Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kaip aušinimo sistemą paruošti šiltajam sezonui

Žiemą, dažniausiai, kondicionierių niekas nejungia
Nuotraukos

Žiemą, dažniausiai, kondicionierių niekas nejungia, o variklio aušinimo sistema, dėl ir taip atvėsusio oro, dirba puse pajėgumo. Užtat orams atšilus, per žiemą „snaudusiai“ sistemai tenka didžiulis krūvis, kas gali baigtis nevisai maloniomis staigmenomis. Taigi, ką reikia padaryti, norint, kad staiga atšilęs oras netaptų papildomų automobilio gedimų priežastimi ir taip nesugandintų tik pradėjusios gerėti nuotaikos.

Kondicionavimo sistema

Kalbant apie kondicionierių, po žiemos, visų pirma, reikia patikrinti slėgį sistemoje ir darbinių dujų (freono) kiekį. Reikalas tas, kad ši medžiaga, net ir esant visiškai sandariai sistemai, turi savybę garuoti. Žiemą šis procesas, kai dėl šalčio guminės tarpinės ir sandarikliai kietėja ir prarandą elastingumą, dar labiau paspartėja ir per vieną šaltąjį sezoną galima prarasti 10 – 30 proc. darbinės dujų apimties. Šis aplinkybė turi įtakos ne tik kondicionieriaus efektyvumui, bet ir jo našumui – sistemos konstrukcijoje yra davikliai, kurie, slėgiui nukritus žemiau leistinos ribos, tiesiog neleis įsijungti kondicionieriaus kompresoriui. Būtent todėl visi gamintojai rekomenduoją kondicionierius, nors trumpam, bet įjungti ir žiemą. Taip freonas „prasibėga“ visas sistema, ją sutepa ir užtikrina guminių detalių sandarumą.

Taigi, jei kondicionierius dirba labai lėtai arba išvis nustojo šaldyti, būtina apsilankyti reikiamą įrangą turinčiame servise ir patikrinti visą sistemą, nes vizualiai, nelendant giliau, gedimo gali ir nepavykti nustatyti.

Servise kondicionavimo sistemos patikrinimas turėtų prasidėti nuo jos vakuumavimo – freonas išsiurbiamas į specialią talpyklą, viduje sukuriame iškrova. Tada įkrovimo įrenginys patikrina ar sistema išsaugojo slėgį. Jeigu sistema sandari ir oras pro niekur neprasiskverbia, slėgis bus toks pat, kaip ir pradžioje. Jeigu slėgis nukrito, tai rodo, kad sistema išsihermetizavo. Būtina ieškoti „skylutės“ ir ją užtaisyti. Kita vertus, labai mažo nuotėkio aparatas gali ir neužfiksuoti, todėl specialistai rekomenduoja į sistemą suleisti specialų freoną su liuminescenciniais priedais, kurie, pašvietus ultravioletiniu žibintuvėliu, ima švytėti ir taip padeda surasti pratekėjimo vietą.

Taip pat, po kiekvienos žiemos, rekomenduojama atlikti antibakterinį kondicionieriaus valymą. Reikalas tas, kad dėl didelės drėgmės viduje gali pradėti daugintis bakterijos, kurios ne tik paskleidžia po saloną nemalonų kvapą, bet ir gali sukelti kvėpavimo takų ligas. Efektyviausias ir paprasčiausias būdas – bet kurioje auto parduotuvėje parduodamas specialus, dezinfekcijai skirtas, preparatas kurį vairuotojai gali panaudoti savarankiškai.

Būtina patikrinti ir techninę kondicionieriaus būklę – ar tinkamai įtemptas kompresoriaus prievado diržas, ar necypia kompresoriaus skriemulio guolis. Pražiopsojus tokias „smulkmenas“ galima išvis likti be kondicionierius.

Be dėmesio negalima palikti ir salono filtro, nes pastarajam užsikimšus, salone prasčiau judės šaltas oras, kaupsis nemalonūs kvapai, labai lėtai mažės temperatūra. Filtrą po žiemos reiktų tiesiog pakeisti. Juolab, kad kainuoja jis nedaug ir padaryti tai, taip pat, galima patiems.

 

Variklio aušinimo sistema

Variklio aušinimo sistemai galioja panašios rekomendacijos. Pasibaigus šaltajam sezonui reikia būtinai patikrinti aušinimo skysčio lygį ir būklę bei pačios sistemos hermetiškumą, kai variklis yra įjungtas. Būtina įsitikinti, kad tinkamai veikia ir kiti, vieną ar kitą funkciją atliekantys, mechanizmai – ar laiku atsidaro termostatas ir įsijungia aušinimo sistemos ventiliatorius.

Tikrai ne visi prisimena, nors, pasak specialistų, būtina yra profilaktiškai praplauti variklio aušinimo ir kondicionieriaus radiatorius. Per žiemą jie „sėkmingai“ prisirenka dulkių, purvo ir reagentų, kuriais barstomi keliai, liekanų. Visai tai blogina perteklinės šilumos išspinduliavimą. Dėl šios priežasties gali ne tik sumažėti aušinimo ir kondicionavimo sistemų efektyvumas, bet ir sugesti vienas ar kitas, užsiteršęs ir dėl to perkaitęs mazgas.

Norite, kad automobilis tarnautų ilgai ir patikimai? Nepamirškite jo, bent jau keičiantis sezonams, nuplauti ir išvalyti. Švara – sveikatos, ir ne tik jūsų, bet ir jūsų geležinio draugo, garantas.

 

Prim.lt