Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Korporacija „Nissan“ ir jos muziejus

Japonų automobilių gamintoją „Nissan“ Lietuvos gyventojai puikiai pažįsta.
Nuotraukos

Japonų automobilių gamintoją „Nissan“ Lietuvos gyventojai puikiai pažįsta. Ne viena karta džiaugėsi patikimais ir galingais „Nissan X-Trail“ visureigiais, prieš keletą metų debiutavęs nemažai triukšmo sukėlė „Nissan Juke“, o šiemet „Nissan  Qashqai“ tapo Lietuvos metų automobiliu.

O ar žinote, kad „Nissan“ istorija prasidėjo 1933 m. gruodžio 26 d., kai susijungus „Tobata imono“ ir „Nichon sange“ buvo sukurta įmonė, nuo 1934 m. sausio 1 d. pasivadinusi „Nissan motor“?

Sprendimas vysti „Nissan“ prekių ženklą buvo priimtas dar 1935 m., tačiau maždaug iki 1980 m. „Nissan“ apsiribojo tik įvairių modifikacijų „Datsun“ prekių ženklo automobilių perdarymu. Beje, pastarasis prekių ženklas 1986 m. tapo istorija, bet pasigirsta kalbų, kad jį vertėtų atgaivinti.

Nuo 1950 m. „Nissan“ sėkmingai gamino ir tobulino raketų variklius, raketų paleidimo sistemas, o vėliau užsiėmė ir laivų pramone.

1958 m. įmonė pradėjo eksportuoti automobilius į JAV ir jau 1964 m. tapo viena iš dešimties didžiausių importuotojų. 1962 m. pirmieji „Nissan“ automobiliai pasiekė Europą.

Pirma įmonės gamykla už Japonijos ribų duris pravėrė 1959 m. Taivanyje, 2010 m. „Nissan“ gamyklos dirbo jau 20 pasaulio šalių.

1976 m. turinti nuosavą laivyną „Nissan“ tapo didžiausiu pasaulyje automobilių eksportuotoju, o jau po metų, suskaičiavus bendrą parduotų automobilių apimtį, buvo gautas įspūdingas skaičius – 20 mln.

1981 m. japonai pasirašė susitarimą su „Volkswagen“ dėl automobilių gamybos ir pardavimo Tekančios saulės šalyje. Deja, sandėris nebuvo toks naudingas, kaip buvo laukta, tad 1990 m. „Nissan“ patyrė rimtų ekonominių sunkumų. Problema buvo išspręsta 1999 m., kontrolinį koncerno akcijų paketą pardavus „Renault“. Šiuo metu prancūzai valdo 44,4 proc. „Nissan“ akcijų, japonai valdo 15 proc. „Renault“ akcijų.

„Renault“ japonų koncernui paskirtas vadovauti Karlosas Gonas sugebėjo ištraukti „Nissan“ „iš duobės“ ir tapo vienu populiariausiu užsieniečiu Japonijoje.

2011 m. kovo mėnesį Japoniją sukrėtus žemės drebėjimas, buvo sustabdyti tiek automobilius, tiek variklius gaminantys „Nissan“ fabrikai. Per šį laikotarpį nebuvo pagaminta apie 55 000 automobilių.

Visa gausi ir turtinga „Nissan“ istorija, įskaitant „Datsun“ automobilius, surinkta ir kruopščiai saugoma „Nissan“ muziejuje. Šią unikalią ir mažai analogų pasaulyje turinčią ekspoziciją aplankė mūsų kraštietis Jonas, mielai pasidalinęs savo įspūdžiais ir nuotraukomis.

Muziejaus pradžia galima laikyti 1934 m., kai, prabėgus beveik metams nuo „Nissan motor“ įkūrimo, buvo suformuota speciali „svečių salė“. Tam buvo išskirtas vienas pagrindinio biuro, esančio Jokohamoje, pastatas. Muziejuje saugomi visi „Nissan“ pagaminti automobiliai, net tie, kurie sukurti, kol įmonė dar taip nesivadino.

Deja, šis „Nissan“ istoriją saugantis muziejus, bet atskirais atvejais į jį galima patekti. Patekus tikriesiems „Nissan“ fanams kils noras jame ir pasilikti – čia, maždaug 5 600 m2 plote saugoma daugiau negu 400 puikiai išsilaikiusių ir prižiūrėtų transporto priemonių. Visi automobiliai išdėstyti chronologine tvarka, prie kiekvieno pateiktas aprašymas dvejomis kalbomis.

Galbūt visiems ir nepavyks apsilankyti šiame unikaliame muziejuje, tad kviečiame jo ekspozicija pasigrožėti bent nuotraukose.

Nuotraukos Jono Čižausko

Prim.lt