Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Audi Q5 – kur lėksime šiąnakt?

Naktis, metas kai daugelis miega. Būtent todėl tada gatvėse mažiausiai transporto priemonių ir
Nuotraukos

Naktis, metas kai daugelis miega. Būtent todėl tada gatvėse mažiausiai transporto priemonių ir yra puiki galimybė išbandyti ne tik dinamines automobilio savybes, bet ir įvairius privalumus, kurie dieną, kai šviesu ar šilta, dažniausiai lieka nepastebėti ir neįvertinti. Būtent todėl naktinis pasivažinėjimas su antros kartos Audi Q5 paliko didesnį įspūdį, negu dieninė kelionė. Nors ir apie pastarąją nieko blogo pasakyti negaliu. Vokiečių inžinieriai ir dizaineriai, kurdami naująjį krosouverį, puikiai atliko savo darbą.

 

Lyginant su pirmtaku, kurių mūsų keliuose apstu, naujasis modelis tapo didesnis, gavo atnaujintus variklius, gerokai prasiplėtė papildomų opcijų sąrašas. Įdomu tai, kad padidėjęs Q5 tuo pat metu „numetė svorio“ – naujasis modelis yra kiek lengvesnis už pirmosios kartos versiją.

 

Atidžiau apžiūrint Q5 galima rasti nemažai bendrų bruožu su didesniuoju Q7. Iš tolo, tikėtina, šiuos modelius karts nuo karto painios, nes abu pasižymi rimta, gal net kiek brutalia, išvaizda.

Naujovės išvaizdai aštrumo prideda kiek „surauktas“ kėbulo priekis, papuoštas stilingomis radiatoriaus grotelėmis ir originaliais kampuotais žibintais. Ištemptą variklio dangtį papildantį žemėjančio stogo linija bei pabrėžtos ratų arkos ir kėbulo detalės su išryškintais šonais puikiai dera tarpusavyje ir sukuria galingo, kiek agresyvoko krosouverio įvaizdį.

Naktį, kai griežtos formos ištirpsta tamsoje, automobilis netikėtai nustebina švelniu visų durelių rankenėlių apšvietimu, atrodytų, nederančiu prie kampuotos Q5 išvaizdos. Maloni smulkmena, leidžianti ne tik greičiau rasti savo automobilį, bet ir suteikianti jaukumo.

 

Puikiai automobilis atrodo ir iš galo. Šios dalies akcentas – modernūs šviesos diodų žibintai, tačiau gerai atrodo ir masyvus bamperis bei du kampuoti duslintuvai.

Gerokai padidėjęs automobilis vos įtaiko į kompaktinės klasės krosouverių standartus. Audi Q5 ilgis – 4 663 mm, atstumas tarp ašių –2 819 mm, plotis – 1 893 aukštis – 1 659 mm. Kadangi automobilio konstrukcija buvo panaudota nemažai aliumininių detalių, bendras jo svoris sumažėjo 100 kg.

Audi Q5 viduje galima rasti nemažai detalių, matytų naujajame Q2. Prietaisų skydelis, centrinio kompiuterio ekranėlis ir t.t.

Čia taip pat laukia dar vienas, tik tamsoje išryškėjantis, malonus netikėtumas – maloniai šviečiantys slenksčiai su aiškiai matoma „S“ raide. Reikalas tas, kad bandytas modelis buvo „Sport line“ versijos, tad gamintojas tą pabrėžė ne tik užrašu ant automobilio ir vairo, bet ir ant slenksčių.

Salonas, kaip ir būdinga Audi modeliams – griežtas, tvarkingas ir konservatyviai prabangus. Apdailai panaudotos kokybiškos, malonios liesti medžiagos, papildomo grožio vidinei erdvei suteikia aliuminio intarpai ir tamsoje išryškėjanti šviečianti juostelė, einanti tiek per centrinį panelį, tiek ir per dureles. Būtų smagu, jeigu, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo stiliaus, dar keistųsi jos spalva. Būtų...

Kombinuotas prietaisų skydelis (spidometras ir tachometras – elektroniniai, matomi tik užvedus variklį, temperatūros ir degalų kiekio skalės matomos visą laiką), sportinio stiliaus vairas, klimato kontrolės mygtukai, taip pat labai jaukiai šviečiantys tamsoje, ir borto kompiuterio valdymo rankenėlė bei lietimui jautri „pelytė“ sudaro harmoningą visumą, iš kurios išsiskiria tik 8,5 colių ekranėlis, kuris atrodo tarsi prilipdytas vėliau.

Tas pats buvo ir Q2 modelyje, tad norisi tikėti, kad po automobilių atnaujinimo funkcionalus ir patogus ekranėlis bus dailiau įkomponuotas ir nebeardys harmoningos visumos. Kita vertus, gali būti, kad tokio ekranėlio išviso nebeliks, nes beveik visą darbinę informaciją, įskaitant ir navigacijos žemėlapį, vairuotojas gali matyti tiesiai prieš akis. Paspaudus ant multifunkcinio vairo esantį mygtuką, tachometras ir spidometras klusniai pasitraukia į prietaisų skydelio kampus.

Automobilis džiugina erdve ir patogiomis sėdynėmis, tačiau tik tokiu atveju, jeigu juo važiuoja ne daugiau keturių žmonių. Vairuotojas ir priekinis keleivis, bet kokiu atveju, sėdės patogiai ir laisvai, tačiau galinės sėdynės, iš esmės, skirtos dviem žmonėms. Kadangi automobilis – keturvaris, per visą saloną eina aiškiai matomas tunelis, tad gale, vidurinėje sėdynėje, kuri turi ir saugos diržą, patogiai gali tilpti nebent vaikas. Suaugusiam žmogui tektų arba tunelį apsižergti, arba sėdėti prisitraukus kelius, kas, bet kokiu atveju, nėra patogu.

Jeigu gale sėdės du keleiviai, jei, kaip ir sėdintieji priekyje, mėgausis maloniu ir patogiu važiavimu – centrinę sėdynę galima atlenkti kaip platų ranktūrį, keleivių patogumui į galą išvesta atskira šildymo sistema, o vairuotojas ar priekinis keleivis muziką gali sureguliuoti taip, kad ji grotų pasirinktame automobilio taške.

Vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės, ne tik patogios, bet ir užtikrina gerą šoninį palaikymą, tad saugiai jautiesi tiek dideliu greičiu įlėkdamas į staigesnius posūkius (ačiū sportinio tipo pakabai), tiek kratydamasis sunkiai išvažiuojamais sodų ar kaimų keliukais.

Tokioms išvykoms nuteikia ir 550 l bagažinė, kurią, nulenkus antros eilės sėdynių nugarėles, galima padidinti iki 1 550 l arba suformuoti dvi, ganėtinai patogias miegamas vietas išvykos į gamtą metu.

Dar vienas bagažinės pliusas - jautrus jos dangtis. Toli gražu ne visiems gamintojams pavyksta pasiekti, kada elektra valdomus jų modelių bagažinės durelės, pasiekusios kliūtį, sustotų. Audi šią problemą išsprendė ir atsirėmęs į mano pakištą ranką, bagažinės dangtis ne spaudė ją žemyn, o klusniai sustojo.

Gamintojas modeliui yra numatęs 5 variklius, Lietuvos rinkai, bent kol kas, siūlomi tik du, bezininis ir dyzelinis. Abu – 2,0 l. darbinio tūrio, benzininis – 252 AG, dyzelinis – 190 AG, ir veikia poroje su 7 pavarų „S tronic“ automatine pavarų dėže.

Bandytas automobilis turėjo benzininį 252 AG agregatą ir, kas maloniai nustebino kelyje, „arkliukai“ buvo aiškiai juntami. Nors būdamas palyginti didelis ir masyvus, Q5 pasižymėjo puikia dinamika, pavaras PD perjunginėjo ypatingai tiksliai ir nejuntamai, tad dabar magistralėse leistiną greitį pasiekti pavyko per kelias sekundes ir buvo akivaizdu, kad jį nesunkiai galima viršyti. Šiuo atveju gamintojo deklaruotos 6,3 sekundės per kurias automobilis pasiekia 100 km/val. greitį, atrodo labai įtikinamai.

Nelabai skyrėsi ir deklaruojamos bei pasiektos degalų sąnaudos – mieste jos buvo apie 9 l/100 km (deklaruota 8,6 l), mišrios – 7,9 l/100 km( deklaruotos – 7,1 l). Tiesa, šiuo atveju reikia įvertinti tai, kad ilgi atsumai buvo įveikia pasirinkus „ekonomišką“ režimą, nors Q5 leido rinktis iš įprastais tampančių „sportinio“, „patogaus“, „normalaus“ ar „bekelės“ režimų. Kaip visada, vairuotojui buvo palikta galimybė susikurti ir „individualų“ važiavimo stilių.


Viskas būtų neblogai, tačiau įvertinus tai, kad Audi Q5 – didelis premium segmento atstovas, norėtųsi keičiant režimą ekranėlyje matyti ne tik pasikeitusią „automobilio aplinkos“ spalvą, bet ir schemą, kokių agregatų ar mazgų darbas keičiasi.

Taip pat tokiam modeliui, įvertinus jo pravažumą, prošvaisą ir galimą važiavimo stilių „bekelė“, labai tiktų adaptyvinė pakaba (Audi atstovo teigimu, tokį modelį jie netrukus turės), nes sportinė bandytos versijos važiuoklė buvo kiek kietoka. Važinėjant magistralėmis, tai – privalumas, tačiau keturi varomi ratai juk sukurti tam, kad būtų važiuojama ne vien keliais. Kaip tik tai, pasirodžius modeliui su pneumatine pakaba, ir planuoju padaryti.


 Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt