Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Renault Trafic“ – patogus komercinis transportas

Automobilis negali būti labai talpus ir tuo pat metu stulbinančiai greitas,
Nuotraukos

Automobilis negali būti labai talpus ir tuo pat metu stulbinančiai greitas, tačiau modernėjančios technologijos kartais leidžia šias dvi savybes kažkiek susieti, gaminant net... lengvuosius komercinius automobilius. Vienas tokių – „Renault Trafic“.

 

Tiek Europoje, tiek ir mūsų šalyje „Renault Trafic“ – vienas lengvojo komercinio transporto lyderių, gaminamas jau beveik 15 metų. Kuriant naują „Trafic“ kartą, gamintojas siekė net tik išsaugoti ankstesnius privalumus, bet ir pagerinti visus galimus rodiklius, smarkiai automobilio nepabranginant.

Inžinieriams teko spręsti užduoti – kai sumažinti degalų sąnaudas, tuo pat metu padidinant vidinę automobilio erdvę. Sunki užduotis, bet jiems tai pavyko.

Beje, pasikeitė ne tik automobilio vidus, bet ir išorė. Galbūt naujasis „Trafic“ ir nėra labai išskirtinio dizaino, tačiau atrodo jis patraukliai.

Kaip ir pirmtakas bei panašūs kitų koncernų modeliai, „Renault Trafic“ gali būti keleivinis, pusiau krovininis ar krovininis. Su keleiviniu „Trafic“ pažintis įvyko metų pradžioje, o metams baigiantis sėdau prie krovininio varianto vairo.

Automobilio durelės – plačios ir sunkios, rankenėlės – masyvios. To prireikia ropščiantis į ganėtinai aukštai esančią vairuotojo vietą. Labai padeda ir papildomas laiptelis – elementas, su kuriuo nesusiduria lengvųjų automobilių vairuotojai.

Gerą matomumą iš vairuotojo vietos užtikrina ne tik dideli langai, bet ir platūs šoniniai veidrodėliai, padalinti į sekcijas. Visgi, įvertinus tai, kad kabina yra uždara, automobiliui reiktų įtaisyti jei ne kamerą, tai bent parkavimosi daviklius. Tada vairuotojas jausis saugiau ir patikimiau.

 

Klientui pageidaujant, komercinis variantas kaip ir keleivinis jo „giminaitis“ gali turėti firminę „Renault“ multimedinę sistemą „MEDIA NAV“, kelionės kontrolę ir t.t., tačiau praktika rodo, kad dažnas mūsų šalies įmonės vadovas į darbuotojus žiūri ne kaip į „investiciją“, o kaip į „nuostolius“, todėl komercinis transportas perkamas vos ne bazinės sąrangos.

Tą, matyt, suprato ir gamintojas, todėl jau bazinis „Trafic“ turi USB jungtį bei magnetolą, firminį „Renault“ po vairu montuojamą valdymą, o keleivio skydelyje nuo saulės įmontavų specialų išgaubtą veidrodėlį, leidžiantį stebėti aplinką šalia automobilio stumdomų krovinių skyriaus durelių. Labai ir labai patogu.

Bazinės sąrangos „Trafic“ džiugina lentynėlių ir laikiklių gausa. Priekinėje panelio dalyje yra įgilinimai gėrimų indams, tad atlenkiamu laikikliu, esančiu kiek žemiau pavarų perjungimo svirties, galima ir nesinaudoti.

Elektroninis prietaisų skydelis – jau matytas, bet irgi dar kažkiek naujovė.

Krovinių skyrius – beveik standartinis: didelis, su dviverėmis galinėmis durelėmis ir stumdomomis šoninėmis durimis. Tačiau yra vienas mažas privalumas, kurio iš pirmo žvilgsnio galima ir nepastebėti – ertmė, kuri eina po keleivių sėdynėmis. Ši ertmė, atidarius specialias „dureles“, leidžia pervežti gerokai už krovininę dalį ilgesnius krovinius – lentas, vamzdžius ir pan. Tiesa, ertmė kaip ir galimų pakrauti krovinių kiekis, ribota, tačiau paprastai su tokiais automobiliais ypatingai ilgus krovinius žmonės vežioja ne taip jau dažnai.

 „Renault Trafic“ gavo naujos kartos 1,6 l turbininius dyzelinius variklius, kurių galia svyruoja nuo 90 iki 140 AG. Bandytas modelis turėjo 115 AG variklį ir mechaninę PD. Ne pats galingiausias variantas, tačiau galvojant ne apie lenktynes, o apie krovinių pervežimą, jo visiškai užtenka. Degalų sąnaudos – 7,9l/ 100 km galėtų būti kiek mažesnės, tačiau įvertinus eismo situaciją prieššventiniame Vilniuje, jos irgi pateisinamos. Neabejotina, kad važinėjant mišriu režimu sąnaudos būtų gerokai mažesnės.

 

Pirma pavara, kaip ir kituose panašiuose modeliuose, trumpa. Šeštą geriausiai pavyktų išmėginti už miesto. Pavaros persijungia ganėtinai tvarkingai, bet geriau gali būti visada.

 Bandytas modelis turėjo ir „Eco“ mygtuką. Gamintojo teigimu, ši funkcija leidžia sutaupyti iki 10 proc. degalų. Įjungus „Eco“, automobilis tikrai spurtuoja kiek lėčiau, tačiau ar tai padeda sutaupyti degalų – klausimas, nes tada tenka smarkiau spausti akceleratorių.

Taigi, norint patvirtinti (arba paneigti) „Eco“ naudingumą, reiktų ilgalaikių bandymų, tačiau, greičiausia, šis režimas, kaip ir daugelyje kitų modelių – psichologinis momentas norintiems pasijausti „žaliais“.

Nors „Renault Traficas“ – ne lengvasis automobilis, valdyti furgoną taip pat lengva ir paprasta. Puikiai sureguliuota važiuoklė leidžia maloniai jaustis tiek judant asfaltuotomis gatvėmis, tiek pasukus į sodo keliukus. Aišku, kaip tikras krovininis modelis, tvirčiausiai kelyje „Trafic“ stovi pakrautas, tačiau ir tuščias jis nešokčioja kaip „didysis brolis“ – „Master“.

 


Atsinaujinęs „Renault Trafic“ – stiprus rinkos vidutiniokas, galintis išsiveržti į lyderius. Ar jam tai pavyks? Parodys laikas, nes konkurencija lengvojo komercinio transporto segmente – ganėtinai arši. Bet kokiu atveju, tapti vienu populiariausių modelių, „Trafic“ turi visada galimybes – palyginti pigus, patvarus, ekonomiškas, ne per daug prabangus ir ilgaamžis. Būtent tai, ko reikia dažnam komercinio furgono pirkėjui.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt