Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Seat Leon Cupra“ – automobilis ne žiemai

Antrą kartą galimybė sėsti prie „Leon Cupra“ vairo pasitaikė šių metų pradžioje
Nuotraukos

Pirmą kartą prie galingos „Cupra“ vairo sėdau prabėgusią vasarą šviečiant saulei, esant geram orui ir sausam asfaltui. Sąlygos bandymams buvo puikios ir automobilis parodė beveik viską (kiek tai leidžia Kelių eismo taisyklės), ką gali – įspūdingas startas, greitėjimas, manevringumas ir t.t.

 

Antrą kartą galimybė sėsti prie „Leon Cupra“ vairo pasitaikė šių metų pradžioje, kai pagaliau prasidėjo tikra žiema – su šalčiu, sniegu ir ledu. Nors tai buvo tas pats automobilis, beje pripažintas „Sportiškiausiu metų modeliu“, žiemą, kaip ir reikėjo tikėtis, atsiskleidė kai kurios, vasarą taip ir neišbandytos, savybės.

Jeigu kas pamiršo ar neatkreipė dėmesio, kalba eina ne apie šiaip „Cupra“ su 265 AG varikliu, o apie galingiausią versiją – „Cupra 280“. Nuo savo „giminaičio“ šis modelis skiriasi papildomu užrašu galinėje dalyje, kiek didesniu spoileriu, 19 colių ratlankiais bei užrašu „Cupra“ papuoštais stabdžių suportais.

Vidus – jau matytas. Prabangiai atrodančios odinės sėdynės, multimedinė sistema, pavarų perjungimo svirtis, multifunkcinis vairas ir t.t. Visgi tik žiemą gali įvertinti šildomų odinių sėdynių privalumą, kai už lango spaudžiant -20 C šaltukui klesteli į vairuotojo vietą. Pirmi pojūčiai – labai nemalonūs, tačiau sėdynės sušyla labai greitai ir vėliau ilgai akumuliuoja šilumą.

Sėdintiems gale pasisekė mažiau, nes šildomos gali būti tik priekinės sėdynės. Galiniai keleiviai gali džiaugtis tuo, kad jiems išvestas atskiras oro padavimo kanalas, kurį patys ir reguliuoja. Atrodytų – smulkmena, tačiau žiemą atskiras šildymas į galinę automobilio dalį labai pravertė.

Taip pat paspaudus šaltukui buvo proga išbandyti kaip veikia priekinio stiklo apipūtimo funkcija. Kiek pravalius stiklą leidausi į kelią. Galutinai, už lango spaudžiant -20 C speigui, priekinis stiklas tapo švarus nuvažiavus maždaug 5 km kelio. Tikėtina, kad stiklai, kuriuose įmontuotas šildymas, atšyla dar greičiau, tačiau ir tai – neblogas rezultatas, ypač matant mieste važinėjančius automobilius, kurių vairuotojai kelią stebi tarsi „iš tanko“ – pro nedidelį nuvalytą plotelį.

Vasara „Cupra“ mieste ir užmiestyje gerokai skyrėsi. Miesto sąlygomis tai beveik įprastas automobilis, ramiai riedantis apytuštėmis gatvėmis bei tvarkingai įveikiantis „gulinčius policininkus“. Pasukus už miesto ir iš „Comfort“ perjungus į ekstremalų „Cupra“ režimą atgyja visi snaudę „arkliukai“, akceleratorius reaguoja į mažiausią prisilietimą, vairas tampa sunkesnis, elektra valdomi amortizatoriai susispaudžia tarsi pasirengę šuoliai, tačiau gerame kelyje automobilis lieka stabilus ir patogus, o sėdynės puikiai prilaiko vairuotoją kad ir dideliu greičiu įveikiant posūkius. Šiuo atveju labai padeda savaime užsiblokuojantis diferencialas VAQ, tiek padedantis sukioti vairą staigiai greitėjant, tiek neriant į posūkį didesniu greičiu. Blokavimo lygį apsprendžia daugiadiskė, elektronikos prižiūrima, mova. Esant reikalui ji gali iki 100 proc. sukimo momento perduoti vienam ratui, tačiau net tokiu atveju vairas nebando „pabėgti“ iš rankų.

Žiemą situacija kiek kitokia. Nors įjungus „Cupra“ režimą vyksta visi tie patys procesai, bet staigiai supūstelėjus akceleratorių iškart įsijungia ESP. Aišku, gamintojai paliko galimybę šią funkciją išjungti, tačiau daryti tai ne visada nuvalytuose mūsų keliuose labai ir labai nerekomenduotina. Juolab, kad ESP įsikišta tik tada, kai yra būtina. Važiuojant ramiai ir saugiai ji tik stebi.

Panašiai situacija klostosi ir įjungus režimą „Sport“ – automobilis išlieka azartiškas, tačiau ne toks aštrus. Vasarą to smagiam, dinamiškam važiavimui visiškai užtenka. Be to, kiek mažesnės būna ir kuro sąnaudos, žiemą... su slidžiu keliu ir ESP nepasiginčysi. Gamta pasiima savo.

Įdomu tai, kad jeigu pavarų perjungimas patikėtas automobilio kompiuteriui, vasarą ir žiemą jis kiek skiriasi – žiemą automobilis linkęs „peršokti“ vieną pavarą – iš 3 iškart jungiama 5.

 

„Seat Leon Cupra“ – galingas, manevringas automobilis, tačiau tai atsikleidžia tik esant geroms važiavimo sąlygoms, tad įvertinus tai, kiek laiko pas mus būna šilti, saulėti orai, situacija liūdina.

Lietus arba, dar blogiau, sniegas – slopina „žvėrišką“ automobilio prigimtį ir paverčia jį paprasčiausia transporto priemone. Tas ypač aiškiai jaučiasi palyginus važiavimą vasarą ir dabar, žiemą. O jei dar prisiminsime, kad būtent "Seat Leon Cupra 280“ Niurburgringo trasą įveikė per 7 minutes ir 58,44 sekundes, darosi dar apmaudžiau.

Aistringas ir dinamiškas automobilis žiemą tampa tiesiog transporto priemone. Žinoma, kaip transporto priemonė šis automobilis irgi puikiai tinka, tačiau tada kyla natūralus klausimas – kam pirkti galingiausią versiją, jeigu tos galios vis tiek neišnaudosi? Nebent jūs gyvenate ar darbo reikalais dažnai lankotės Ispanijoje, Prancūzijoje ar kitose Pietų šalyse, kur šilta ir nuolatinė vasara. Tada „Cupra 280“ taps nepamainomu kelionių automobiliu, magistralėse džiuginančiu greičiu, miestuose – manevringumu.

Priešingu atveju verčiau pagalvoti apie paprastesnę „Cupra“ versiją su 265 AG varikliu ar net apie „Seat Leon FR“. Šie modeliai ir kainuoja pigiau, ir nebus taip skaudu žiemą, galvojant apie po variklio dangčiu „užspaustus“ arkliukus.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt