Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Perkame naudotą Toyota Camry

Toyota Camry su indeksu XV40 buvo gaminama nuo 2006 m. sausio iki 2010 m liepos
Nuotraukos

Toyota Camry – populiarus modelis tiek Lietuvoje, tiek ir kaimyninėse šalyse. Deja, ne visi gali sau leisti naują transporto priemonę, todėl dažnokai tenka pasižvalgyti po antrinę transporto rinką. Kaip neapsirinkti perkant automobilį iš antrų rankų?

Toyota Camry su indeksu XV40 buvo gaminama nuo 2006 m. sausio iki 2010 m liepos. 2009 m. modelis buvo modernizuotas – pakeistos radiatoriaus grotelės ir priekinis bamperis, posūkio signalai atsirado ir šoniniuose veidrodėliuose. Saloną žydrą centrinio panelio plastiką pakeitė sidabrinis, monochrominį garso sistemos ekraną – spalvotas ir jautrus lietimui.

Renkantis naudotą Toyota Camry apžiūrą reiktų pradėti nuo kėbulo. Rūdims jis atsparus, tačiau dažnai lengvai braižosi ir nuo dažno plovimo ima blukti. Tiesa, net įbrėžtose vietose rūdys pasirodo labai negreitai. Deja, po kelių tipiškų žiemų su jų purvu ir kelio druskomis nustoja blizgėti chromuotos korpuso detalės. Gali atšokti valytuvų dažai, suskeldėti dekoratyvinis bagažinės dangčio antdėklas, apsitrinti lengvo lydinio ratlankiai.

Ankstyvuosiuose modeliuose dažnokai skildavo po apatinio oro įsiurbimo kanalo grotelėmis esantis bamperis. Dažniausiai jį tvirtindavo antdėklu iš vidinės pusės. Po modernizacijos šios problemos nebeliko. Gali pradėti strigti priekinių žibintų apiplovimo purkštukai, ties 100 000 km rida gali perdegti ksenoninės lemputės. Pasitaikė atvejų kai netiksliai imdavo veikti prietaisų skydelis. Salono apdaila, tiek audiniai, tiek ir oda, taip pat laiko nelabai ilgai.

Benzininės Toyota Camry versijos gali turėti 2,4 l 167 AG arba V6 tipo 3,5 l 277 AG variklius. Abu agregatai turi firminę fazių reguliavimo sistemą VVT-i, KMP prievaduose pagrindinį darbą atlieka grandinės. Variklių vožtuvai reguliuojami parenkant poveržles, tačiau anksčiau kaip po 120 000 km šito neturėtų prireikti. Kaip statistinis gedimas pastebėtas maždaug ties 100 000 km riba prasisukantis generatoriaus diržinės pavaros ratas. Laimei, pats generatorius tarnauja gerokai ilgiau, o pavaros ratą galima keisti atskirai.

Abiem varikliams rekomenduotinas sintetinis tepalas. Naudojant prastesnės kokybės alyvas gali sugesti hidraulinė VVT-i sistemos mova. Jeigu nenorite anksčiau laiko keisti viso mazgo, kas 40 000 km reiktų praplauti droselinės sklendės bloką. Abejotinos kokybės benzinas gali anksčiau laiko pribaigti deguonies ir oro sąnaudų daviklius.

Silpnesniuose, 2,4 l varikliuose kas porą metų rekomenduotina valyti variklio ir kondicionieriaus radiatorius. Priešingu atveju gali perkaisti cilindrų bloko galvutė. Jos remontas nebus pigus. Ties ta pačia 100 000 km riba susidėvi prievado diržo įtempiklis. Tai, kad artėja į pabaigą vandens siurblio tarnavimo laikas, išduoda aušinimo skysčio dėmės ir padidėjęs siurblio skleidžiamas garsas.

Ties 150 000 km riba V 6 tipo varikliuose viena po kitos gali perdegti individualios užvedimo ritės. Visgi didesnis pavojus – tepalo nutekėjimas iš susidėvėjusio tepalo aušintuvo vamzdelio. Nuo 2009 m. tepalo aušinimo sistemoje vamzdelių nebeliko ir problema išsisprendė savaime.

Su 2,4 l gali būti derinama tiek 5 pavarų tiek MPD, tiek ir APD. V6 tipo varikliai buvo tik su 6 pavarų APD. Mechaninė pavarų dėžė veikia be priekaištų, tačiau tokios versijos pasitaiko palyginti retai. Ties 40 000 – 60 000 riba gali juntamai pasunkėti pavarų perjungimas. Taip atsitinka jeigu anksčiau laiko susidėvi išminamas sankabos guolis. Jeigu taip neatsitiko, ramiai važinėkite iki maždaug 100 000 km ir pakeisite jį kartu su visa sankaba.

Automatinė 5 pavarų dėžė Aisin U250E – ilgaamžė, tik prieš perkant automobilį, būtinai jį išbandykite. Jeigu neveikia APD selektorius, galite derėtis dėl kainos, bet panikuoti nereiktų. Dažniausiai taip atsitinka dėl sugedusio atgalinio daviklio, esnčio po stabdžių pamina. Gerokai blogiau kai naudotuose automobiliuose APD valdymo bloke dingsta kontaktai. Naujam automobiliui tektų keisti visą mazgą, naudotame galite bloką atiduoti remontui.

6 pavarų APD Aisin U660E taip pat pasižymi patikimumu, tačiau čia tarnavimo laiką lemia važinėjimo stilius. Vairuojant agresyviai jau ties 100 000 km riba susidėvi frikcionai, o nuo jų atskilusios smulkios dalelytės užkemša APD hidraulinio bloko kanalus. Norint šito išvengti, tepalus APD reiktų keisti ne rečiau kaip kas 90 000 km. Ties šia riba apie save gali priminti ir išoriniai pusašio lankstai, einantys kartu su pusašiais.

Nepriklausoma Camry pakaba tarnauja ganėtinai ilgai. Pirmiausia susidėvi stabilizatoriaus įvorės, kurios laiko iki 80 000 km. Kitos detalės tarnauja dar maždaug pusę tiek – priekinės svirtis, paprastai, keičiamos po 130 000 km, rutulinės atramos ir amortizatoriai – ties 200 000 km rida. Galinės skersinės svirtys ir amortizatoriai taip pat turėtų tarnauti iki 200 000 km.

Vairo sistemoje apie 130 000 km tarnauja vairo traukės. Pati krumpliastiebinė pavara turėtų sulaukti 200 000 km ribos. Tiesa, kiek anksčiau gali susidėvėti vairo kardano veleno kryžmė, gali pradėti skysčius leisti riebokšliai ir aukšto spaudimo hidraulinio stiprintuvo žarnelė.

Stabdžių sistemoje pirmiausia, dėl perkaitimo, susidėvi priekiniai diskai. Ties 100 000 km riba gali oksiduotis suportai, kuriuos reiktų sutepti per kiekvieną techninę apžiūrą.

Naudota Toyota Camry – visai geras pasirinkimas. Tik reikėtų rinktis modelį su „aiškia kilme“, taip išvengiant nemalonių „staigmenų“. Taip pat rekomenduojama rinktis po 2009 m. modernizacijos pasirodžiusias versijas, nes jos nebeturi vaikiškų pirmųjų automobilių „ligų“.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt