Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Seat Ateca – krosouverių segmente darosi ankšta

Prekių ženklas „Seat“ rinkoje žinomas nuo 1950 m., tačiau
Nuotraukos

2017.03.06.

Prekių ženklas „Seat“ rinkoje žinomas nuo 1950 m., tačiau per visą ilgalaikę ispanų automobilių gamintojo istoriją nėra buvę nė vieno visureigio ar krosouverio. Visgi, matydami didėjantį šio segmento populiarumą, „Seat“ vadovai nusprendė „spragą užpildyti“ ir pirkėjams buvo pasiūlytas visureigis Seat Ateca.

  Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad kurti pirmąjį visureigį „Seat“ padėjo didelę patirtį šioje srityje turintys „Volkswagen“ specialistai. Automobilis gavo modulinė MQB platformą ir turi nemažai „bendrų genų“ su VW Tiguan. Tiesa, už pastarąjį Ateca kiek mažesnis. Jo ilgis – 4 363 mm, plotis – 1 841 mm, aukštis – 1 611 mm, ratų bazė – 2 640 mm.

 

Automobilis, kaip ir buvo galima tikėtis, išlaikė „tradicinius“, Seat modeliams būdingus bruožus ir kampuotas formas. Firminės, prekių ženklu papuoštos radiatoriaus grotelės puikiai dera su didžiuliu, bamperyje esančiu, oro įsiurbimo kanalu. Strėles antgalį primenantys priekiniai žibintai, bandytoje versijoje, buvo šviesos diodų.

 Automobilio šonai – profiliuoti, aiškiai matomos masyvios ratų arkos. Originaliai atrodo trikampiai galiniai stogo statramsčiai, reljefines penktąsias dureles dengia spoileris. Galinės dalies plotį paryškina ir ištempti žibintai. Iki idealaus vaizdo, mano nuomone, trūksta tik dvigubos, kampuotų formų išmetimo sistemos, kurią, pasak „Seat“ atstovų, galima užsisakyti papildomai.

Atidarius dureles, nuo priekiniuose veidrodėliuose sumontuotų lempučių žemyn einantis šviesos srautas suformuoja automobilio siluetą ir užrašą „Ateca“. Tiesa, užrašas aiškiai matomas tik ant gero paviršiaus. Ant sniego ar žvyro aiškiai matėsi tik šviesus apskritimas. Pasak salono darbuotojų, užsisakant versiją su 360 laipsnių apžvalgos kameromis, pastarosios montuojamos būtent veidrodėliuose, tad klientui tenka rinktis – grožis ar praktiškumas.

 Aštrūs kampai vyrauja ir erdviame salone. Surinkimo kokybė, tenesupyksta ispanai, vokiška – apdailos detalės necypčiojo net važiuojant duobėtu sodų keliuku. Deja, kiek nuvylė durelėse sumontuotas papildomas spalvotas apšvietimas. Reikalas tas, kad jis paliktas tik durelėse, tad nors ir šviečia gražiai, neapleidžia mintis, kad kažkas nespėjo ar patingėjo pravesti dar vieną šviečiančią juostelę ir per centrinį panelį.

Spidometras, vairas ir sistemų reguliavimo mygtukai bei lietumui jautrus ekranėlis, puikiai pažįstami iš kitų Seat modelių, tačiau naujovių yra ir čia.

Tarp tachometro ir spidometro esantis ekranėlis ne tik pateikia ypatingai daug informacijos, bet ir pateikia ją, didesne dalimi, lietuviškai. Kelios nelietuviškos likusios frazės, manau, artimiausiu metu išnyks.

Centrinio kompiuterio ekranas – taip pat labai informatyvus. Tarkim pasirinkus vieną iš siūlomų važiavimo variantų – ekonomišką, įprastą, sportinį ar bekelės – ekrane galima peržiūrėti informaciją apie tai, kaip keisis automobilio mazgų darbas. Važiuojant „bekelės“ režimu galima stebėti ne tik automobilio posvyrį, bet ir ratų išvirtimo kampą. Privalumai, kuriais neseniai džiaugėsi tik premium segmento atstovai.

 Visgi vienas mažas trūkumas liko ir čia. Nelabai supratau kodėl, tačiau Ateca navigacija gatvių pavadinimus buvo linkusi rodyti ne gatvės pradžioje, o nuo vidurio. Taip, kai kuriais atvejais, norint sužinoti ar į tą gatvę pasukai, tekdavo nuvažiuoti puskilometrį papildomo kelio. Norisi tikėti, kad artimiausiu metu ir šios problemytės nebeliks.

 Centriniame tunelyje sumontuotas variklio paleidimo mygtukas pulsuoja tarsi širdis. Pradžioje atrodo keistoka, tačiau vėliau pripranti. Netoli pavarų perjungimo svirties yra važiavimo režimų pasirinkimo „skriemulys“. Paprastas, aiškus, funkcionalus.

Ko nepasakysi apie čia pat paliktus laikiklius puodukams ar gėrimams. Patys savaime jie patogūs, tačiau patogiai įsikūrus vairuotojo vietoje, juos uždengia ranktūris. Vėlgi, tenka rinktis – pakeliui ką nors gurkšnoti ar vairuoti automobilį patogiai įsikūrus. Priekinės sėdynės – patogios ir užtikrina gerą šoninį palaikymą. Matomumas į priekį ir šonus iš vairuotojo vietos – idealus, o štai judant atgal vaizdą kiek užstoja masyvūs galiniai statramsčiai, todėl labai praverčia ne tik apiplovimo sistemą turinti galinio vaizdo kamera, bet ir parkavimosi davikliai.

Nenuskriaudė ispanai ir antros eilės keleivių. Vietos čia užtenka tiek galvai, tiek kojoms, į galą išvesta atskirai reguliuojamas šildymo kanalas, o centrinis tunelis – vos pakilęs nuo grindų, tad gale galima susodinti ir tris suaugusius žmones.

 

 

Visais keturiais ratais varomos versijos bagažinės tūris – 485 l. Galinių sėdynių nugarėlės nusilenkia, taip tūri dar padidindamos, tačiau nesudaro lygių grindų. Užtat maloniai nudžiugino elektrinis bagažinės dangtis, kuris, palietęs kliūtį, klusniai sustojo. Bazinė Ateca versija turi nemažai privalumų, tokių kaip šildomi veidrodėliai, 7 saugos pagalvės, stabilizacijos sistemos, automatinio stabdymo sistema ir t.t.

Papildomai galima užsisakyti puikiai veikiančius autopilotą, adaptyvinę nuolatinio greičio palaikymo ir linijų stebėjimo sistemas. Pastaroji nuteikė ypač optimistiškai.

 Paleidus vairą sistema ne tik išlaikė automobilį juostoje, bet ir pirma pyptelėjus, vėliau supurčius visą transporto priemonę, pati ėmė mažinti greitį.

Tikimybė patekti į avariją net ir užmigus prie vairo yra lygi 0.

  Bandytas modelis buvo aukščiausios sąrangos ir turėjo 2,0 l 190 AG variklį bei 7 pavarų automatinę PD su dviguba sankaba. Turbininis dyzelinis variklis, sūkiams pakilus, veikia kiek triukšmingai, tačiau jauti, kad jis „traukia“.

Ganėtinai didelis krosouveris 100 km/val. greitį pasiekia per 8,6 sekundės. Tikrai neblogas rezultatas. Maksimalaus greičio pasiekti nebandžiau, tačiau tikėtina, kad gamintojo deklaruojami 212 km/val. yra realūs.

O štai su vidutinėmis degalų sąnaudomis kiek „nepataikiau“. Gamintojas deklaruoja, kad jos turėtų būti 5,0 l/100 km. Man, po poros dienų bandymų, borto kompiuteris rodė 7,5 l/ 100 km. Ir čia reikia įvertinti tai, kad didesnę laiko dalį važiavau „ekonominiu“ režimu. Daugiasvirtė galinė pakaba užtikrino, kad automobilis stabiliai stovėjo bet kuriame kelyje ir nesikaprizydamas klausė vairo. Nors ir būdamas ganėtinai aukštas, posūkiuose Ateca pasvirdavo labai mažai, vairo atsakas į komandas buvo aiškus ir prognozuojamas.

7 pavarų PD su dviguba DSG sistema džiugino tiksliu ir aiškiu veikimu. Nenuvylė ir visų keturių varančių ratų sistema bei bekelės režimas, kuris saugiai „nuleido“ automobilį nuo kalvos.

Nors „Seat“ Ateca modelį kūrė ilgokai, rezultatas nudžiugino. Ispanai, kad ir su pagalba, bet rinkai pasiūlė gražų, erdvų, patogų, geru pravažumu pasižyminti krosouverį kuris turi visas galimybes pakeisti jėgų išsidėstymą šiame segmente. Ir, tikėtina, kad jis tai padarys. Juk titulas įpareigoja.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt