Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Įvairūs automobilių pasaulio mitai yra viena iš turtingiausių folkloro rūšių. Dalis jų visuomet buvo tik prielaida pašiepti kitaminčius, tačiau dalis turi realaus pagrindo.
Nuotraukos

2020.11.26.

Įvairūs automobilių pasaulio mitai yra viena iš turtingiausių folkloro rūšių. Dalis jų visuomet buvo tik prielaida pašiepti kitaminčius, tačiau dalis turi realaus pagrindo. Technologijoms sparčiai vystantis automobilių pasaulis įgauna naujų spalvų ir kai kurios linksmos istorijos telieka istorijomis. O ieškantiems naujo automobilio ir bandantiems atsijoti grūdus nuo pelų stabiliausiu pagrindu tampa patikimų šaltinių informacija ir gebėjimas atsirinkti.

Informacijos šaltiniai

Dažniausiai vartotojų aptinkami ir naudojami automobilių pasaulio vertinimo skaičiai yra faktiniais atvejais grindžiama statistika (techninių apžiūrų stočių duomenys) ir subjektyvesnės, bet platesnį bei įvairiapusiškesnį paveikslą pamatyti leidžiančios vairuotojų pasitenkinimo apklausos.

Šiomis apklausomis savininkai dažniausiai patys įvertina turimas transporto priemones ir patirtį jas eksploatuojant pagal daugybę kriterijų, o apibendrinti tokie duomenys yra gana tikslus būdas numatyti, ko tikėtis iš konkretaus automobilio. Jie neretai atskleidžia netikėtų dalykų, pavyzdžiui, kokybiško įvaizdžio „Audi“ realių juos vairuojančių žmonių nuomone gali atrodyti prasčiau nei kiek kitokio įvaizdžio „Citroën“.

Dar vienas šaltinis – draudimo bendrovių kaupiama informacija. Draudikų duomenų bazėse registruojamos visos vairuotojų pateiktos pretenzijos dėl gedimų, kurias vėliau galima klasifikuoti pagal konkretų modelį ir jo problemą, taip surikiuojant patikimiausias ir nepatikimiausias markes bei atskirus automobilius.

Aiškinantis šiuos klausimus galima taip pat nustatyti, kiek kainavo atskirų problemų šalinimas ir kaip dažnai jos kartojosi. Tai svarbu, nes keli gedimai, kuriuos pašalinti kaskart kainuoja 50 Eur, nekerta per savininko kišenę taip stipriai, kaip vienas 1000 Eur vertės remontas.

Bene vienintelė vartotojų apklausų ir draudimo bendrovių duomenimis grindžiamų patikimumo reitingų problema yra ta, kad pagal jas sudėtinga vertinti, koks naujas automobilis yra patikimas. Taip yra todėl, kad jiems vis dar taikoma garantija ir jie yra tiesiog per nauji, kad būtų galima nustatyti ilgalaikį patikimumą. Pavyzdžiui, „Citroën“ suteikia penkerių metų arba 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją, o „Audi“ – vos dvejų.

Tačiau tiek vairuotojų apklausos, tiek ir techninių aptarnavimų stočių duomenys apie gedimus automobilininkų dažniausiai laikomos vienais objektyviausių vertinimo šaltinių ir pastarąjį dešimtmetį aukštyn kojomis apvertė ne vieną gajų stereotipą, dažniausiai priskiriamą konkrečios šalies – Vokietijos, Prancūzijos, Japonijos ar Pietų Korėjos – gamintojams.

Reikia platesnio konteksto

Ieškantiems naujos transporto priemonės patikimumas neabejotinai yra vertinamų dalykų sąraše, tačiau vien juo apsiriboti taip pat sudėtinga – daugeliui vairuotojų automobilis ne tik turėtų kantriai ir be pertrūkių veikti, bet ir atspindėti gerokai platesnę poreikių paletę. Vairuotojai, aukščiau iškeliantys komfortą, norą išsiskirti iš minios ar specifines važiavimo savybes, dažnai bus linkę užsimerkti prieš tam tikrus trūkumus, kad gautų trokštamus privalumus.

Todėl specialistai rekomenduoja vertinimų ataskaitas skaityti detaliau arba naudotis šaltiniais, pateikiančiais apibendrintą skirtingų kanalų informaciją. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos automobilių lizingo bendrovė OSV renka duomenis iš garantinio aptarnavimo bendrovių, vartotojų ataskaitų, kitų šaltinių ir pateikia internete apibendrintus visų markių vertinimus.

Vertinant patikimumą taip pat svarbu atsižvelgti į platesnį kontekstą. Istoriškai beveik visos markės turi stipriau ar silpniau reitinguose atrodančių modelių ir gamintojo bendras balas gali labai skirtis nuo konkretaus automobilio įvertinimo. Pavyzdžiui, modernių laikų „Citroën“ markės automobilių vertinimai svyruoja apie vidurkį, tačiau atskiri jo modeliai nuolat skina pergales specifinėse kategorijose, kuriose ir susilaukia daugiausia vairuotojų dėmesio.

Pernai leidinio „AutoExpress“ geriausių modelių reitinge „Citroën Grand C4 Spacetourer“ užėmė 28 vietą tarp 75 pretendentų, bet „The Driver Power“ apklausoje, kurioje dalyvavo 14 tūkst. naujų automobilių pirkėjų, jis išrinktas geriausiu minivenu, surinkusiu 90,7 proc. klientų pasitenkinimo rodiklį.

„Naujasis „Citroën C5 Aircross“ puikiai tinkamas mažiems vaikams migdyti, nes taip tylu ir komfortiška juo važiuoti“, – taip rašė Didžiosios Britanijos automobilių vertinimo portalas „Carwow“, skyręs šiam modeliui 2019 m. komfortiškiausio titulą.

O britų leidinio „The Telegraph“ sudarytame reitinge „Citroën“ užėmė 13-ą vietą, aplenkdamas tokius gamintojus kaip „Renault“ (14 vieta) ar „Hyundai“ (18 vieta).

Svarbiausias reitingas

Tačiau vienas svarbiausių dalykų renkantis automobilį, žinoma, yra jo kaina. Ir tada tenka įvertinti dar vieną „reitingų“ lentelę, kurioje prekės ženklai ir vėl gali išsidėstyti nebūtinai pagal  žmonių simpatijas ar gedimų statistiką.

Štai vienas populiariausių to paties „Citroën“ SUV „C5 Aircross“, anot britų portalo „Which“, pagal rinką kryptingai siūlo konkurencingą su juo besivaržantiems „Renault“, „Škoda“ bei „Volkswagen“ modeliams kainą, o mažiausiųjų hečbekų segmente gali būti ir gerokai pigesnis nei analogiški „Renault“ ar „Hyundai“.

Dar vienu iškalbingu rodikliu dažnai tampa gamintojo siūlomas garantinis laikotarpis, akivaizdžiai signalizuojantis, kaip savo produktų patikimumą vertina kūrėjai ir kokį platų aptarnavimo tinklą jie gali pasitelkti.

Tiek apibendrinti atskirų modelių vertinimai gali varijuoti, tiek ir subjektyvių poreikių varžytuvėse nebūna vieno laimėtojo. Tačiau pasitelkus išsamesnę informaciją rinktis visuomet lengviau. Svarbiausia – nustatyti prioritetus ir kliautis patikima informacija.