Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Nissan Micra – bjaurusis ančiukas tapo gulbe

Naujoji Nissan Micra – puikiausias to įrodymas.
Nuotraukos

 2017 09 04

Gyvenimas nestovi vietoje. Naujoji Nissan Micra – puikiausias to įrodymas. Buvęs pilkas ir nepastebimas automobiliukas radikaliai pasikeitė. Apvalainas formas pakeitė drąsus kampuotas, ekspresyvus dizainas, kurį dar labiau išryškina žemai nuleistos V formos radiatoriaus grotelės, siauri žibintai, išraiškingos šoninės linijos, plokščias stogas bei sumaniai galinėse durelėse „paslėptos“ rankenėlės. Gamintojai įsitikinę, kad tokios naujovės, visų pirma, patrauks Senojo Pasaulio pirkėjų dėmesį.

Beje, keičiantis kartai, Micra ne tik „pakeitė rūbą“, bet ir ūgtelėjo. Dabartinė versija ilgesnė už pirmtaką 174 mm, turi 75 mm ilgesnę ratų bazę, tapo 77 mm platesnė, tačiau 55 mm žemesnė. Naujosios Micra ilgis – 3 990 mm, plotis – 1 743 mm, aukštis – 1 455 mm, ratų bazė – 2 525 mm.

Kuriant naują automobilio interjerą, seno eksterjero palikti nebuvo galima, tad vidus taip pat sulaukė nemažai permainų. Micra visada asocijavosi su nedideliu, bet vikriu automobiliuku. Dabar šio japonų modelio vikrumą dar labiau pabrėžia sportinio tipo, trijų stipinų vairas, kažkuo primenantis naudojamus Nissan GT-R.

Taip pat viduje galima rasti visiškai atnaujintą centrinį panelį, 7 colių lietimui jautrų firminį Nissan ekranėlį ir stilingą klimato kontrolės valdymo sistemą.

Vairuotojo vieta, įvertinus tai, kad reguliuojama ne tik sėdynė, bet ir vairas, tapo patogesnė. Absoliuti dauguma mygtukų ar svirtelių – patogiai pasiekiamos. Kiek sunkiau sekėsi pasiekti prietaisų skydelio apšvietimo reguliavimą ar „juostų stebėjimo“ funkciją įjungiantį mygtuką, nes jie „slėpėsi“ už kairės kojos kelio ir nustebino tai, kad spaudyti jį reikėjo ganėtinai dažnai.

Bandytame modelyje nemažai sistemų valdymo funkcijų dubliavo ant vairo sumontuoti mygtukai, tačiau, pasak pardavėjų, tokia „prabanga“ gali pasigirti tik aukštesnės sąrangos versijos. Bazinėje versijoje vairas būna „tuščias“.

Matomumas iš vairuotojo vietos buvo neblogas, tačiau kadangi keičiantis dizainui, automobilis gavo masyvius galinius statramsčius, japonai nusprendė apsidrausti ir sumontavo naujajame modelyje ne tik galinio vaizdo, bet ir 360 laipsnių kampu rodančias kameras. Tiesa, prie pastarosios perduodamo vaizdo reiktų kiek pasipratinti ir geriausia tai daryti kokioje nors uždaroje aikštelėje, kur nėra kitų automobilių.

Hečbeko apdailai panaudotos ne pačios brangiausios, tačiau kokybiškos medžiagos, kurioms papildomo žavesio suteikia ryškūs intarpai (bandytame modelyje jie buvo oranžiniai, tačiau pirkėjams siūloma gerokai daugiau spalvų) priekiniame panelyje ir sėdynėse. Keista tik, kad kurdami ryškų, pastebimą ir, tikėtina, į jaunimą orientuotą modelį, japonų inžinieriai saulės skydeliuose esančius veidrodėlius paliko be apšvietimo. Nejau porą lempučių būtų smarkiai pakėlę modelio, kurio kaina ir taip prasideda nuo 12 000 eurų, kainą? Beje, patys skydeliai irgi kiek neįprasti – jie labai platūs. Tą reikia įvertinti, nusprendus juos panaudoti pagal tiesioginę paskirtį.

Nors automobilis pailgėjo, patogiai jame įsikurs tik vairuotojas ir priekinis keleivis. Jie galės mėgautis ir reguliuojamomis, ergonomiškomis sėdynėmis, ir elektra valdomais šoniniais langais, o štai antroje eilėje vidutinio sudėjimo suaugęs žmogus aiškiai pajus erdvės stygių. Tiek kojoms, tiek ir galvai.

Matyt, kurdami automobilį, japonai nusprendė, kad juo dažniausiai bus keliaujama dviese, todėl antrą eilę paliko labiau simbolinę, daugiau vietos numatydami sėdintiesiems priekyje ir jų daiktams. Tokias prielaidas dar labiau sustiprina ganėtinai erdvi 300 l talpos bagažinė, kurioje laisvai tilptų visi į romantišką kelionę nusprendusios vykti porelės, daiktai.

O štai su didesnių ar sunkesnių krovinių pervežimų gali kilti tam tikrų sunkumų. Micra bagažinė ne tik turi ganėtinai aukštą ir platų slenksti, bet ir nulenkus antros eilės sėdynių nugarėles nesusidaro vientisas lygus paviršius.

Bandytas modelis turėjo 0,9 l trijų cilindrų 90 AG variklį ir mechaninę, 5 pavarų PD. Pasak Nissan atstovų, kitais metais turėtume sulaukti ir versijos su automatine pavarų dėže, kas gali turėti tiesioginės įtakos automobilio populiarumo augimui.

Nissan Micra pozicionuojamas kaip kasdienis miesto automobilis, o mes galime pastebėti, kad nepaisant liūdnos Lietuvos demografijos, didžiuosiuose miestuose gyventojų daugėja. Taip pat ir, nepaisant valdžios pastangų, daugėja automobilių. Spūstys, ypač vykstant kelio remonto darbams, tampa įprastu dalyku, tad automatinė pavarų dėžė tokiais atvejais yra tikras išsigelbėjimas.

Nors dažnas lietuvis apie automobilį sprendžia pagal jo variklio tūrį, Nissan Micra dar kartą įrodo, kad šias nuostatas reikia keisti. 0,9 l trijų cilindrų varikliuko su turbina, kurio degalų sąnaudos po poros dienų važinėjimų buvo 6 l/100 km, tokio dydžio automobiliukui visiškai užtenka.

Micra lengvai palieka prie šviesoforo kitus eismo dalyvius, o magistraliniuose keliuose smagiai manevruoja lenkdama lėtesnį transportą. Tam įtakos turi ir pagirtinas stabilumas asfaltuotuose keliuose, kuris kiek suprastėjo išsukus į žvyrkelį. Čia automobilį kelis kartus teko „gaudyti“, o važiavimą keliu, kuris, panašu, dar ilgai nematys asfalto, lydėjo apdailos detalių „cypčiojimai“ ir barškėjimas.

Žinoma, Nissan Micra – miesto automobilis, tačiau galvojant apie rinkas, kur vis dar yra neasfaltuotų kelių, gamintojas galėjo apdailos elementus pritvirtinti kiek kruopščiau. Juolab, kad visa kita naujoje Micra atlikta puikiai ir gerokai išgražėjęs „bjaurusis ančiukas“ pretenduoja tapti rimtu konkurentu tokiems modeliams kaip Toyota Yaris ar Renault Clio. Potencialias yra. Belieka jį išnaudoti.


Tekstas ir nuotraukos – V. Misevičiaus

Prim.lt