Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ieškome talpiausio automobilio – „Renault Espace“

Siekdami išsiaiškinti kuris iš mūsų rinkoje esančių 7 ar daugiau vietų turinčių automobilių
Nuotraukos

Mūsų tautiečiai, ypač tie, kurie domisi automobiliai, puikiai žino, kad pasaulyje vyksta pačių įvairiausių konkursų – renkami greičiausi, keisčiausi, gražiausi, ekologiškiausi automobiliai ir t.t.

 

Tai yra gerai, nes žmonės turi progą susipažinti su technikos naujovėmis ir inovatyviais sprendimais. Tačiau yra vienas „bet“... dažniausiai per tokius konkursus neįvertinamas vienas automobilio rodiklis – jo talpumas. Kalba eina ne apie bagažinės tūrį kaip tokį ar sėdimų vietų skaičių, o apie realią galimybę automobilyje susėsti galbūt ne visai tipiškai, 7 asmenų, šeimai. Šeimų, kurios turi po 5 ar daugiau vaikų Lietuvoje nėra daug, todėl, tikėtina, būtent todėl jos susiduria su specifinėmis problemomis, apie kurias net nesusimąsto šeimos auginančios po vieną ar du vaikus. Viena tokių – talpus, tinkamas kelionėms, automobilis.


Siekdami išsiaiškinti kuris iš mūsų rinkoje esančių 7 ar daugiau vietų turinčių automobilių yra patogiausias, praktiškiausias ir tinkamiausias, portalas autoprim.lt kartu su Daugiavaikių šeimų asociacijos įkūrėja, veiklia moterimi ir tiesiog mama Jurga Pociene, šeimos galva Mindaugu Pociumi, geriausiai žinomu kaip iniciatyvos „ArmyDay“ sumanytoju ir jų penkeriomis žavingomis atžalomis, nusprendė „gyvai“ išbandyti visus galimus modelius. Pirmuoju automobiliu tapo „Renault Espace“ iš „Sostenos“.

 

Patikslinsim – eksperimento tikslas (pradiniame jo etape) yra ne ilgalaikis bandomasis važiavimas, o siekis išsiaiškinti ar automobilyje, kurį gamintojas pristato kaip septynvietį, tikrai gali patogiai įsikurti 7 asmenų šeima, tad eksperimento metu nebuvo vertinami tokie kriterijai kaip automobilio išvaizda ar degalų sąnaudos. Vertinama buvo vairuotojo bei keleivių patogumas, durelių atidarymo kampas, išlipimas ir įlipimas bei bagažinės talpa susėdus visiems keleiviams. Reikalas tas, kad daugumas rinkai siūlomų lengvųjų modelių (komerciniai automobiliai bus vertinami atskirai), standartinėje sąrangoje yra penkiaviečiai, o dvi papildomos sėdynės įrengiamos bagažinėje, tad jas atlenkus naudingas bagažinės tūri smarkiai sumažėja.

Taigi, „Renault Espace“. Rinkoje šis modelis kaip toks debiutavo dar 1984 m. Prancūzai tuometinį modelį pavadino pirmuoju serijiniu vienatūriu pasaulyje, nors panašius modelius siūlė ir kiti gamintojai. Visgi tenka pripažinti, kad modelis sukėlė tikrą revoliuciją ir iki 1991 m., kad pirmosios kartos gamyba buvo nutraukta, nuo konvejerio nuriedėjo 200 000 „Espace“.

Antroji „Espace“ karta buvo gaminama gerokai trumpiau – 1991 – 1997 metais. Kiek pakito automobilio išvaizda, atsirado porą naujų variklių, tačiau vienatūrio populiarumas tik dar labiau augo. Iš viso buvo pagaminta net 316 000 antros karto modelio.

Trečioji karta rinkoje taip pat neužtruko. Modelis buvo gaminamas nuo 1997 iki 2002 metų. Tiesa, pirkėjams buvo siūloma tiek įprasta, tiek ir „Grand Espace“ versija, ilgesnė už įprastą 27 cm. Pirkėjai galėjo rinktis tiek benzininius, tiek ir dyzelinius variklius.

Nepaisant augančios konkurencijos vienatūrių rinkoje, „Espace“ liko vienu populiariausių modelių Europoje – per penkerius metus buvo pagaminta 365 000 automobilių.

2002 m. „Renault“ pristatė ketvirtos kartos „Espace“. Skirtingai nuo ankstesnių kartų, naujasis modelis buvo gaminamas „Renault“ gamykloje. Pirmuosius modelius kūrusi įmonė „Matra“, liaudiškai sakant, „liko ant ledo“. Tai leido sumažinti „Espace“ gamybos kaštus, kas, konkurencijai vis didėjant, buvo labai svarbu.

Penktoji „Espace“ karta buvo pristatyta 2014 m. Paryžiaus automobilių salone. Naujasis modelis buvo bendras „Renault – Nissan“ inžinierių kūrinys ir gavo visiškai naują, bendrai kurtą, platformą. Klausimas ar tai tikrai buvo gerai, nes, lyginant su senesniais modeliais, dabartinis „Espace“, realybėje, iš tikro vienatūrio tapo tiesiog didesniu automobiliu – standartinėje sąrangoje automobilis turi tik 5 sėdynes, dvi bagažinėje montuojamos sėdynės yra papildomai užsakoma opcija.

Be to, automobilis nėra pigus. Bazinė „Espace“ versija, nors jai ir suteikiama 5 metų arba 100 000 km ridos garantija, kainuoja nuo 30 000 eurų. Užsakant papildomas sėdynes, kaina, aišku, išauga.

Dabartinis, penktos kartos „Renault Espace“ džiugina savo „išmanumu“ – jame gali būti sumontuotos beveik visos inovatyvios „Renault“ technologijos, automobilis gali turėti stiklinį stogą, „EuroNCAP“ bandymuose automobilis buvo įvertintas 5 saugos žvaigždutėmis, tačiau erdvės jame vis tiek mažoka.

Aukštesniam už vidutinio ūgio pilietį Mindaugui Pociui sunkokai sekėsi įsitaisyti vairuotojo vietoje. Kai jam pagaliau pavyko susireguliuoti sėdynę taip, kad būtų patogu, vietos už jo sėdinčiam vaikui beveik nebeliko. Tiesa, jeigu automobiliu važiuotų iki 5 žmonių, keleiviai jaustųsi patogiau, nes antros eilės visos trys sėdynės yra atskiros ir kiekviena jų, priklausomai nuo poreikio, gali būti stumdoma pirmyn – atgal.

Mūsų atveju reikėjo įvertinti tai, kad dar du keleiviai bandė įsitaisyti ant trečios eilės, bagažinėje įmontuotų sėdynių, tad antros eilės sėdynes, galvojant apie sėdinčiųjų gale kojas, teko atitraukti.

Erdvės kojoms klausimas trečios eilės keleiviams yra labai svarbus, nes neatsargus antros eilės keleivio judesys mėginant įsikurti patogiau baigėsi sėdinčiojo už jo kojos prispaudimu – pasirinkusiems sėdėti „bagažinėje“ tiesiog nebuvo kur traukti kojų. Iš grindų pakylančios sėdynės jokių transformacijos galimybių nebeturi.

Taip pat nebuvo labai paprasta ir patekti į trečią sėdynių eilę – 10 metų vaikui savarankiškai buvo sunku atitraukia antros eilės sėdynę, nors vėliau susidaręs praėjimas ir buvo ganėtinai erdvus.

Šeimynai pagaliau susitalpinus automobilyje tapo aišku, kad ir bagažinė nedžiugina. Normalaus dydžio vežimėlis į ją nebetilptų net ir jį sulanksčius, o sutalpinus mažesnį vežimėlį nebeliktų vietos 7 žmonių daiktams.

Išvada – naujajame, pranbangiame „Renautl Espace“ 7 žmonės gali tilpti, tačiau ypatingo patogumo tikėtis neverta. Be to, bagažinėje, atlenkus papildomas sėdynes,  vietos lieka tik patiems būtiniausiems daiktams. Išvykai su šeima į filmą ar trumpai kelionei iš taško A į tašką B jis tinka, tačiau galvojant apie normalias šeimos atostogas su visais reikalingais daiktais, reiktų pasiieškoti talpesnio automobilio.

 

Bus daugiau...

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt