Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kas yra švelnioji hibridinė sistema?

Automobilių gamintojui prie naujo automobilio pavadinimo pridėjus žodelį „hibridas“, iškart sukeliama tam tikrų lūkesčių, susijusių su automobiliu ir jo pranašumais. Pavyzdžiui, tikimės, kad hibridas bus ekonomiškesnis nei įprastas automobilis.
Nuotraukos

Automobilių gamintojui prie naujo automobilio pavadinimo pridėjus žodelį „hibridas“, iškart sukeliama tam tikrų lūkesčių, susijusių su automobiliu ir jo pranašumais. Pavyzdžiui, tikimės, kad hibridas bus ekonomiškesnis nei įprastas automobilis. Taip pat žinome, kad hibridiniam automobiliui naudojama tam tikra dviejų variklių, elektrinio ir benzininio, kombinacija.

Hibridiniai automobiliai iš dalies populiarūs dėl intensyvios reklamos ir daugybės straipsnių apie naująją hibridinę technologiją, ypač benzino ir elektros. Šį išradimą sunku paneigti, ypač todėl, kad dauguma rinkoje esančių komercinių automobilių yra būtent benzininiai-elektriniai hibridai. Vis dėlto daugelis žmonių gali nežinoti, jog egzistuoja kelių skirtingų tipų ir klasifikacijų hibridai – nėra standartinių hibridinių automobilių. Techniškai hibridinė transporto priemonė – tai tokia transporto forma, kurioje suderintos mažiausiai dvi skirtingos transporto priemonės varymo technologijos. Tam, kad transporto priemonė judėtų, technologijos gali veikti išvien ar atskirai.

Hibridinius automobilius pagal galios šaltinį galima suskirstyti į kategorijas. Žinoma, populiariausi yra benzininiai-elektriniai hibridai, nes ši sistema yra puikus tarpinis variantas tarp galingumo (benzininio variklio) ir mažo išmetalų kiekio (elektrinio variklio). Yra modelių, kuriuose dera įvairios dyzelino, benzino ir elektros galios kombinacijos. Be to, hibridiniuose automobiliuose gali būti įvairios transmisijos sistemos – paprastai sakant, vidinės galios sistemos sąveikauja tarpusavyje. Pavyzdžiui, benzininiuose-elektriniuose hibriduose gali būti lygiagreti, nuosekli ar kombinuotoji sistema.

Hibridinius automobilius galima diferencijuoti ir pagal hibridizacijos laipsnį, arba pagal tai, kaip efektyviai transporto priemonė išnaudoja šios sistemos pranašumus. Vienas hibrido tipas, ar hibridizacijos laipsnis, apie kurį jums gal būt teko girdėti, yra vadinamasis švelnusis hibridas. Toks pavadinimas gali skambėti keistai, ypač kai pirkdami hibridinį automobilį tikimės ekonomijos ir degalų efektyvumo. Švelnioji hibrido versija lyg ir turėtų užtikrinti mažesnį šių pranašumų lygį.

Tad kas iš tikrųjų yra švelnusis hibridas ir ką jis turi bendra su populiariąja hibridinių automobilių samprata? Ir kodėl švelnioji hibridinė sistema nėra tokia „aštri“ kaip kitos?

Iš tikrųjų švelnioji hibridinė sistema nedaug ką turi bendra su komerciniais hibridiniais automobiliais, bent jau su tokiais, apie kokius dažniausiai galvojame. Švelnieji hibridai yra panašesni į įprastinius automobilius su benzininiais varikliais nei į populiariuosius benzininius-elektrinius hibridus, apie kuriuos tiek daug girdėjome.

Švelniojo hibridinio automobilio apibrėžimas padės suprasti skirtingus hibridizacijos laipsnius. Populiariausios hibridinės transporto priemonės yra visiški, arba tikrieji, hibridai. Šiose transporto priemonėse paprastai naudojamas 30-70 kW elektrinis variklis kartu su benzininiu varikliu. Visiškame hibridiniame automobilyje elektrinis variklis dažniausiai naudojamas visą automobilio eksploatacijos laiką. Tokiam automobiliui reikia didelio akumuliatoriaus. Populiariausi visiški hibridai yra "Toyota Prius“ ir „Ford Escape“.

Švelnieji hibridai yra kitame šio spektro gale. Nors jie priskiriami benzininių-elektrinių transporto priemonių klasei, tačiau iš to, kiek mažai naudojamas elektrinis variklis, ir kilo pavadinimas „švelnieji“. Pagrindinis visiškų ir švelniųjų hibridų skirtumas tas, kad pastarųjų elektrinis variklis negali vienas varyti transporto priemonės. Švelniajame hibride visą varomąjį darbą atlieka benzininis variklis, o elektrinis jam tik padeda.

Švelniajame hibride elektrinis variklis veikia kaip galios stiprintuvas. Tikroji švelniojo hibrido nauda ta, kad jis taupo degalus išjungdamas benzininį variklį transporto priemonei sustojus, stabdant ar važiuojant pastoviu greičiu. Be to, elektrinis variklis padeda paleisti benzininį variklį daug efektyviau, nei tai vairuotojas padaro rakteliu. Atsižvelgiant į sistemą, kai kurie švelnieji hibridai gali nenaudoti mechaninės energijos automobilio stabdymo metu.

Nors švelnieji hibridai ir nėra tokie ekonomiški kaip visiški hibridai, jie padeda sutaupyti degalų, palyginti su įprastais benzininiais automobiliais. Automobiliui važiuojant, tam tikrais momentais benzinas nenaudojamas, ir švelnieji hibridai padeda sutaupyti nuo 10 iki 15 proc. degalų. Kitas švelniųjų hibridų pranašumas – žema kaina, nes jie nėra tokie įmantrūs kaip visiški hibridai. Pagaminti švelnųjį hibridą kainuoja pigiau, todėl šios transporto priemonės pigesnės ir automobilių salonuose. Nors ši sistema nėra tokia paplitusi kaip visiško hibrido, švelniuosius hibridus rinkai pasiūlė tokios bendrovės kaip BMW, „Chevy“, „Honda“, „General Motors“. Taigi švelniųjų hibridų esama, tiesiog reikia žinoti, kur jų ieškoti.

Parengta pagal užsienio spaudą.