Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Mercedes-Benz C-klasė W204 (2007-2014) – perkam?

Mercedes-Benz prekių ženklas yra plačiai ir visuotiniai žinomas
Nuotraukos

Mercedes-Benz prekių ženklas yra plačiai ir visuotiniai žinomas, todėl šie automobiliai ne tik kainuoja brangiai, bet ir ganėtinai lėtai pinga antrinėje rinkoje. Kita vertus, ar visada apsimoka pirkti, kad ir mercedes, bet naudotą? Į šį klausimą ir pamėginsime atsakyti.

 

C serijos istorija prasidėjo 1982 metais, kai rinkoje pasirodė Mercedes-Benz 190E W201. Būtent jis tapo vėlesnės C serijos pradininku. Ilgą laiką vyravo nuomonė, kad C klasės modeliai neatitinka bendro įmonės prestižo, tačiau kai Mercedes sukūrė A ir B klasės modelius, visuomenė persigalvojo ir „draugiškai“ buvo sutarta, kad tikrai, prabangiais automobiliais galima laikyti ir C klasės atstovus.

Tiesa, kai toks lūžis įvyko, koncerno fabrikuose jau buvo surenkami trečios kartos W 204 indeksą gavę modeliai. Beje, būtent ši versija laikoma viena gražiausių tarp pastarųjų metų Mercedes automobilių. Automobilio išvaizda vis dar traukia akį, o ir pats modelis, nepaisant augančios naujos kartos versijos W205, vis dar išlieka ganėtinai populiarus.

Pirmosios kartos C serijos modeliai (W201 – W202), pasižymėjo ypatingai dideliu resursu. Deja, W203 kėbulą gavusi versija tokiu ilgaamžiškumu pasigirti nebegalėjo. Problemas kėlė ne tik „elektroninės smegenys“, bet ir tam tikri mechaniniai mazgai. Rimtus gedimus lydėdavo ir mažesnės bėdos, tad klaidingai pasirinkus automobilį, vėliau jo remontas pareikalaudavo didelių išlaidų.

Nepaisant didelių investicijų į W204 kėbulą turinčią C klasės versija, iki 2011 m. modernizacijos automobilių varikliai liko beveik tokie pat, kokius turėjo pirmtakai. Kažkiek buvo atnaujinti tik du keturių cilindrų varikliai – 1,8 l benzininis ir 2,2 l dyzelinis. Šešių cilindrų variantai buvo pasiskolinti be jokių pakeitimų. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad ir po modernizacijos pirkėjams buvo pasiūlytas tik vienas naujas variklis – benzininis, 6 cilindrų, 3,5 l, einantis su versija C 350 CGI.

Be šios išimtiems, dažniausiai rinkoje sutinkami M271 ir M274 benziniai, keturių cilindrų, varikliai. Pirmaisiais pardavimų mėnesiais buvo siūlomi tik 156 AG 230 Nm С180 Kompressor ir С230 Kompressor varikliai. Vėliau jų gamą papildė V6 (M272 – 276) agregatai, kuriuos gavo modeliai C230, C2502, C280 ir C350 bei dyzeliniai C 220 CDI BlueEFFICIENCY 170 A..G, 400 Nm ir C 250 CDI BlueEFFICIENCY 204 A.G., 500 Nm.

Po 2011 metų modernizacijos rinkoje buvo galima rasti ir tokius benzininius modelius kaip С 180 CGI BlueEFFICIENCY, C 200 CGI BlueEFFICIENCY, C 250 CGI BlueEFFICIENCY, Mercedes-Benz C 300 ir Mercedes-Benz C350 CGI BlueEfficiency 306 A.G., 370 Nm. Pasirodė ir naujų dyzelinių versijų.

Visgi dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkami modeliai su benzininiais, keturių cilindrų, agregatais. Nepaisant indeksų gausos, „geležis“ visur naudojama ta pati. Skiriasi tik variklių galia. Tinkamai aptarnaujant, tokie varikliai turėtų tarnauti iki 400 000 km, tačiau tai pasiekiama tik tada, kai varikliu rūpinamasi. Reiktų įprasti reguliariai valyti droselinės sklendės bloką. Ši procedūra gerokai pailgins nepigios detalės tarnavimo laiką bei turės tiesioginės įtakos automobilio dinamikai.

Ties 100 000 km riba gali tekti keisti prievado diržo įtempiklį ir oro sąnaudų daviklį. Varikliuose su mechaniniu oro įpūtimu, maždaug kas 50 000 km nuo suodžių tenka valyti atidirbusių dujų recirkuliacijos vožtuvą. Patys kompresoriai, jeigu kas 30 000 km bus keičiamas oro filtras, tarnaus ganėtinai ilgai. Priešingu atveju gali tekti keisti nepigiai kainuojančią detalę. Ties 150 000 km riba rekomenduotina pakeisti specialų kompresoriaus tepalą, tačiau oficialūs servisai to nedaro, nes gamintojas teigia, kad tepalas tarnauja amžinai. Visgi šį kartą gamintoju reiktu netikėti.

Aušinimo sistemos siurblys turėtų atlaikyti 120 000 – 140 000 km. Kuro paskirstymo mechanizme „dirba“ grandinė, kuri turėtų tarnauti ne mažiau 150 000 km. To nepadarius, rizikuojama sutrikdyti variklio darbo ciklą, kas baigtųsi kapitaliniu remontu.

Modernizuotuose keturių cilindrų varikliuose pasitaikė atvejų, kai benzinas patekdavo į tepalą. Taip atsitinka, kai užsikemša karterio dujų išgarinimo vamzdeliai. Garažiniai meistrai rekomenduoja juos prieš žiemą valyti, tačiau problemos prasideda tik tuomet, kai automobilis eksploatuojamas mieste ir važinėjami trumpi atstumai.

Šešių cilindrų varikliai kaprizų turi mažiau, tačiau vis tiek turi. V6 varikliuose buvo pastebėti valdymo blokų, paskirstymo veleno padėties daviklių gedimai ir per greitas įpurškimo kolektoriaus užuolaidėlių susidėvėjimas. Visgi didžiausia problema – balansavimo veleno žvaigždučių dantelių nusidėvėjimas. Taip įvykus gali sutrikti degalų paskirstymo fazės, kas, vėlgi, tikėtina, peraugs į kapitalinį remontą. Artėjantį gedimą išduoda tuščiais sūkiais garsiai dirbantis variklis ir barškanti grandinė.

Dyzeliniai varikliai, kaip visuomet, savotiška loterija, nes jo gyvybingumą lemia dyzelino kokybė. Žinoti, kas buvo pilama į baką prieš jus, praktiškai neįmanoma. Reguliariai naudojant abejotinos kokybės degalus, bus galima laikyti stebuklu, jeigu aukšto slėgio degalų siurblys atitarnaus 150 000 km.

Labai daug antrinėje rinkoje siūlomų C klasės modelių turi automatines pavarų dėžes. Modeliuose iki 2011 m, APD gali būti tiek 5, tiek ir 7 pavarų. Rinktis vertėtų versiją su daugiau pavarų. Toks automobilis bus ne tik dinamiškesnis ir ekonomiškesnis, tačiau ir patikimesnis.

Silpniausia pakabos vieta – viršutinės priekinių amortizatorių atramos. Jas gali tekti keisti ties 80 000 km riba. Kitos detalės, jeigu nebus tyčia laužomos, tarnaus ne mažiau 100 000 km.

Krumpliastiebinė vairo pavara taip pat ilgaamžė, tačiau jeigu ji pradės leisti skysčius, teks keisti visą mazgą.

W204 kėbulas – tvirtas, ir jeigu automobilis nebuvo daužtas, jis tarnaus ne vienam šeimininkui. Blogiausia, kas gali nutikti – „suburbuliuoti“ chrominė danga.

O štai elektronika gali nemaloniai nustebinti. Priklausomai nuo priežasčių, gedimai gali būti ir rimti, ir paviršutiniški. Tarkim ties 100 000 km riba netikėtinai gali atsijungti ABS, ESP blokai, vairo stiprintuvas ir padangų slėgio daviklis. Tokiu atveju pirmiausia keiskite akumuliatorių ir, tikėtina, problemos bus išspręstos.

Ganėtinai išplitusi W204 „liga“ – nudegę galinių žibinto laidai. Apie tai išduoda nestabiliai veikianti galinė optika. Praleidus „ligos“ pradžią, vėliau gali tekti keisti ne tik laidus, bet ir pačius apsilydžiusius žibintus.

Kartais automobiliuose, turinčiuose W203 indeksą, gesdavo signalizacija. Pastarąją problemą „paveldėjo“ ir dalis W204 modelių. Jeigu sugedo užvedimo valdymo blokas EIS (Electronic Ignition Switch), nusiteikite, kad teks pakrapštyti piniginę.

Kitų chroniškų „ligų“ ši versija neturi, tačiau perkant naudotą automobilį visgi reiktų pasidomėti jo istorija ir ankstesniais savininkais. Maža kas kada šiam automobiliui buvo nutikę, tad tikrai nenorėsite pirkti, kad ir gero bei prabangaus, tačiau ne kokią istoriją turinčio modelio. Kita vertus, jeigu jums tiesiog porai metų reikia transporto priemonės, galite per daug nesigilinti į jos praeitį. Juk vis tiek netrukus ją keisite. Nors... ar tikrai norėsite atsisakyti savo seno, bet gero ir gražaus Mercedes?

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt