Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Kinų transporto revoliucija: kurs virš automobilių riedantį autobusą

Kinijos bendrovė ketina kurti didžiulį, tunelį ant ratuotų kojų primenantį, autobusą, kuris leidžia automobilių eismui vykti tiesiog po keleivių kojomis
Nuotraukos

 

Kinijos bendrovė ketina kurti didžiulį, tunelį ant ratuotų kojų primenantį, autobusą, kuris leidžia automobilių eismui vykti tiesiog po keleivių kojomis.

Didžiulė 18 pėdų (5,5 metrų) aukščio transporto priemonė, užimtų dvi kelių eismo juostas. Viename „vagone“ būtų gabenama daugiau nei 300 žmonių, o visame šių autobusų tinkle tuo pačiu metu galėtų važiuoti daugiau nei 1,4 tūkst. keleivių.

Didžiojo autobuso kūrėjai teigia, kad tai yra puiki išeitis siekiant drastiškai sumažinti eismo spūstis (daugiau kaip 30 proc.) perpildytuose Kinijos miestuose, dėl kurių nukenčia visos šalie ekonomika bei gyventojų sveikata.

Kadangi šios viešojo transporto priemonės varikliai dalį energijos gautų iš specialių įkrovos stotelių, o dalimi energijos apsirūpintų iš saulės kolektorių, tai kiekvienas autobusas sutaupytų apie 860 tonų degalų sąnaudų per metus. Tuo tarpu anglies dvideginio išmetimą į orą sumažintų iki 2,64 tūkst. tonų (per metus).

„Pagrindinė didžiųjų autobusu inovacija yra ta, kad jie važiuoja virš automobilių palei viaduką. Pagrindinis šios mašinos pliusas yra – jos efektyvumas, didelis talpumas ir gebėjimas taupyti kelio erdvę“, – apie šią naujovę pasakoja „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment“ autobusą kuriančios kompanijos vadovas Song Youzhou.

Vis dėlto, naujosioms keleivių pervežimo priemonėms prireiktų viešojo transporto infrastruktūros pertvarkymo. Kadangi jos gali važiuoti tik specialiais bėgiais arba baltomis linijomis, kurios taptų automatizuotos maršrutų sistemos dalimi ir valdytų autobusų važiavimo kryptį. Bėgiai atsieitų brangiau, bet pasak S. Youzhou, jie transporto efektyvumą padidintų dar 30 procentų.

Inžinieriai taip pat atskleidė, kad ekstremalių situacijų atveju, keleiviai iš transporto priemonės evakuotųsi pasinaudodami pripučiama čiuožykla, labai panašia į keleiviniuose lėktuvuose esančią gelbėjimosi priemonę.

Šių autobusų projektavimas ir infrastruktūros plėtra maždaug 40 kilometrų atkarpai kainuotų apie 500 milijonų juanių (65,24 mln. Eur). Suma išties nemaža, tačiau tai sudaro tik apie 10 proc. tokio paties atstumo požeminio geležinkelio tiesimo išlaidų.

Šį projektą tikimasi įgyvendinti Pekine esančiame Menougou rajone. Kaip teigia kūrėjai, tai įvyks jau „artimiausioje ateityje“, nors konkrečios datos dar nėra paskelbtos.

 

www.technologijos.lt