Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Priekinių stabdžių diskų ir trinkelių keitimas

Stabdžių diskai ir trinkelės yra tos detalės, kurias ilgai arba agresyviai eksploatuojamame
Nuotraukos

Stabdžių diskai ir trinkelės yra tos detalės, kurias ilgai arba agresyviai eksploatuojamame automobilyje karts nuo karto tenka keisti. Jeigu stabdžiai pradėjo juntami blogiau veikti ar stabdant pasigirsta pašaliniai garsai, ilgiau laukti nevertėtų. Pasikeiskite stabdžių detales patys arba važiuokite į artimiausią servisą. Abu variantai yra priimtini, nes šis darbas nėra labai sudėtingas, taigi – nėra jis ir brangus.

 

Nepaisant to, kokiu automobiliu važinėjate, priekinių stabdžių sistema vakarietiškuose automobiliuose, daugiau mažiau bus panaši. Ją tikrai sudarys diskas, trinkelės, darbiniai stabdžių cilindrai, stiprintuvai ir stabdžių apkabos. Naujesniuose modeliuose gali būti sumontuoti kokie nors papildomi davikliai. Tokiu atveju jau vertėtų pagalvoti apie stabdžių sistemos dalių keitimą servise. Jeigu automobilis senesnis, tai savarankiškai galima atlikti ir turimame garaže.

Keitimui, be naujų detalių, rekomenduotina turėti atsuktuvą, raktą su keičiamomis galvutėmis, metalinį šepetėlį ir skystį, palengvinantį užrūdijusių varžtų atsukimą. Gali prireikti ir plaktuko, tačiau juo darbuotis reiktų ypač atsargiai.


Nuėmus automobilio ratą rekomenduotina apžiūrėti ne tik pačius stabdžius, be ir kitas stabdžių sistemos dalis – žarneles, minėtus cilindrus, stiprintuvus, apkabas ir t.t. Jeigu automobilis buvo eksploatuojamas tvarkingai, greičiausiai, keisti teks tik susidėvėjusį diską ir trinkeles. Arba tik trinkeles, nes diskų, dažniausiai, užtenka 2 -3 trinkelių komplektams.

Kita vertus, jeigu žarnelė bus įplyšusi ar apkaba įtrūkusi, tokias detales irgi teks keisti. Su stabdžiais, ypač dabar, atšalus orams, verčiau nežaisti.

Nuėmus automobilio ratą, atsukama stabdžių trinkeles prilaikanti apkaba. Atsukus apkabą iš jos nesunkiai turėtų išsiimti senos trinkelės.

Nuimtą apkabą, rekomenduotina, pritvirtinti prie kokios nors tvirtos detalės. Tam visai tinka priekinis amortizatorius.

Kitas žingsnis – atsukame stabdžių diską laikančius varžtus.

Norint, kad stabdžiai tarnautų kaip galima ilgiau, būtinos ir tam tikros profilaktinės priemonės.

1.      Keičiant stabdžių diskus reikia švariai nuvalyti rato stebulę. Tam pasitarnaus metalinis šepetys. Nenuvalius stebulės paviršiaus, gali nepavykti tinkamai sumontuoti naujo disko. Nelygiai prisuktas diskas dėvėsis nelygiai, stabdant bus jaučiama vibracija, smūgiai ir pašaliniai garsai.

2.      Nuvalius stebulę, jos kontaktinius paviršius ir varžtų lizdus reiktų nupurkšti specialiu vario pagrindu pagamintu purškikliu. Tai apsaugos detales nuo oksidacijos ar „prikepimo“.

3.      Reiktų nuvalyti ir naujus, ruošiamus montuoti diskus. Reikalas tas, kad jie, saugant nuo korozijos, gali būti padengti tepalu, kurio „darbo vietoje“ – ant rato stebulės – jau nebereikės.

Paruošus stebulę ir nuvalius diskus, juos galima montuoti. Sumontavus diskus reiktų nuvalyti ir stabdžių apkabas. Tai daug laiko neužims, o efektas bus jaučiamas ilgai. Nuvalius apkabą, į ją įstatomos naujos stabdžių trinkelės ir mazgą galima surinkinėti. Surinkus stabdžius, belieka pritvirtinti ratą, profilaktiškai patikrinti stabdžių skysčio lygį ir, jei viskas tvarkoje, galima važiuoti.

Tiesa, pakeitus trinkeles ar trinkeles ir diską, pirmus kelis šimtus kilometrų reiktų vengti agresyvaus vairavimo. Neskubėkite, laikykitės didesnio, negu paprastai, atstumo ir įpraskite stabdyti palengva. Vėliau, kai naujos trinkelės ir nauji diskai „apsipras“ vieni su kitais, galėsite grįžti prie įprasto vairavimo ir stabdymo ritmo.

 

Prim.lt