Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Su Renault Master po Europą

Renault Master – puikiai pažįstamas krovininis furgonas, su kurio skirtingomis versijomis buvo nuvažiuotas ne vienas šimtas kilometrų.
Nuotraukos

2018.03.29.

Renault Master – puikiai pažįstamas krovininis furgonas, su kurio skirtingomis versijomis buvo nuvažiuotas ne vienas šimtas kilometrų. Vairuotojo „darbo vieta“ džiugino funkcionalumu ir ergonomika, automobilis – dinaminėmis charakteristikomis ir degalų sąnaudomis. Perdaryta ir mini vilkiku paversta Master versija sužavėjo „miegamojo“ erdve, tad bendri įspūdžiai po visų tokių pasivažinėjimų būdavo teigiami.   Tiesa, visos šios kelionės vyko Lietuvoje, dažniausiai kabinoje aš būdavau vienas ir furgonas būdavo tuščias arba pakrautas minimaliai.

Pastarąjį kartą kelionė buvo gerokai įdomesnė. Su krovininiu Renault Master (2,3 l 130 AG) ruošėmės važiuoti trise ir ne po Lietuvą, o per visą Lenkiją ir maždaug pusę Vokietijos.

Pradėjus galvoti apie kelionę, kilo klausimų dėl kabinos, kurioje turėjo sutilpti trys suaugę vyrai, patogumo. Taip pat klausimų kėlė visiškai naujo Master galimos degalų sąnaudos. Klausimai, į kuriuos atsakymą galėjo duoti tik praktinė patirtis.

Atsakymas į pirmąjį klausimą išaiškėjo gan greit – net ir standartinė Renault Master kabina yra pakankamai erdvi trims suaugusiems žmonėms. Vidurinėje vietoje, dėl centrinės panelio dalies, vietos kiek mažiau, tačiau standartinio sudėjimo suaugusiam vyrui užtenka, o jeigu dar nereikia lėkti ir pakeliui galima sustoti bei pramankštinti kojas, tai ir trijų tūkstančių kilometrų kelionė (mes nuvažiavome maždaug tiek) neatrodo tokia bauginanti.

Taip pat ilgos kelionės metu buvo proga praktiškai patikrinti automobilio dėtuvių ir daiktadėžių funkcionalumą. Tarkim tik pabandžius paaiškėjo, kad aukštesnes vienkartines stiklines patogiai galima pastatyti tik šoniniuose, šalia vairuotojo ir dešiniojo keleivio esančiose, laikikliuose. Centrinio panelio apatinėje dalyje esantys laikikliai tinka tik žemai tarai, nes aukštesnė remiasi į klimato reguliavimo rankenėles. Atrodytų smulkmena, bet kai kabina kelioms dienoms tampa antrais „namais“, joje norisi daugiau patogumo.

Užtat neliko abejonių dėl papildomų lentynėlių – jos buvo talpios, lengvai pasiekiamos tiek padėti, tiek ir išimti daiktus. Panašaus patogumo pritrūko kalbant apie iš krovinių skyriaus pasiekiamą erdvę virš kabinos lubų. Važinėjant vienam ir tuščiu krovinių skyriumi jomis neteko naudotis, tačiau ilgoje kelionėje kai reikėjo sutalpinti trijų vyrų pasiimtus daiktus, pravertė visos laisvos erdvės, įskaitant šitas. Deja, kai krovinių skyrius buvo užkrautas, pasiekti ant šios „lentynos“ esančius daiktus pasirodė problematiška. Galvojant apie šios, tarp stogo ir „lubų“ esančios erdvės panaudojimą, reiktų pagalvoti ir apie tai, kai pasiekti joje esančius daiktus kai krovinių skyrius pilnas.

Taip pat tokiam automobiliui kaip Renault Master, reiktų parkavimų daviklių arba, dar geriau – galinio vaizdo kameros. Tai labai aiškiai parodė manevravimas siaurose nedidelių Vokietijos miestelių gatvėse. Kadangi važiavimo trise, tai vienam sėdint prie vairo kiti du galėjo atlikti „kamerų“ vaidmenį, tačiau važiuojant vienam kai kurie manevrai, be papildomos įrangos, bus gan sudėtingi.

Ir, perkant automobilį sau, reiktų rinktis modelį su galingiausiu varikliu. Master 2,3 l variklis, kaip parodė mūsų kelionė, nepaisant gerų vidutinių sąnaudų (10 l/ 100 km), yra kiek silpnokas. Tuščias automobilis judėjo gan gerai, tačiau kai furgonas buvo pilnai pakrautas, manevravimas magistralėse pasidarė sudėtingesnis – automobiliui trūko galios, tad lenkimą reikėjo gerai paskaičiuoti.

Įdomu tai, kad tiek Vokietijoje, tiek Lenkijoje panašius furgonus teko matyti tik miestuose ir aplink juos. Magistraliniuose keliuose dažniausiai prasilenkdavome su modifikuotais, į mažus vilkikus perdarytais, furgonais. Lietuvos keliuose situacija radikaliai skiriasi – įprastų furgonų čia apstu, o modifikuoti sutinkami gan retai.

Apibendrinant savaitės pasivažinėjimus trijų šalių keliais galima teigti, kad Renault Master tam net labai tinkamas. Jis turi erdvę kabiną, talpų krovinių skyrių, ekonomiškus ir ekologiškus (Ad Blue) variklius, yra gan greitas ir, kaip furgonui, pakankamai manevringas. Tiesiog perkant automobilį sau reiktų pagalvoti apie papildomus daviklius, reguliuojamą vairuotojo sėdynę, galingesnį variklį. Ir tada bus visai nesvarbu, kokius atstumus teks įveikti ar kokiose erdvėse manevruoti, jūs visada jausitės patogiai ir gerai.