Kasdien į mūsų miestų ir miestelių gatves išrieda daugybė automobilių. Didžioji jų dalis – įprasti, serijiniai modeliai. Visgi, geriau įsižiūrėjus galima pastebėti vieną kitą kiek kitokį negu likę modelį. Ir nebūtinai tai turi būti XX amžiaus pradžios „Ford T“ ar milijoną kainuojantis „Ferrari“. Galima rasti ir kitokių ne mažiau įdomių, automobilių. Vienas jų – naujas „Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde“ – vienintelis toks automobilis Lietuvoje, kuriuo jau džiaugiasi Valdas ir Vaida.
Pirmoji „Alfa Romeo Giulietta“ karta visuomenei buvo pristatytas dar tolimaisiais 1954 metais. Dabar mūsų keliais rieda 2010 m. pasaulį išvydę trečiosios kartos modeliai. Valdo ir Vaidos įsigyta „Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde“ priklauso paskutinei, trečiąjai kartai, tad vizualiai automobilis beveik identiškas kitoms „džiuljetoms“. Tokia pat patraukli, dailių, simpatiškų „formų“.
Visgi pažvelgus atidžiau, jau automobilio išorėje galima įžvelgti tam tikras specifines detales – priekinius automobilio sparnus puošia trikampiuose įrėmintos keturlapio dobilo emblemos. Dobilo simbolikos, pabrėžiančios, kad prieš mus, ne šiaip „Giulietta“, o „Quadrifoglio Verde“ – gausu ir viduje. Keturlapis dobiliukas puikuojasi prietaisų skydelio centre, juo papuošti automobilio slenksčiai.
Veržlų automobilio charakterį pabrėžia metaliniai paminų antdėklai, sportinio tipo priekinės sėdynės, 1,8 l 240 AG variklis ir spidometre esanti 260 km/val. žyma. Kelyje tokio greičio nepasiekėme, tačiau automobilio dinamika ir staigumas buvo juntamas viso pasivažinėjimo metu. Lengvas akceleratoriaus spustelėjimas ir automobilis, linksmai gausdamas, šauna į priekį. Vis dar leistinas 130 km/val. greitis magistralėje pasiekiamas per kelias sekundes, variklis dirba tvarkingai, pavarų perjungimą galima nuspėti tik pagal besikeičiančius tachometro rodmenis. Jokių trūkčiojimų, jokio vėlavimo. Kaip tik tai, ko reikia sportinio stiliaus automobiliui.
Dar vienas akivaizdus „Quadrifoglio Verde“ pliusas – garso izoliacija. Važiuojant 130 km/val. greičiu salone girdėti tik variklio gausmas ir į langus barbenantis lietus. Jokie kiti triukšmai netrukdo.
„Gera garso izoliacija buvo vienas iš reikalavimų naujam automobiliui – šypsosi Vaida – Bandėme ir daugiau panašių, sportiškų modelių, tačiau juose buvo triukšmingiau.“
Kodėl rinkotės itališką modelį? Lietuvoje jie kaip ir nėra patys populiariausi – pasidaro smalsu.
„Pirmas turėtas automobilis buvo „prancūzas“. Labai juo nusivylėme, tad tiksliai žinojome, kad kito „prancūzo“ nebepirksime – pasakoja Valdas. – Antrą įsigijome „Alfa Romeo“. Gal ir netipiškas pasirinkimas, tačiau automobilis mums abiem labai patiko, tad kai atėjo laikas keisti transporto priemonę, pagalvojome, kad „Alfa Romeo“ būtų pats tas.“
„Nors jautėme silpnybę „italei Džiuljetai“, bet prieš tai apėjome ir daugiau salonų. Apžiūrėjome, pačiupinėjome kitus panašius modelius. Vienur kaina buvo per didelė, kitur automobilio sąranga netiko – norėjome patys susirinkti automobilį. Ne visos transporto priemonės džiugino kelyje – vienos prasčiau klausė vairo, kitos nuvylė garso izoliacija, tad pasivaikščioję grįžome pas „Džuljetą“ draugo pasakojimą papildo Vaida. – Kadangi abu vairuojame, svarbu, jog automobilis irgi tiktų abiem. Panašu, kad tokį pagaliau radome.“
Ir iškart nusprendėte pirkti „Giulietta Quadrifoglio Verde“?
„Tikrai ne – atsako abu pašnekovai. – Pirma galvojome apie įprastą „Giulietta“, bet kai susidėliojome savo „svajonių automobilį“, pamatėme, kad kaina nedaug skiriasi nuo galingesnės versijos „Quadropod“, tad daugiau neabejojome. Juo labiau, kad „Giulietta Quadrifoglio Verde“ ne tik smagus ir galingas, bet ir, bent jau kol kas, vienintelis toks naujas automobilis Lietuvoje“.
Pirkote automobilį tik laisvalaikiui?
„Pirkome visiems gyvenimo atvejams – už abu atsako Valdas. – Mėgstame keliauti, tad norėjome automobilio, kuriuo smagu būtų keliauti didelius atstumus. Aišku, kasdien į darbą ir parduotuves irgi važinėsime, nors jau dabar, supratęs, ką „Giulietta Quadrifoglio Verde“ gali kelyje, jaučiu, kad mieste su šiuo automobiliu bus nuobodoka. Kita vertus, kol galime, bandysime daugiau keliauti. Juolab, kad kai maksimalus automobilio greitis siekia 243 km/val. (gamintojų teigimu, patys nebandėme), tad važiuoti „tik“ 130 km/val. – visai ne tas. Automobilis nėra mažas, keturi suaugę žmonės, su mažai daiktų jame tikrai tilps. Gal tik bagažinė galėtų būti kiek erdvesnė, bet yra kaip yra. Susitaikysim, nes daugiau jokių priekaištų savo „džuljetai“ neturim – automobilis smagus, dinamiškas, puikiai klauso vairo, „triukšmauja“ tik variklis. Ko daugiau gali reikėti?“ – retoriniu klausimu pokalbį baigia pašnekovas.
Palinkėkime Vaidai ir Valdui, kad automobilis visą savo tarnavimo laiką džiugintų taip pat, kaip ir pirmąją dieną, suteiktų daug smagių, neišdildomų įspūdžių, o prim.lt skaitytojams siūlome tapti kito mūsų straipsnio herojais. Turite nekasdienišką, retą ar unikalią transporto priemonę, apie kurią norite papasakoti visuomenei? Kreipkitės ir mielai jums padėsime.
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde techninės charakteristikos
Debiutas rinkoje |
2013 m. |
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS |
|
Automobilio tipas |
Lengvasis |
Kėbulo tipas |
Hečbekas |
Durų skaičius |
5 |
Kuro tipas |
Benzinas |
Variklio tūris |
1 742 cm3 |
Cilindrų skaičius |
4 |
Variklio galia |
235 AG esant 5500 aps./min. |
Sukimo momentas |
340 Nm esant 1900 aps./min. |
100 km/val. pasiekia per |
6,8 s |
Maksimalus greitis |
242 km/val. |
Pavarų dėžė |
APD, 6 pavaros |
Varantys ratai |
priekiniai |
Ekologinis standartas |
Euro 5 |
Gamintojas |
Italija |
IŠMATAVIMAI |
|
Ilgis |
4 351 mm |
Plotis |
1 798 mm |
Aukštis |
1 465 mm |
Ratų bazė |
2 634 mm |
Prošvaisa |
93 mm |
Bagažinės tūris min./maks. |
350/1 045 l |
Kuro bako talpa |
60 l |
Automobilio svoris |
1 320 kg |
PADANGOS |
|
Priekinės padangos |
225/45R17 |
Galinės padangos |
225/45R17 |
KURO SĄNAUDOS |
|
Mieste |
10,8 l/100 km |
Užmiestyje |
5,8 l/100 km |
Mišrus |
7,6 l/100 km |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Prim.lt