Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Audi Q2 – ar bus dar mažesnių?

Gamintojams nusprendus užpildyti visas galimas nišas savais modeliais ir niekuo nenusileisti konkurentams
Nuotraukos

Gamintojams nusprendus užpildyti visas galimas nišas savais modeliais ir niekuo nenusileisti konkurentams, „Audi“, be įprastų „Q5“ ar „Q7“ modelių iš pradžių rinkai pasiūlė nedidelį „Q3“, o praėjusių metų pabaigoje, dar mažesnį – „Q2“ modelį.

 

Įdomu tai, kad nors naujokas ir priklauso „Q“ serijai, jis gerokai skiriasi nuo savo didesnių „giminaičių“. Tikėtina, kad dizaineriai taip pasielgė tyčia, nes dažno gamintojo modeliai linkę supanašėti ir atskirti juos galima tik iš labai arti. Apie „Q2“ šito nepasakysi. Kampuotu, „aštriabriaunu“ kėbulu išsiskiriantis automobilis pastebimas iš tolo ir su jokiu kitu modeliu jo nesupainiosi. Kūrėjams netgi buvo leista eksperimentuoti su radiatoriaus grotelėmis ir jie sukūrė kažką visiškai naujo.

 

Beje, netipiškų sprendimų automobilyje galima rasti ir daugiau – beveik kvadratiniai žibintai, įdomūs įspaudai šonuose, kur linijos sueina į vieną tašką, platūs galiniai statramsčiai, kuriuos galima dažyti pasirinkta spalva ir t.t. Taip pat dizaineriai nepamiršo ir pagrindinės užduoties – sukurti nors ir mažą, bet krosouverio tipo modelį. Tai buvo pasiekta išdidinus ratų arkas, pakėlus langų liniją ir dizaine panaudojus nemažai vertikalių elementų.

 

Automobilis išėjo dailus, tačiau galėjo dar automobilį kūrę specialistai sumontuoti dvigubą išmetimo sistemą, kuri tokiam modeliui būtų labai tikusi. Deja...

Nepaisant to, kad automobilis nėra didelis į priekį patogu įsėsti. Vairuotojo vietoje įsikūrus kad ir stambesniam žmogui, vietos už jo lieka pakankamai. Tik nelabai aišku, kodėl sumontavę atlenkiamą rankenėle ties vairuotojo galva, inžinieriai tokių pagailėjo galinių vietų keleiviams. Planavo, kad gale retai kas važinės? Ar nusprendė, kad vairuotojui posūkiuose svarbiau prisilaikyti negu sėdintiems gale?

Pastaroji versija ganėtinai greitai atkrenta, nes vairuotojo vieta – ypač patogi, o sėdynės nugarėlės forma užtikrina gerą šoninį palaikymą.

Patogiai įsitaisius prie automobilio vairo galima pasižvalgyti po „darbo vietą“. Ji tarsi jau ir matyti kituose koncerno modeliuose, tačiau turi tam tikrų naujų detalių. „Q2“ gavo savitą prietaisų skydelio apiforminimą, kitokį 8,3 colio multimedinės sistemos ekranėlį, kitokius dekoratyvinius intarpus ir t.t.  Apdailos medžiagos - kokybiškos, viskas tvarkingai sumontuota, tad per dvi dvienas neteko girdėti jokių pašalinių apdailos detalių skleidžiamų garsų.

 

Iš vairuotojo vietos į priekį ir šonus matomumas geras, tačiau teko pasipratinti prie palčių galinių statramsčių. Mygtukai, svirtelės ir rankenėlės išdėstyti logiškai ir nesunkiai pasiekiami ranka. Netgi sumontuota prietaisų skydelio apšvietimo intensyvumą regliuojanti rankenėlė. Tai - paprasta, tačiau labai naudinga funkcija. Kiek toliau nuo vairuotojo „nustumtas“ USB lizdas ir „elektrinis žiebtuvėlis“, tačiau jais, tikėtina, dažnai kelionės metu nebus naudojamasi.

Kaip paaiškino koncerno atstovai, „rūkymo komplektas“ į automobilius montuojamas ne skatinant vairuotojus rūkyti, o galvojant apie jų patogumą. Kadangi „žiebtuvėlis“ naudoja daug energijos, montuojant jį, automobilis gauna ir storesnę elektros instaliaciją, ir galingesnius, didesnėms apkrovoms paskaičiuotus, saugiklius, todėl 12 V lizdą galima panaudoti įvairiems papildomiems prietaisams, nesibaiminant dėl trumpo jungimo.

Įvertinus tai, kad pagrindinis vairuotojo darbas – stebėti kelią, arčiau priekinio keleivio vietos buvo sumontuota papildoma muzikos reguliavimo svirtelė, o centre esančią apvalią borto kompiuterio „pelyte“ valdyti gali tiek vairuotojas, tiek ir jį pavaduojantis keleivis. Nors centriniame panelyje sumontuotas 8,3 colio ekranėlis ir po juo esantys mygtukai visgi pasukti į vairuotoją.

Jeigu vairuotojas ir priekinis keleivis gali patogiai ir įlipti, ir išlipti, patekti į galines sėdynes kiek sudėtingiau – galinės durelės kiek siauresnės už priekines. Tačiau erdvės gale, kaip minėjau, užtenka. Du žmonės tilps visiškai laisvai, kiek pasispaudus galima susodinti ir tris keleivius. Vietos užteks ir kojoms, ir virš galvų. Gale sėdintys keleiviai ypatinga prabanga mėgautis negalės. Matyt tai suprasdami, koncerno inžinieriai pasirūpino savotiška „kompensacija“ – virš antros eilės sumontuotas salono apšvietimas toks ryškus, kad galima ne tik nevarginant akių dirbti kompiuteriu, bet ir skaityti.

Bagažinės talpa, gamintojų teigimu – 405 l. Būtų nemažai, tačiau, vizualiai susidaro įspūdis, kad toks tūris pasiekiamas tik išėmus bagažinės „grindis“ ir daiktus kraunant tiesiai ant atsarginio rato. Kita vertus, vaikiškas vežimėlis bagažinėje telpa, o po „grindimis“ galima sudėti brangesnius daiktus. Be to, bagažinės tūrį visada galima padidinti sulanksčius antros eilės sėdynes. Ko daugiau reikia nedideliam automobiliukui?

„Audi Q2“ gali turėti ir dyzelinį, ir benzininį variklį. Bandytame modelyje buvo sumontuotas benzininis 1,4 l 150 AG variklis ir automatinė 7 pavarų „S tronic“ tipo PD, su galimybe pačiam perjunginėti pavaras.

Nors variklis palyginti „kuklus“, nedideliam automobiliui jo visiškai užtenka. Staigiau spustelėjus akceleratorių, „Q2“ staigiai šoka iš vietos, tvarkingai didina greitį ir nesunkiai lenkia daugelį kitų eismo dalyvių. Pavaros persijungia ypatingai tiksliai ir visiškai nejuntamai. Tai užtikrina preselektyvinė PD ir sistema „Audi Drive Select“.

Be to, automobilio „elgesį“ kelyje galima keisti priklausomai nuo nuotaikos ar poreikių. Vairuotojui siūlomas „ekonomiškas“, „patogus“, „dinamiškas“ važiavimo režimai. Jeigu pastarųjų nepakanka, galima nusistatyti savo individualų. Smagu tai, kad skirtumas tarp „sportinio“ ir „ekonomiško“ režimo ganėtinai aiškiai juntamas.

Visais režimais aplinką stebi ir apie galimą susidūrimą perspėja elektroninės automobilio „smegenys“ – spidometro centrinėje dalyje, galimo pavojaus atveju, užsidega du raudoni automobiliukai.

Važiavimą patikėjus adaptyviam autopilotui, tie patys automobiliukai dega žaliai, taip rodydami nustatytą atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės. Šios sistemos veikia efektyviai, o poros kitų saugumą turinčių užtikrinti sistemų veikimas kėlė tam tikrų klausimų.

Tarkim vairuotojo nuovargį vertinanti sistema pailsėti pasiūlė jau po 30 km nuvažiuoto kelio. „Audi“ atstovas paaiškino, kad sistema taip nusprendė, nes aš ilgokai neatlikinėjau jokių papildomų veiksmų – automobilį varė autopilotas, muzika buvo nustatyta ir t.t. Jeigu aš prie vairo būčiau aktyvesnis, „kavos puodukas“ centriniame ekranėlyje būtų pasirodęs gerokai vėliau.

Kiek nuvylė pradžioje labai pradžiuginusi linijų sekimo sistema. Paleidus vairą ji tvarkingai laikė automobilį juostos viduryje, vėliau priminė, kad vairą reiktų laikyti man. To nepadarius, pasigirdo garsinis signalas, netrukus visą automobilį supurtė, taip siekiant mane „pažadinti“, o tada sistema... išsijungė. Keistokas inžinierių sprendimas, ypač turint omenyje tai, kad „Audi Q5“ modelyje tokiu atveju sistema automobilį sustabdo. Visgi tikėtina, kad po modernizacijos taip elgsis ir mažasis „Q2“.

O šiaip kelyje, nepriklausomai nuo dangos tipo ir paviršiaus lygumo, „Q2“ elgėsi pavyzdingai. Gaudyti automobilio nereikėjo, reakcija į vairo pasukimą buvo aiški ir nuspėjama. Nedidelius nelygumus automobilio važiuoklė „sugerdavo“ labai puikiai, didesnius irgi įveikdavo, tačiau čia jau pasijausdavo tam tikras kietumas – apie save primindavo į „sportiškumą“ linkusi pakaba.

Nepaisant eksperimentų keliuose ir žvyrkeliuose, po poros dienų važinėjimų borto kompiuteris rodė gamintojo deklaruojamas degalų sąnaudas – 6,5 l/ 100 km kelio. Pasiekti tai, ką deklaruoja gamintojas – neblogas rezultatas, nors stebint bendras rinkos tendencijas, gal jų norėtus ir mažesnių. Juolab, kad automobilio variklis kartais veikdavo tik puse galios. Skamba keistai, tačiau jame sumontuota sistema, kuri, įvertinusi apkrovas, kartais tiesiog išjungia du iš keturių cilindrų. Važiavimas dėl to juntamai nesikeičia ir apie „taupumo režimą“ galima sužinoti tik iš užrašo centriniame ekranėlyje.

Apibendrinant poros dienų pažinti galima teigti, kad į sau naują segmentą „Audi“ žengia ganėtinai drąsiai. Rinkai pasiūlytas įdomaus, naujo dizaino automobilis su galingais varikliais ir gausybe papildomos įrangos, kurią anksčiau gaudavo tik dideli modeliai. Visa tai gali pritraukti naujus pirkėjus, kuriems kasdienių poreikių realizavimu norėsis nekasdienio automobilio. Tarkim tokio, kaip „Q2“.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Prim.lt