Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Atsinaujinęs „Land Cruiser“ – ieškom skirtumų

Atsisakant radikalių permainų buvo tikimasi išsaugoti senus klientus ir tuo pat metu pritraukti naujų.
Nuotraukos

Net ir populiarius, gerai perkamus modelius, karst nuo karto reikia atnaujinti. Aišku, kiekvienas modernizavimas susijęs su tam tikra rizika ir turbūt todėl, „Toyota“, atnaujindama savo didžiausią ir galingiausią visureigį „Land Cruiser“, apsiribojo minimaliais pakeitimais.

 

Atsisakant radikalių permainų buvo tikimasi išsaugoti senus klientus ir tuo pat metu pritraukti naujų. Beje, įdomi detalė, nuo šiol „Land Cruiser“ galima registruoti ir kaip komercinį transportą. Šie pakeitimai automobilio populiarumą turėtų padidinti. Ar taip ir bus, parodys laikas, o kol kas pažvelkime atidžiau, ką siūlo atnaujinta „Land Cruiser“ versija.

Kažko vizualiai radikaliai naujo automobilyje galima neieškoti. Išoriškai pakito tiktai radiatoriaus grotelės, tačiau norint tai pastebėti, reikia būti dideliu „Land Cruiser“ žinovu ir gerbėju.

Ryškiausias pasikeitimas salone – galimybė užsisakyti rudos spalvos odines sėdynes ir Perspėjimo apie iš galo atvažiuojančius automobilius sistemą (R-CTA). Pastaroji, įvertinus automobilio dydį, būtų labai naudinga, tačiau ji galima tik pačios aukščiausios sąrangos modeliuose.

Pagrindinė naujovė, kuria japonai tikisi pritraukti naujus klientus – naujas dyzelinis variklis. Absoliuti dauguma mūsų šalyje parduodamu visureigių turi būtent dyzelinius variklius. Nemažai „Land Cruiser“ gerbėjų irgi rinkdavosi modelius su 3,0 l dyzeliniu agregatu, kurį pakeitė visiškai naujas, nuo 0 sukurtas, 2,8 l darbinio tūrio dyzelinis variklis. Pastarasis nieko nepaveldėjo iš savo pirmtako ir tai nuteikia optimistiškai. Ankstesnės kartos dyzelinis variklis buvo naudojamas ne vieną dešimtmetį, nors nedžiugino nei tyliu veikimu, nei ekonomiškumu. Reikia pripažinti, kad senasis 3,0 l dyzelinis agregatas buvo labai patikimas, o štai „naujokui“ savo patikimumą dar teks įrodinėti.

Japonai nemažai nuveikė ir kovodami su dyzelinių variklių keliamu triukšmu – naujasis variklis ne tik apsaugotas storesniu garso izoliacijos sluoksniu, bet ir pakeista įpurškimo tvarka. Paprastai dyzeliniuose varikliuose įpurškimas vyksta trimis etapais – pilotinis, pagrindinis ir papildomas. Naujajame „Land Cruiser“ pirmus du etapus dubliuoja papildomi įpurškimai. Penki etapai užtikrina tolygesnį kuro degimą ir sumažina jo sprogimo metu keliamą triukšmą. Nors faktiškai garsas sumažėjo tik keliais decibelais, bet juntamai pakito variklio keliamas garsas. Jeigu ankstesnis variantas burzgė kaip traktorius, tai dabartinis veikia panašiai kaip lengvojo automobilio agregatas.

Kitos variklio charakteristikos, lyginant su pirmtaku, kito nesmarkiai – kuro sąnaudos, oficialiais duomenimis, sumažėjo 0,8 l/100 km, galia išaugo 4 AG. Gamintojo atstovų teigimu, variklis galėjo būti ir „linksmesnis“, tačiau japonai visų pirma rūpinosi jo patikimumu. Tai suprantama, nes daugelis senųjų „Land Cruiser“ gerbėjų automobilį pasirinko būtent dėl jo patikimumo. Naujam varikliui buvo pritaikyta ir 6 pavarų APD, kurią anksčiau galėjo turėti tik brangiausios sąrangos modeliai.

Kaip minėjau, automobilio vidus, lyginant su ankstesne versija, beveik nepakito. „Darbiniai“ mygtukai patogiai sudėlioti ant vairo arba centriniame panelyje. Dauguma jų lengvai pasiekiami, bet keletui vietos vėl pritrūko ir jie buvo sumontuoti kiek žemiau vairo, ties tomis vietomis, kur važiuojant būna vairuotojo keliai. Žibintų apiplovimas nėra labai svarbus ar dažnai naudojamas, tačiau atsakingas už veidrodėlių reguliavimą ar vairo šildymą įjungiantis mygtukai galėjo rasti patogesnę vietą.

Vertėtų paskaitinėti ir automobilio instrukciją. Mygtukų, atsakingų už vienos ar kitos sistemos veikimą, yra daug, tad susigaudyti savarankiškai gali būti kiek sudėtinga tame susigaudyti. Vien pažvelgus į centrinį panelį, kur įsikūrę mygtukai, svirtelės ir didelis ratas, supranti, kad prireiks laiko visą tai perprasti.

 „Land Cruiser“ vairas, padabintas gausybe mygtukų, didelis ir masyvus. Ant jo sumontuota kamerų valdymo funkcija leidžia sėdint vairuotojo vietoje apžvelgti tai, kas vyksta aplink automobilį beveik 360 laipsnių kampu. Funkcija, kuri padės tiek miške bandant neužvažiuoti ant kokio kelmo, tiek mieste, laviruojant bendrame automobilių sraute.

Vairuotojo vieta, kaip ir buvo galima tikėtis, labiau primena patogų biuro krėslą, o ne automobilio sėdynę. Vietos užteks bet kokio kūno sudėjimo žmogui, tiek sėdynės, tiek vairas – valdomi elektra, tad patogiai įsikurti nebus sunku. Automobilyje gerai jausis tiek sėdintys priekyje, tiek ir sėdintys gale.

Erdvės užtenka ir kojoms, ir virš galvų.

Vairuotojui sudarytos sąlygos stebėti ne tik aplinką, bet ir salono keleivius – šalia pagrindinio veidrodėlio galima atsidaryti išgautą veidrodį, skirtą salono stebėjimui. Taip nesigręžiojant galima matyti, ką daro, dažniausiai, galinėse sėdynėse esantys vaikai.

 „Toyota Land Cruiser“ turi labai didelę ir talpią bagažinę, tačiau reikia žinoti, kad pastarosios durelės, kiek neįprastai, atsidaro ne į viršų, o į dešinę pusę (japoniška modelio prigimtis). Tai gali kiek apsunkinti daiktų pakrovimą ar iškrovimą sustojus mieste, tačiau iš anksto įvertinus pastarąjį niuansą, problemų pavyks išvengti.

Bagažinė turi ir savo „paslapčių“ – jos durelėse saugiai ir patogiai sudėlioti visi reikalingiausi įrankiai. Puikiai išnaudotas kiekvienas automobilio centimetras, tad jei pasinaudoję įrankiais nepatingėsite juos tvarkingai sudėlioti į vietas, visada žinosite, kur jų ieškoti.

O įrankių, įvertinus „Land Cruiser“ charakterį, gali ir prireikti. Automobilis puikiai įveikia ne tik „gulinčius policininkus“, bet ir užtikrina patogų bei saugų važiavimą užmiesčio keliais ar tomis vietomis, kurias „keliais“ vadinti nelabai išeina. Šiuo atveju labai padeda „Toyota“ reljefo valdymo sistema, kurią įjungus, tarp spidometro ir tachometro sumontuotas ekranėlis pradeda rodyti automobilio pasvirimo kampą. 

Dar viena priežastis leistis nepažintais keliais, nes apie galimą apsivertimą vairuotojas bus laiku perspėtas ir galės to išvengti. Smagu. Ir smagiau, negu magistralėje, kur „Land Cruiser“ jaučiasi „kiek svetimas“. Automobilis ganėtinai nesunkiai gali pasiekti leistiną greitį, vairuotojas aiškiai jaučia, kad užteks variklio galios, norint aplenkti lėčiau judančius eismo dalyvius, tačiau... tai ir viskas. Sportinis, greitas važiavimas – ne „Land Cruiser“ stichija.

 

Tą patvirtina ir automobilio važiuoklė. Juk „Land Cruiser“ – vienas paskutinių visureigių, turinčių rėminę konstrukciją ir ištisinį galinį tiltą. Automobilis yra tvirtas, patikimas, tačiau jo svorio centras – ganėtinai aukštai. Būtent todėl „Land Cruiser“ prastokai įveikia posūkius, jaučiami aiškūs posvyriai. 

 Kita vertus, visureigio vairuotojui nėra termino „nepravažiuojamas kelias“, nes dideliu greičiu galima lėkti ir prastai prižiūrimais kaimo keliukais ar retai automobilius „matančiais“ miško takais. Džiugina ir tai, kad suvaldyti automobilį prastame kelyje gali ir anksčiau su visureigiais nesusidūręs vairuotojas.

Tereikia įjungti pažemintą pavarą, blokuoti tarpašinį diferencialą, aktyvuoti „Crawl Control“ funkciją ir automobilis, netgi rodydamas priekinių ratų judėjimo trajektoriją, užtikrintai pasuka ten, kur norite. Automobilis kurtas taip, kad jo vairuotojas ir keleiviai galėtų išgyventi esant suknioms sąlygoms. Ir savo funkciją jis puikiai atlieka.


 Aišku, galvojant apie „Land Cruiser“ reikia susitaikyti ne tik su jo ganėtinai nemaža kaina, bet ir didokomis kuro sąnaudomis – man mišriu režimu jos siekė 10l/ 100 km. Kita vertus, tie, kam patinka išvykos į gamtą, o geriausias poilsis yra naujų kelių, gal net ten, kur jų niekada nebuvo, paieška, „Land Cruiser“ – vienas rimčiausių pasirinkimų. Didelis, galingas, erdvus, pasižymintis geru pravažumu ir, kas taip pat labai svarbu, patikimas. Turbūt todėl dažnas „Land Cruiser“ savininkas, laikydamasis nerašyto „Toyota“ savininkų kodekso, turimą visureigį, esant galimybei, keičia nauju visureigiui. Ir istorija tęsiasi.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt