Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Saugiausi automobiliai – dar vienas reitingas

Prabėgusiais metais visame pasaulyje bandant naujus automobilius buvo atlikta
Nuotraukos

Prabėgusiais metais visame pasaulyje bandant naujus automobilius buvo atlikta šimtai avarinių bandymų. Taigi, kurie modeliai atspariausi smūgiams ir geriausiai saugo žmones? Klausimas įdomus, nes visuotinio, vieningo pasyvaus saugumo reitingo nėra. Kiekviena iš taikomų metodikų turi savų niuansų, privalumų ir trūkumu. Kita vertus, gal taip ir geriau, nes galima pasirinkti bandymų lyderius vertinant skirtingus kriterijus.

 

 Automobiliai vairuotojams

 Yra vairuotojų, kurių pagrindinis tikslas – kelyje apsaugoti save ir suaugusius automobilio keleivius. Tokiems reiktų pagalvoti apie naująjį „Volvo XC90“, kurį „EuroNCAP“ ekspertai įvardino kaip „saugiausią didelį 2015 m. SUV`ą“. Be to, šis modelis surinko rekordinį 97 proc. keleivių saugos balų skaičių. Sakant paprasčiau, vertinant pagal dabartinę metodika „Volvo“ sukūrė beveik etaloninį modelį, galinti tarnauti pavyzdžiu kitiems. Priekaištų „XC90“ sulaukė tik dėl pripučiamų užuolaidėlių, kurios ne iki galo išsiskleidė ties trečia sėdynių eile. „Volvo“ į tai sureagavo operatyviai ir pakeitus kėbulo statramsčių apdailą problema buvo išspręsta.

Taip pat „XC90“ gavo 100 proc. pagal „Euro NCAP“ technologiją už sistemų, turinčių apsaugoti nuo susidūrimo, veikimą. Be elektroninės stabilizacijos, automobilis siūlo juostų stebėjimo funkciją, kelio ženklus atpažįstantį greičio ribotuvą ir automatinio stabdymo sistemą. Ekspertai šią sistemą išbandė ir liko patenkinti.

 Kai svarbiausia – vaikai

Mamoms ir šeimoms reiktų atkreipti dėmesį į tokius modelius kaip „Mercedes-Benz GLC“ ir „Volkswagen Touran“. Šie automobiliai, pagal „Euro NCAP“ vertinimus, pripažinti geriausiais „mažų krosouverių“ ir „kompatiškų modelių“ kategorijose, tačiau svarbiau tai, kad jie surinko 89 proc. už mažųjų keleivių apsaugą. Didesnį balą gavo tik tokie gerokai didesni automobiliai – „Renault Trafic“, „Opel Vivaro“ ir „Peugeot Traveller“. Kita vertus, tai jau labiau komercinis, o ne lengvasis transportas.

Bandymų metu paaiškėjo, kad „Touran“ geriausiai saugo 1,5 m. ir 3 m. amžiaus mažylius. „Mercedes“ modelyje ekspertai įvertinto tai, kad priekinėje sėdynėje prieš judėjimo kryptį pritvirtinus vaikišką saugos kėdutę, automatiškai išsijungia priekinė saugos pagalvė.

„Mercedes-Benz GLC“ puikiai pasirodė saugodamas vaikus, tačiau susidūrimo priekiu su didele kliūtimi atveju gale sėdintys suaugę keleiviai gali patirti rimtų krūtinės traumų. Tą taip pat reiktų įvertinti.

 Pėstieji irgi eismo dalyviai

Didžiuosiuose miestuose nuolat auga žmogaus ir automobilio susidūrimo pavojus. Būtent todėl gamintojai vis daugiau dėmesio skiria ne tik keleivių, bet ir pėsčiųjų apsaugai. Įdomu tai, kad labiausiai pėsčiaisiais rūpinasi... „Mazda MX-5“, nors po bandymų pagal „Euro NCAP“ metodika modelis priskirtas prie vidutiniokų. „MX-5“ gavo tik keturias saugos žvaigždutes, tačiau ekspertai tikina, kad sportinio tipo automobiliui tai nėra blogai.

Kalbant apie pėsčiųjų apsauga, čia „Mazda MX-5“ surinko 93 proc. balų. Toks rezultatas pasiektas dėl tinkamo priekinės dalies apipavidalinimo, minkšto bamperio ir susidūrimo metu pakylančio variklio dangčio. Dangčiui pakilus tarp jo ir variklio susidaro oro tarpas, todėl krentantis žmogus mažiau nukenčia. Sprendimas nėra naujas, tačiau būtent „Mazda“ inžinieriai jį geriausiai pritaikė.

Bazinis saugumas

Kitoje pasaulio pusėje, Pietų Amerikoje, automobilius nuolat daužo asociacija „Latin NCAP“. Šios metodikos išskirtinumas tame, kad čia bandomi standartinės sąrangos automobiliai. Taip ekspertai užkerta galimybė gerus balus gauti tik aukščiausios sąrangos modeliams.

Susumavus pastarųjų serijų bandymus, visus nustebino „Toyota Hilux“. Argentinoje gaminamas japonų pikapas aukščiausią – penkių balų – įvertinimą už vaikų ir suaugusių keleivių apsaugą gavo turėdamas tik tris saugos pagalves. Puikus rezultatas, ypač įvertinus tai, kad taip pat po tris saugos pagalves turintys modeliai „Toyota RAV4“ ir „Mitsubishi Montero Sport“ (Europoje – „Pajero Sport“) pasirodė gerokai prasčiau.

Kai lūžta viskas

Visgi žiauriausiai su bandomais automobiliais elgiasi amerikiečių institutas „IIHS“ (Insurance Institute for Highway Safety). Kai prieš kelis metus buvo įvestas susidūrimo su 25 proc. automobilio priekio apimančia kliūtimi bandymas, jo sėkmingai neišlaidė daugelis aukštus balus pagal „Euro NCAP“ sistemą gavusių modelių. Būtent todėl įvertinimas „Top Safety Pick+“, kurį amerikiečiai skiria modeliams, sėkmingai įveikusiems penkis skirtingus avarinius bandymus, yra taip trokštamas.

Aišku, reikia pripažinti, kad technologija nestovi vietoje ir vis daugiau naujų modelių atlaiko ir „IIHS“ išbandymus. Tarkim 2015 – 2016 m. automobilių, gavusių „Top Safety Pick+“ įvertinimą, padaugėjo maždaug pusšimčiu. Į šį sąrašą pateko „Volvo XC90“, „Subaru Outback“, „Lexus NX“ ir „RX“ bei „Hyundai Tucson“.

Pastarojo patekimas į šį reitingą ypač džiugina, nes tai rodo, kad ne tik Premium segmento modeliai užtikrina maksimalų saugumą.

 

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt