Rato guolių yra įvairiausių - kiekvienam automobilio modeliui jie yra skirtingų matmenų, storio, diametro. Jų paskirtis - tvirtai laikyti ratą prie automobilio, nesuteikiant jam laisvumo, bet ir leisti ratui suktis, esant kuo mažesniam pasipriešinimui, kad automobilis gerai riedėtų.
Tradicinis rato guolis yra presuojamas ir tvirtinamas apsauginiu žiedu. Guolio vidus sukasi, o išorinė dalis lieka stabili. Kai kurie guoliai gali būti ne tik presuojami ir fiksuojami žiedu, bet ir sukami varžtais.
Nepaisant to, ar guolis tik presuojamas, ar veržiamas, kiekvieno jo viduje įspaudžiama detalė, ant kurios užmaunamas stabdžių diskas ir prisukamas ratas. Būtent jai tenka didelės apkrovos mašinai važiuojant, posūkiuose. Vidinė guolio dalis juda dideliu greičiu, o išorinė lieka nejudri.
Suūžia posūkiuose
„Gendantis guolis pirmiausia pradeda ūžti ar švilpti. Priekiniame rate dažniausiai šis garsas atsiranda posūkiuose, iš pradžių aštresniuose, paskui - ir mažesniuose, o galų gale pradeda ūžti visuomet. Laikui bėgant neremontuojamas toks guolis pradeda klibėti ir rate atsiranda laisvumas, automobilis praranda stabilumą kelyje, nelygiai dėvimos padangos, o dėl virpesių, vibracijos bei nepaskaičiuotų apkrovų greičiau genda ir kitos pakabos detalės“, – pasakojo automobilių remonto dirbtuvių „Servisas 007“ direktorius Tomas Menkelevičius.
Pašnekovas patarė, kad sugedusį, ūžiantį guolį galima patikrinti labai paprastai - pakėlus mašiną domkratu ir paklibinus ratą. Tiesa, būkite atidūs, nes klibantis ratas gali būti ir kitų pakabos detalių pažeidimo priežastis, pavyzdžiui, šarnyrų, vairo traukės. Reikėtų pabrėžti, kad dažnai priekinių ir galinių ratų guoliai skiriasi - galiniai guoliai nebūtinai yra dideli, presuojami , kai kuriuose automobilio modeliuose jie yra mažesni ir lengviau keičiami.