Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kompaktiški parkingai atveria požemines erdves automobiliams

Automobilių gausa ir parkingų trūkumas kelia ne tik nepatogumų miestiečiams, bet ir neigiamai įtakoja miestovaizdį. Jau tapo įprasta, kad Vilniaus ir kitų miestų kiemai ir žaliosios zonos užkimštos automobiliais, o senamiestyje jais nusėti šaligatviai ir skverai.
Nuotraukos

Automobilių gausa ir parkingų trūkumas kelia ne tik nepatogumų miestiečiams, bet ir neigiamai įtakoja miestovaizdį. Jau tapo įprasta, kad Vilniaus ir kitų miestų kiemai ir žaliosios zonos užkimštos automobiliais, o senamiestyje jais nusėti šaligatviai ir skverai.

Parkavimo problemas ir architektūrinę taršą išspręstų pilnai automatizuoti, kompaktiški parkingai po žeme.

Sektinas italų pavyzdys

Šią naujovę Lietuvoje UAB „Metroprojekto“ specialistai, detaliai susipažinę su parkingų įrengimo technologija, atsivežė iš Italijos.

Verta paminėti, kad tokio tipo pirmas Italijoje įrengtas parkingas pernai atšventė 15 metų jubiliejų. Susidomėjimą sukėlė tai, kad vos 24 m2 antžeminį plotą užimančiame parkinge galima parkuoti nuo 60 iki 108 automobilių. Taip pat didelio dėmesio vertas automobilio parkavimo paprastumas ir saugumas. Požeminio parkingo erdvė cilindro formos. Šis cilindras 20 m skersmens ir 16 -20 m gylio (priklausomai nuo aukštų – vietų skaičiaus). Viename aukšte telpa 12 automobilių. Pagrindinė parkingo konstrukcija – „gręžinio gręžinyje“ principu suformuota apvali atraminė siena, kuri ir sudaro cilindro formą.

Požemyje parkuotas automobilis nebus apsnigtas ar apšalęs, nes nuolat kontroliuojama vidaus oro temperatūra nebūna žemesnė nei +50 C. Automobilio sugadinimo ar apiplėšimo atvejis taip pat negalimas, nes parkingo vidaus erdvę 100% saugo judesio davikliai ir veikia vaizdo stebėjimo kameros.

Parkingu paprasta naudotis

Užvažiavus automobiliu ant parkavimo aikštelės, vairuotojas išlipa iš automobilio ir, priėjęs prie specialios parkavimo konsolės, nuskenuoja savo kreditinę kortelę arba elektroninį parkavimo bilietą. Tuomet parkavimo sistema suveikia ir nuleidžia automobilį į požemyje esantį kompaktišką parkingą. Automobiliui garantuojamas visiškas saugumas, nes bendroje parkingo sistemoje įdiegtos priešgaisrinė, ventiliavimo, nutirpusio vandens atsiurbimo, vaizdo stebėjimo, judesio fiksavimo sistemos. Atėjęs paimti automobilį savininkas nuskenuoja tą pačią kreditinę kortelę ar elektroninį parkavimo bilietą ir automatinė sistema per 1 minutę 20 sekundžių paduoda automobilį į parkavimo aikštelę. Apsaugos sistemai leidus paimti automobilį, belieka sėsti ir važiuoti.

Parkingas valdomas informacinių technologijų pagalba

Parkingų valdymui įkurtas centras, iš kurio atskirų objektų darbas kontroliuojamas nepriklausomai nuo to, kokiu atstumu jis nutolęs. Informacinių technologijų pagalba stebimas parkavimosi procesas ir, reikalui esant, sprendžiamos iškilusios problemos. Tuo atveju, kai reikalingas žmogaus įsikišimas (pvz.: krintantys lapai, įmestas sviedinys ir pan.), valdymo centro darbuotojas susisiekia su tą teritoriją prižiūrinčios bendrovės specialiai apmokytu darbuotoju ir sutvarko kilusią problemą.

Gedimo atveju, problema sprendžiama analogiškai kaip ir skalbimo mašinos ar kavos aparato gedimo atveju. Tai trumpalaikis, greitas ir elementariai sutvarkomas dalykas.

Koncesija – tinkamiausias būdas

Italijoje tokius projektus įgyvendina verslininkai bendradarbiaudami kartu su viešuoju sektoriumi (PPP). Italijos specialistų teigimu 7 aukštų, 84 vietų parkingo įrangos nupirkimas Italijoje ir jos sumontavimas Lietuvoje (montavimo darbus ir personalo apmokymus atlieka gamintojas) kainuotų apie 5 mln. litų. Lietuvos specialistų skaičiavimais tokio parkingo konstrukcijos statyba su aplinkos sutvarkymu kainuotų antra tiek kiek įranga ir jos montavimas.

Italijoje apžiūrėta parkingų sistema nustebino ir automobilių parkavimo kaina. Čia dėl palankaus ir lankstaus valdžios požiūrio į verslą, parkingo statybos ir eksploatacijos kaina leidžia eksploatuojančiai įmonei pelningai dirbti, kai vienos parkavimo valandos kaina 60 euro centų. Tiesa, pirmos 5 parkavimosi minutės nemokamos, nes (kaip pasakojo atstovas) pastačius automobilį būna, kad žmogus apsižiūri palikęs akinius, piniginę ar pan., tuomet be jokių problemų galima automobilį iškelti iš parkingo, paimti paliktą daiktą ir vėl nuleisti. Ir tai nieko nekainuos. Naudojantis parkingu ilgesnį laiką ar norint būti nuolatiniu klientu, taikoma nuolaidų sistema. Nustatyti dienos, nakties, paros, savaitės ir mėnesio parkavimosi tarifai. Tokiu būdu parkingas tampa dar patrauklesnis ir populiaresnis.

Aut.:Audrius Čepulis

vilniausmetro.lt