Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Renault“ technologijos: žvilgsnis iš arčiau

Šiandien, kaip niekada anksčiau, būtent naujovės yra viena ryškiausių „Renault“ ženklo ypatybių. Nesvarbu, ar kalbėtume apie automobilius, kurie jau pasirodė rinkoje, ar apie tuos, kurie bus pateikti artimiausiais mėnesiais, visi išsiskiria juose glūdinčiu naujovių ieškojimo genu
Nuotraukos

Šiandien, kaip niekada anksčiau, būtent naujovės yra viena ryškiausių „Renault“ ženklo ypatybių. Nesvarbu, ar kalbėtume apie automobilius, kurie jau pasirodė rinkoje, ar apie tuos, kurie bus pateikti artimiausiais mėnesiais, visi išsiskiria juose glūdinčiu naujovių ieškojimo genu, kurį įkūnija naujų techninių sprendimų ir naujų technologijų deriniai, skirti būtent automobilių mėgėjų poreikiams ir lūkesčiams patenkinti. Ir visos šios naujovės tiesiogiai prisideda prie to, kad mobilumas, kurį „Renault“ kasdien teikia savo klientams, taptų tikrai prieinamu privalumu.

Kasmetinis leidinys „Innovations@Renault“ – tai puiki proga iš arčiau pažvelgti į naujausius „Renault“ technologinius laimėjimus. Šįmet norėtume ypač išryškinti dvi sritis: naujoves, kurių dėka kelionė tampa patogesnė, vairavimas – malonesnis, o važiuojančių automobiliu savijauta – dar geresnė, ir naujoves, kurios leidžia nuolat tobulinti mūsų prekės ženklo variklių, elektrinių variklių ir pačių transporto priemonių efektyvumą, tuo siekiant itin svarbaus tikslo – sumažinti aplinkos taršą anglies dioksidu ir automobilių poveikį aplinkai.

Tuo pačiu „Innovations@Renault“ suteikia galimybę sužinoti apie kai kuriuos tyrinėjimų projektus ir demonstracines transporto priemones, kurios šiuo metu kuriamos bendradarbiaujant su privataus bei viešojo sektoriaus partneriais ir kuriose bandomos tam tikros ateičiai ruošiamos technologijos.

„Innovations@Renault“ supažindina ir su mūsų mokslinių tyrinėjimų bei pažangos diegimo projektų gairėmis ir prioritetais, kurių rezultatus artimiausiais metais pamatysime mūsų ženklo automobiliuose ir transmisijose.

„Ryžtingas ir iniciatyvus bendrovės „Renault“ požiūris į inovacijas – tai svarbiausia mūsų plano „Renault 2016 Drive The Change“ varomoji jėga,“ – teigia „Renault“ technikos naujovių direktorius Rémi Bastienas. „Innovations@Renault“ programa – tai ne tik retai pasitaikanti galimybė visuomenei pasikalbėti su mūsų specialistais, bet ir ypač palanki proga bendrovės „Renault“ naujoves kuriantiems specialistams papasakoti kitiems apie savo viziją ir aistrą technologijoms, kurios itin svarbios mūsų bendrovės ateičiai.“

KOMFORTAS UŽ VAIRO IR SALONE

Naujovės: kad keliaujantys gerai jaustųsi, o vairavimas taptų tikru malonumu  

Naujovės – jau seniai gyvuojanti „Renault“ tradicija. Visais laikais bendrovė siekė, kad važiuoti būtų ir lengviau, ir smagiau; kitaip tariant, kad važiuojantiems automobiliu kelyje praleistas laikas taptų maloniu patyrimu. Siekdama šio tikslo, „Renault“ vadovaujasi holistine strategija: jei norime sužinoti, kaip padaryti, kad kelionė būtų dar patogesnė (vertinant pagal salono erdvumo, bendro patogumo, geros savijautos ir pan. kriterijus), kaip pagerinti bendrąsias veikimo charakteristikas (vertinant pagal automobilio kurso tvirtumo, patogumo važiuojant ir pan. kriterijus) ir kaip padidinti saugumą, pirmiausia turime galvoti apie žmogų.

Didžiausias iššūkis – sukurti naudotojui palankius sprendimus, kurie būtų ne tik vieni geriausių, bet ir tikrai prieinami visiems automobilių mėgėjams! Siekdami šio tikslo, aktyviai tyrinėjame tas sritis, kurios padarytų kelionę patogesne, o vairavimą – lengvesniu. Todėl ypatingą dėmesį skiriame transporto priemonių modulumui, daugialypės terpės sistemoms, pagalbinėms priemonėms vairuotojui, salono erdvei, automobilio manevringumui, akustikai, o taip pat praktiškumui, sveikatai ir gerai savijautai užtikrinti.

Šiandien kunkuliuojantis skaitmeninis pasaulis suteikia automobilių pramonei nesuskaičiuojamą daugybę galimybių pasiūlyti automobilių mėgėjams dar platesnį paslaugų ir specifinių ypatybių spektrą. Tačiau kartu atsiranda ir nemaža rizika, nes toks naujų funkcinių galimybių srautas ir su juo susiję ekranai, mygtukai bei meniu gali tiesiog labai blaškyti keliaujančių dėmesį, o kartais – netgi kelti pavojų saugumui.

Puikiai žinodama apie tokią riziką, bendrovė „Renault“ daro viską, kad užtikrintų, jog palengvindama automobilio vairuotojo ir jo keleivių gyvenimą bei suteikdama galimybę palaikyti ryšį su aplinka, visa ta technologinė pažanga bus tik dar naudingesnė ir nekels pavojaus žmonių saugumui. Ar pavyks surasti tinkamą pusiausvyrą tarp tos naudos, kurią duoda naujosios funkcinės galimybės bei patogumas keliaujant, ir saugumo, labai smarkiai priklauso nuo automobiliams sukurtos sąsajos „žmogus-mašina“ tinkamumo.

PRIETAISŲ SKYDO TECHNOLOGIJOS

Intuityvūs ekranai, kuriais lengva naudotis

Specialistai, kuriantys naujausią automobiliuose taikomą sąsają „žmogus-mašina“, laikosi auksinės taisyklės: visada užtikrinti, kad vairuotojams nereikėtų atitraukti akių nuo kelio ilgiau nei 1,5–2 sekundėms. Tokia taisyklė pagrindinio reikalavimo forma įtvirtinta ir šioje srityje taikomuose teisės aktuose.

Todėl tiesioginėje vairuotojo aplinkoje esančių valdiklių ir ekranų išdėstymas yra projektuojamas būtent taip, kad atitiktų šį reikalavimą, kartu siekiant, kad naudojamos technologijos būtų intuityvios ir paprastos naudoti. Kurdama sąsają „žmogus-mašina“, bendrovė „Renault“ labai atidžiai mažina kognityvų darbo krūvį, atsirandantį naudojant daugybę automobilio viduje esančios informacijos šaltinių (pavyzdžiui, automobilio veikimo parametrai, ADAS, ryšys, radijas ir pan.).

Naujoms technologijoms atvėrus didžiules galimybes, visų indikatorių, kurių reikia tokiai informacijai pateikti, kokybė, praktiškumas ir integravimo galimybės vystosi ypač sparčiai.

Šioje srityje „Renault“ sukūrė dvi technologijas. Tai:

  • HD raiškos indikatorių sistema, kurioje pateikiamą informaciją galima skaityti nepalenkiant galvos;
  • didelis talpinis 8,7 colių įstrižainės centrinis ekranas.

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Indikatorių sistema, kuriame pateikiamą informaciją galima skaityti nepalenkiant galvos, rodo su vairavimu susijusią informaciją, kuri vairuotojo regėjimo lauke pateikiama taip, kad jam kuo mažiau reikėtų pasukti galvą. Iš nedidelio aukštos raiškos (298 pikselių) spalvoto ekrano perduodamas vaizdas yra projektuojamas ant prietaisų skydo viršuje įtaisytos permatomos asferinės juostelės.

RODYMO TECHNOLOGIJA

Talpinis 8,7 colių įstrižainės centrinis jutiklinis ekranas yra tokios pat rūšies, kaip ir išmaniųjų telefonų bei planšetinių kompiuterių ekranai, tačiau jis sukurtas specialiai automobiliams. Šie jutikliniai ekranai idealiai tinka automobilinėms taikomosioms programoms, nes patogūs naudotojui, o užtikrindami tokią pat reakcijos į prisilietimą kokybę bei suteikdami tokias funkcines galimybes, kokiomis vairuotojai jau yra įpratę naudotis savo mobiliojo ryšio telefonuose be planšetiniuose kompiuteriuose, sumažina kognityvų darbo krūvį.

Talpinė technologija tiek praktiškumo, tiek ir tvirtumo prasme yra pritaikyta naudoti automobiliuose. Ekranas ne tik atlaiko ypač žemą (-35°C) ir ypač aukštą (+85°C) temperatūrą (atitinkamai nuo -40°C iki +95°C tada, kai automobilis stovi), bet ir užtikrina optimalų pateikiamo teksto įskaitomumą bet kokiomis ryškumo ir kontrasto sąlygomis. Ekrano dydis leidžia aprėpti daugybę funkcijų ir valdiklių, kurie pakeičia labiau tradicinius mygtukus ir perjungiklius.

IŠMANIOJI VAŽIUOKLĖ

Vairavimo malonumas, kurį sustiprina technologijos

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Sistemoje yra du elementai:

  • Elektroninė amortizatoriaus valdymo sistema, kuri susilpnina nelygaus kelio poveikį ir užtikrina optimalų patogumą. Priklausomai nuo pasirinktų nustatymų („Komfortas“ arba „Sportas“), važiuoklė pereis arba į keleivių patogumą užtikrinantį režimą, arba, jei vairuotojas labiau mėgsta sportiškesnį ir šiurkštesnį vairavimo stilių, leis tiesiog laikyti kelio kursą. Tačiau važiavimo patogumas bus optimizuojamas ir šiuo atveju.
  • Naujosios kartos „4Control“ važiuoklė keturių varomųjų ratų sistemą pritaiko pagal pasirinktą režimą ir leidžia pasiekti tokį manevringumą, kuris beveik prilygsta mažų miesto automobilių manevringumui.

Esant šioms sistemoms, automobilio parametrus (pavyzdžiui pedalų režimą ir vairo pasukimo jėgą) vairuotojas gali prisitaikyti pagal savo vairavimo stilių, nepablogindamas nei valdymo charakteristikų, nei saugumo.

  1. DAS (Advanced Driving Assistance Systems, lietuviškai – pažangios pagalbos vairuojant sistemos)

Pagalba vairuotojui, stebint tiesioginę automobilio aplinką

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Jau pagal pavadinimą – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems, lietuviškai – pažangi pagalbos vairuotojui sistema) – galima numanyti, kad tokia sistema padeda vairuotojams tuo, kad realiuoju laiku pateikia informaciją apie tiesioginę jų automobilio aplinką.

Dvi sistemos kameros, 12 ultragarso daviklių ir radaras iš aplinkos surenka duomenis, kuriuos realiuoju laiku apdoroja specialus kompiuteris.

Apdorota informacija perduodama į vairo stiprintuvą, ESC (elektroninę stabilumo kontrolės sistemą), variklio ir kitus valdiklius, kad paleistų veikti kelio ženklus atpažįstančią pagalbos vairuotojui sistemą, pavyzdžiui, „Easy Park Assist“ (statymo pagalbininką), ACC (judėjimo tempo pritaikymo sistemą), perspėjimo apie atstumą ir greičio viršijimo prevencijos funkcijas.

TARŠA CO2 IR POVEIKIS APLINKAI: SUMAŽINTI IKI MINIMUMO

Gabaritų ir svorio mažinimas, išlaikant „Renault“ lyderystę taršos mažinimo srityje  

Pagal savo parduodamų lengvųjų automobilių aplinkos taršos anglies dioksidu rodiklius „Renault“ įmonių grupė yra neabejotina lyderė Europoje (2013 m. pirmojo pusmečio duomenimis). Puikių šios srities rodiklių pavyko pasiekti ne tik atnaujinus automobilių asortimentą, bet ir pradėjus plačiai naudoti ypač didelės sėkmės sulaukusius „Energy“ variklius bei smarkiai padidinus elektromobilių pardavimo apimtis. Tai – ne atsitiktinumas, o puikios „Renault“ strategijos transmisijų srityje, kuria siekiama užtikrinti, kad „Renault“ įmonių grupė Europoje tvirtai išlaikytų pirmaujančias pozicijas taršos anglies dioksidu ir kuro sąnaudų mažinimo srityje, rezultatas.

„Renault“ įmonių grupės strategija nukreipta dviem kryptimis:

  • gaminti elektromobilius. Tai – vienintelis sprendimas, užtikrinantis, kad keliu važiuojantis automobilis neterš aplinkos. Bendrovė „Renault“ nuolat tobulina savo technologijas ir aktyviai prisideda prie būtinos infrastruktūros plėtojimo;
  • nuolat tobulinti gaminamus vidaus degimo variklius (mažinti gabaritus ir trintį, gerinti kuro deginimo efektyvumą, plačiau naudoti „Energy“ variklius) ir transmisiją (palaipsniui įvesti EDC (automatinę dvigubos sankabos transmisiją)).

Atsiliepdama į raginimus plačiai panaudoti vidaus degimo variklių gabaritų mažinimo technologijas, bendrovė ypač tikslingai siekia šioje srityje būti sektoriaus etalonu. XX a. aštuntajame dešimtmetyje tapusi šių technologijų diegimo pradininke automobilių sporte, šiuo metu „Renault“ palaipsniu plėtoja visą variklių su turbokompresoriais asortimentą.

„Innovations@Renault“ programoje akcentuojamos trys „Renault“ variklių gamybos naujovės, kurios yra netgi dar tvirtesnis žingsnis minėta kryptimi:

- „Twin-turbo“ – tai lygiagrečiai veikiančių dviejų turbokompresorių technologija, kuri ne tik pagerina efektyvumo rodiklius, bet ir leidžia sumažinti degalų sąnaudas bei aplinkos taršą;

- pasvirę varikliai, užimantys dar mažiau erdvės;

- trintį mažinantys plieniniai stūmokliai, kurių geometriją įkvėpė „F-1“ technologijos.

Siekdama pagerinti savo gaminamų automobilių efektyvumą, bendrovė „Renault“ ieško ir kitų jų svorio mažinimo galimybių. Lengvi komponentai ir naujos funkcinės galimybės reiškia, kad mažės degalų sąnaudos, o puikus tokio sprendimo pavyzdys – lengvojo metalo rėme įtvirtintos stiklinės galinės durelės.

49 LAIPSNIŲ PASVIRIMAS TRIJŲ CILINDRŲ VARIKLIUI

Gabaritų mažinimas atveria naujas variklių architektūros galimybes

Trijų cilindrų 90 AG benzininis variklis su turbokompresoriumi yra pasviręs 49° kampu  

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Ši naujovė reiškia, kad „Energy TCe 90“ variklio pasvirimo kampas keičiamas taip, kad variklį būtų galima naudoti ir tada, kai dėl automobilio architektūros jam skirta erdvė yra labai ribota. Dėl susidariusio kampo teko keisti maždaug pusės sudėtinių dalių konstrukciją.

Variklyje įrengta elektra valdomas išmetamųjų dujų nuleidimo vožtuvas, kuris leidžia ne tik tiksliai kontroliuoti išmetamųjų dujų šalinimą ir užtikrinti mažą aplinkos taršą anglies dioksidu, bet ir pajusti malonumą vairuojant. Ši naujovė diegiama kartu su kitomis trintį mažinančiomis naujovėmis (pavyzdžiui, kintamas degalų siurblio pajėgumas ir ypatingu būdu apdoroti stūmoklių bei kumštelio sekiklių paviršiai).

Įdiegus šią naujovę, mažiau erdvės reikia transmisijai, todėl atsiveria ir naujos automobilio architektūros galimybės.

„TWIN-TURBO“ – DU LYGIAGREČIAI VEIKIANTYS TURBOKOMPRESORIAI

Optimalus sukimo momento valdymas, esant bet kokiai variklio apkrovai


Trijų cilindrų 90 AG benzininis variklis su turbokompresoriumi yra pasviręs 49° kampu  

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Ši naujovė reiškia, kad „Energy TCe 90“ variklio pasvirimo kampas keičiamas taip, kad variklį būtų galima naudoti ir tada, kai dėl automobilio architektūros jam skirta erdvė yra labai ribota. Dėl susidariusio kampo teko keisti maždaug pusės sudėtinių dalių konstrukciją.

Variklyje įrengta elektra valdomas išmetamųjų dujų nuleidimo vožtuvas, kuris leidžia ne tik tiksliai kontroliuoti išmetamųjų dujų šalinimą ir užtikrinti mažą aplinkos taršą anglies dioksidu, bet ir pajusti malonumą vairuojant. Ši naujovė diegiama kartu su kitomis trintį mažinančiomis naujovėmis (pavyzdžiui, kintamas degalų siurblio pajėgumas ir ypatingu būdu apdoroti stūmoklių bei kumštelio sekiklių paviršiai).

Įdiegus šią naujovę, mažiau erdvės reikia transmisijai, todėl atsiveria ir naujos automobilio architektūros galimybės.

„TWIN-TURBO“ – DU LYGIAGREČIAI VEIKIANTYS TURBOKOMPRESORIAI

Optimalus sukimo momento valdymas, esant bet kokiai variklio apkrovai

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Atsižvelgiant į tai, kad veikiant karščiui, plienas plečiasi mažiau nei aliuminis, atitinkamai ir plieniniai stūmokliai plečiasi mažiau nei aliumininiai, todėl esant aukštai temperatūrai, tarpeliai tarp stūmoklių ir cilindro sienelių būna didesni, taigi, sumažėja trintis, kuri, savo ruožtu maždaug trimis procentais pagerina kuro deginimo efektyvumą numatytam taršos anglies dioksidu mažinimo parametrui (skaičiuojama imant bendrą degalų sunaudojimo normą).

Nors plienas sunkesnis, tačiau jis yra kietesnis. Tai reiškia, kad stūmokliai gali veikti per visą savo ilgį, todėl galima sutrumpinti apsauginius gaubtus ir tuo pačiu išlaikyti tokį pat, kaip ir aliumininio, mazgo svorį. Šis principas panašus į naudojamą „Formulėje-1“. Iš tikrųjų tobulindama „Renault“ gaminamus variklius, jos mokslinių tyrinėjimų ir plėtros komanda remiasi laimėjimais „F-1“ variklių gamybos srityje, kuriuos akivaizdžiai liudija 12 kartų iškovota Konstruktorių taurė.

SVORIO MAŽINIMAS

Didelės galinės stiklinės durelės, įtvirtintos į lengvojo metalo rėmą

 Atsikračius nereikalingų kilogramų, galima gerokai padidinti automobilio efektyvumą. Didžiausią įtaką aplinkos taršai anglies dioksidu turi transporto priemonės svoris – jos taršos anglies dioksidu ir masės santykis yra 1:10 000. Kitaip tariant, sumažinus svorį 10 kg, važiuojant keliu, 1 g/km sumažėja tarša anglies dioksidu.

 Siekdama naudingai sumažinti automobilių svorį, bendrovė „Renault“ nuosekliai dirba kurdama naujas konstrukcijas ir diegdama naujus gamybos procesus.

 

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Įprastų galinių durelių stiklas paprastai įtaisomas į metalinio rėmo angą (rėmas + apvadas). O šiuo atveju pirmą kartą didžiulė stiklinė plokštė įtvirtinama tiesiai į lengvojo metalo rėmą. Gaminant tokią konstrukciją, reikėjo gerai pagalvoti, kaip reikės sumontuoti įvairius pagalbinius komponentus (elektros laidus, stabdžių žibintus, logotipą, kraštinį spoilerį).

NAUJŲ PROTOTIPŲ TYRINĖJIMAI

Automobiliai, sujungiantys su aplinka                                                                   

Skaitmeninių technologijų pažanga ir interneto prieiga galiausiai suteikė transporto priemonėms galimybes keistis informacija ne tik tarpusavyje (automobilis – automobiliui), bet ir su kelių infrastruktūra (automobilis – infrastruktūrai). Papildoma pagalba, kurią automobilių mėgėjams suteiks tokios technologijos, reiškia, kad palaipsniui vairuotojams nebereikės atlikinėti tam tikrų užduočių, taigi, sumažės kognityvus darbo krūvis ir jie galės užsiimti kitais dalykais. Tokiu būdu ir tam tikromis sąlygomis vairavimo užduočių delegavimas teikia vilčių, kad vairuotojams atsiras papildomo laiko. Be to, automobiliai dar aktyviau sujungiami su jų tiesiogine aplinka ir palaipsniui tampa pasaulinės mobilumo sistemos dalimi.

Rytdienos „voitures à virve“, kitaip tariant, automobiliai tam, kad gyventume

Bendrovės „Renault“ mokslinių tyrinėjimų ir plėtros specialistai dar intensyviau ieško įvairiausių sričių naujovių, kurios keliones paverstų malonesne ir ramesne patirtimi. Gaminant XXI a. automobilius, vis dažniau galvojama, kad jie turėtų tapti mobilumo sistemos, kuri, laikui bėgant, vis labiau aprėpia visą pasaulį, dalimi. Tokioje sistemoje judėjimas iš vieno taško į kitą naudojant kelias transporto rūšis bus dar vienas lemiamas veiksnys, suteikiantis galimybę vartotojams kelionės metu išlaikyti ne tik tokį pat ryšį su juos supančia aplinka, bet ir tokią pat kokybę, kokia jie džiaugiasi kitose gyvenimo srityse.

Projektai, kuriuos „Renault“ įgyvendina šioje srityje, tyrinėja įvairiausių proveržio sprendimų galimybes, pradedant naujomis technologijomis bei praktiškumo aspektais ir baigiant naujais verslo modeliais, kuriuose didžiausias dėmesys skiriamas naujoms ir tikrai įperkamoms patogumą bei gerą savijautą garantuojančioms savybėms. Bendrovė „Renault“ mano, kad tokie proveržio sprendimai turėtų būti paprasti, intuityvūs, ekonomiški ir pritaikomi pagal prekės ženklo įvaizdį.

Naujų technologijų su interneto prieiga gausėjimas

Derinant interneto prieigą ir naująsias mobilumo paslaugas, automobilis pamažu tampa įvairiais būdais sujungtos mobilumo sistemos (automobilis – automobilis, automobilis – infrastruktūra, automobilis – debesų kompiuterija ir pan.) dalimi.

Technologijų su interneto prieiga plėtojimas vyksta dviem pagrindinėmis kryptimis:

  • padaryti, kad vairuotojai ir keleiviai informaciją gautų realiuoju laiku;
  • užtikrinti, kad perėjimas tarp dviejų skirtingų pasaulių būtų kaip galima sklandesnis.

Vis dėlto judant neabejotinai pats svarbiausias aspektas yra saugumas. Tiek technologijas su interneto prieiga, tiek ir mobilumo sistemas reikia pritaikyti taip, kad jos atitiktų unikalius automobilių naudotojų reikalavimus. Tai reiškia, kad reikia ne tik gaminti specialius valdiklius ir užtikrinti praktiškumą, bet ir kurti tokias transporto priemones, kurios leistų vairavimą deleguoti kartu su interneto prieigos paslaugomis.

Įvykdžius šią sąlygą, ateityje atsivers neįtikėtinai platūs naujovių horizontai. Ir be unikalių eksperimentų jau galima įsivaizduoti, kad po kelerių metų pasirodys tokie automobiliai, kurie bus ne tik visiškai sujungti su aplinka (automobilis – automobilis, automobilis – tinklelis, automobilis – debesų kompiuterija) ir autonomiškai veikiantys, bet ir visiškai saugūs.

PAMU (PAŽANGI MOBILUMO MIESTE PLATFORMA)

Autonomiško „patarnautojo“ paslauga

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Šio projekto tikslas – pagaminti tokį elektromobilį, kurį, jame nesant keleivių, valdomoje aplinkoje vairuotų autopilotas. Automatinį režimą būtų galima naudoti nuvairuojant automobilį iš automobilių aikštelės arba įkrovimo stotelės iki naudotojo pasirinktos vietos.

PAMU projekte daugiausia dėmesio skiriama šioms funkcinėms galimybėms:

  • tiesioginės automobilio aplinkos pajutimui, tam tikslui naudojant daviklius ir kameras;
  • kompiuteriniam važiuoklės valdymui;
  • geografinės vietos nustatymui, naudojant navigacijos sistemą;
  • su automobiliu sąveikaujančiai nuotolinei stebėjimo ir paslaugų valdymo sistemai.

Visi davikliai ir aktyvatoriai šiuo atveju yra pagrindiniai automobilio komponentai.

Partneriai:

„Conseil Général des Yvelines“, UTC, ENSTA, IFSTTAR, „Mobileye“, „Bosch“, „Acumine“, „Tecris“, „Viveris“.

SCORE@F:SUMANI IR BENDRAI VEIKIANTITRANSPORTO SISTEMA

Užtikrinant geresnį saugumą: informacija iš automobilio į automobilį ir iš automobilio į infrastruktūrą perduodama realiuoju laiku

KUO YPATINGA ŠI NAUJOVĖ?

Bendrai veikiančių sistemų pagrindas – tai nuolatinio informacijos transliavimo ir vienkartinių pranešimų pateikimo tarp transporto priemonių (V2V) bei tarp transporto priemonių ir kelių infrastruktūros (V2I) derinys. Šie deriniai leidžia aptikti pavojus ir realiuoju laiku perspėti vairuotojus apie gresiančius nelaimingų atsitikimų pavojus. Kad informaciją būtų galima skleisti įvairiausiomis kryptimis maždaug vieno kilometro spinduliu nuo perdavimo stoties, vietinės ryšio sistemos sujungiamos su didelės spartos radijo ryšio tinklais. Pakelių stotelės, kurios informaciją skleidžia 5,9 GHz dažniu (žmogus šio dažnio nejunta), be informacijos kelionės ir pardavimų klausimais, kuri palengvina mobilumą ir leidžia patogiau keliauti, transliuoja ir daugybę su saugumu susijusios informacijos.

Ateis laikas, kai šios sistemos taps saugių automatiškai valdomų automobilių dalimi.