzino ar dyzelino sąnaudos gali būti didesnės.

Dar viena problema - per mažas degalų kiekis bake leidžia susidaryti kondensatui, kuris šaldamas tiesiog užkemša degalų padavimo sistemą. Tokiu atveju belieka laukti kol atšils arba prašyti, kad kas nors automobilį patemptų. Dažniausiai tai padeda.

Elektros sistemos gedimai

Jeigu degalų ar tepalų indikatoriai nedega, tai jau yra gerai. Kitas klausimas – ar užgeso likusios lemputės, kurios įjungus degimą turi užgesti? Antrą pagal populiarumą „rytinių kaprizų“ priežastis – gedimai elektros sistemoje.

Dažnai elektros sistemos gedimus galima diagnozuoti vizualiai. Rankomis patikrinkite ar visi prie variklio esantys laidai sveiki ir savo vietose. Tada atjunkite kiekvieną laidą iš eilės, patikrinkite jo lizdą, kištuką, pastarąjį galima ir pavalyti, ir vėl sujunkite.

Apžiūrėkite visus kontaktus – jeigu automobilis nėra naujas, jie gali būti padegę ar korodavę. Jeigu pastebėjote „svetimkūnius“, nuvalykite juos.

Dar viena „silpna vieta“ – akumuliatoriaus gnybtai. Jie gali oksiduotis ir tada kontaktas tai atsiras, tai vėl pradings. Laimei, tai ir pastebėti, ir nuvalyti nėra sunku.

Tikriname degimą

Dar vienas dažnas gedimas – benzinu užlietos ar tepalais aptaškytos žvakės. Jas teks vieną po kitos išsukti, apžiūrėti, esant reikalui – nuvalyti, ir įsukti atgal. Jeigu automobilyje ne elektroninė užvedimo sistema, o trambliorius, apžiūrėkite ir jo kontaktus. Jeigu kontaktai bus apdegę, pavalykite juos. Pajungę trambliorių, dar kartą patikrinkite link jo einančius laidą.

Jeigu pasukus raktelį spynelėje nepasigirs įprastas besisukančio variklio garsas, laikas tikrinti starterį. Paprasčiausias būdas – indikatoriumi patikrinti ar įtampa pasiekia starterio gnybtus.

Sukdami raktą įdėmiai klausykitės. Jeigu girdite pokštelėjimą, tai reiškia, kad starterio relė suveikė, tačiau jam pačiam kažko trūksta.

Tikėtina, kad dalinai išsikrovus akumuliatoriui starteriui pritrūko įtampos. Jeigu girdimas tik nestiprus paleidimo relės spragtelėjimas, greičiausiai dėl to kaltas relės magnetukas, akumuliatorius arba prasti laidų kontaktai.

Saugikliai

Sudegė arba iššoko saugiklis? Taip dažniausiai pasitaiko varikliuose su elektronine uždegimo sistema – tarsi viskas ir gerai, tačiau prastas kontaktas saugiklio lizde neleidžia elektronikai aktyvuoti įpurškimo sistemos.

Atidarykite saugiklių dėžutę ir atsargiai, vieną po kito, apžiūrėkite visus saugiklius. Jeigu radote sudegusį saugiklį, jį pakeitėte ir naujasis taip pat sudegė, panašu, kad turite rimtų bėdų ir teks kreiptis į servisą. Niekada nenaudokite galingesnio saugiklio negu nurodyta ties lizdu. Negalima naudoti ir savadarbių saugiklių iš vielos, nes tai gali baigtis automobilio gaisru.

Variklis „dūsta“

Laiku nepakeistas oro filtras užsiteršia ir nebepraleidžia oro. Tada netinkamo riebumo degalų – oro mišinys nuo pirmos kibirkšties gali ir neužsidegti. Išimkite filtrą, išvalykite jo dėtuvę ir pamėginkite užvesti variklį. Užsivedė? Tada ramiai, be filtro, važiuokite į artimiausią autodalių parduotuvę ir įsigykite naują filtrą.

Degalų filtras

Senesniuose benzininiuose automobiliuose gali užsikimšti degalų filtras. Pasitaiko, kad žmonės sumontuoja papildomus filtrus, o vėliau pamiršta juos pakeisti. O kada filtrus paskutinį kartą keitėte Jūs?

Taigi, jei jūsų automobilis neužsivedė, tikėtina, rodėte jam per mažai dėmesio ir nesirūpinote juo. Laiku atlikite profilaktiką, keiskite filtrus, skysčius ir šaltais žiemos vakarais neteks stoviniuoti šalikelėje su ištiesta virve ar užvedimo „krokodilais“ laukiant pagalbos.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt