Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kaip tarp šalies miestų keliauti greičiau ir pigiau?

20–35 m. jaunimas, o ypač – studentai, vis dažniau į kitus miestus važiuoja ne autobusais ar traukiniais, bet susiradę vairuotojus, kurie keliauja reikiama kryptimi ir sutinka paimti pakeleivių
Nuotraukos

2018.12.21.

20–35 m. jaunimas, o ypač – studentai, vis dažniau į kitus miestus važiuoja ne autobusais ar traukiniais, bet susiradę vairuotojus, kurie keliauja reikiama kryptimi ir sutinka paimti pakeleivių. Planuojantieji ilgesnes keliones pakeleivių dažniausiai ieško dėl dviejų priežasčių – norėdami sumažinti kelionės kaštus bei pabendrauti, susipažinti su naujais žmonėmis.

Tuo tarpu keleiviai vardija dar daugiau privalumų:

●        kelionė atsieina kone dvigubai pigiau, negu važiuojant viešuoju transportu;
●        greičiau pasiekiamas kelionės tikslas;
●        nereikia važiuoti į stotį ir iš jos – keliaujama nuo durų iki durų;
●        nereikia viešnagės derinti prie nepalankių tarpmiestinių ar tarptautinių autobusų tvarkaraščių ir kt.

Be to, susikooperavus keliems keliautojams, mažinama ir aplinkos tarša: užuot važiavus 5 automobiliais, visi 5 keliautojai telpa į 1 automobilį. Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovai taip pat neprieštarauja šiai veiklai, jei tik vežėjas nesiekia pasipelnyti ir keleivius veža tik kartkartėmis.

Paieškas palengvina internetas

Tiek vežėjų, tiek pakeleivių paprasčiausia ieškoti internetu: „Google“ paieškos sistemoje pakanka įvesti raktinius žodžius „važiuoju-vežu“, „galiu pavežti“ ar „ieškau pakeleivio“, ir iškart būsite nukreipti į specializuotas  svetaines ar socialinių tinklų grupes. Tačiau daugelis veikia tik Lietuvos mastu. Tuo tarpu prieš 3 m. įkurtoje platformoje „BananaCar“, pasak jos kūrėjo M. Čapsko, galima rasti pasiūlymų kelionėms po kaimynines šalis. Pavyzdžiui, pasitaiko nemažai pasiūlymų norintiems keliauti iš Maskvos į Sankt Peterburgą ar iš Minsko į Maskvą, tad tai puiki alternatyva keliautojams.

Pagalvota ir apie saugumą

Anksčiau tokio tipo kelionių Meka buvo galima vadinti socialinį tinklą „Facebook“. Tačiau, pirma, ne visi juo naudojasi. Antra, specialiose grupėse nėra įdiegtos paieškos sistemos, todėl sudėtinga rasti pasiūlymus. Trečia, nėra atsiliepimų sistemos, tad neaišku, ar pateikusiu pasiūlymą vairuotoju galima pasitikėti. Ketvirta, vartotojai nebūtinai dalijasi savo tikrais duomenimis, o ir dėl privatumo nustatymų negalima peržiūrėti jų profilio.

„BananaCar“ platformoje yra atsiliepimų sistema, pateikiama informacija apie narių automobilius (modelis, metai ir kt.), papildomas paslaugas (pvz., siuntų pristatymas), kelionės ypatumus (galimybė valgyti, rūkyti automobilyje) ir pan.

Kainos – išties studentiškos

„BananaCar“ platformos vartotojai kainas pateikia savo nuožiūra – jokių prievolių nėra. Pavyzdžiui, kelionė populiariausiais maršrutais Vilnius-Kaunas kainuoja nuo 2 iki 6 eurų, maršrutu Klaipėda-Vilnius – nuo 9 iki 11 eurų. Autobusu kelionė iš sostinės į pajūrį atsieitų ~16–20 Eur, o iš Vilniaus į Kauną – ~8,5 –10 Eur.

Pasak M. Čapsko, daugiausiai pasiūlymų BananaCar.lt platformoje galima rasti artėjant savaitgaliui bei prieš šventes, kai studentai, dirbantieji didžiuosiuose miestuose grįžta pas tėvus, dažnai gyvenančius visai kitame Lietuvos pakraštyje. Platforma labai patogi ir nevairuojantiems bei nuosavų automobilių neturintiems žmonės, ypač – senjorams, nusprendusiems aplankyti kituose miestuose gyvenančius artimuosius. Apskritai, tokių platformų funkcionalumas kasmet plečiasi, didėja ir jų patrauklumas tiek ieškantiems vežėjų, tiek keleivių.