Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Naujasis Mercedes-Benz Vito – gerųjų tradicijų tąsa

Mercedes Benz dizaineriai liko ištikimo „vokiškai“ tradicijai
Nuotraukos

2012 m. teko vairuoti tiek ankstesnės kartos Mercedes Benz Vito, vėliau -  dabar jau nebegaminamą prabangesnį furgoną – Viano. Abu automobiliai paliko labai gerą įspūdį – erdvūs, patogūs, manevringi. Kaip tik tai, ko reikia ilgoms kelionėms su draugų kompanija ar didele šeima.

 

Viano pakeitęs modelis Mercedes Benz V – klasė taip pat sužavėjo, tačiau jis – greičiau didelis ir prabangus verslo klasės automobilis, o ne furgonas išvykoms į gamtą su linksma kompanija. Ši funkcija ir toliau patikėta naujausiai Mercedes Benz Vito kartai, prie kurios astovo vairo sėdau po poros metų pertraukos. 

Mercedes Benz dizaineriai liko ištikimo „vokiškai“ tradicijai, tad radikalių permainų tiek eksterjere, tiek interjere tikėtis neverta. Vito modelis yra lengvai atpažįstamas, vidinis mygtukų ir svirtelių išdėstymas primena tai, kas buvo matyta pirmtake. Salono transformacijos galimybės panašios į tas, kurias turėjo Viano. Viskas pažįstama, laiko patikrinta ir patikima.

Pirkėjams siūlomos trys galimos sąrangos versijos, bet vėlgi, vokiškai, kai kurias papildomas opcijas galima užsisakyti savo nuožiūra. Įdomu tai, kad bazinė Vito versija, nepaisant to, jog prieš mus – tikras Mercedes Benz, gali konkuruoti su kitais lengvojo komercinio segmento žaidėjais, o pats prabangiausias ir turintis daugiausia opcijų variantas, patogumo lygiu beveik prilygsta V-klasei, tačiau lieka už ją gerokai pigesnis. Universalus sprendimas, norintiems važinėti dideliu Mercedes Benz, tačiau turintiems tam tikrą lėšų limitą pirkėjams.

Bandytas modelis turėjo šviesos diodų žibintus ir tamsintus antros bei trečios eilės langus, tad iš toliau ar prietemoje jį nesunkiai buvo galima supainioti su minėta V-klase. Skirtumai išryškėjo tik automobilį apžiūrėjus atidžiau. Vito priekį puošė mažiau chromuotų detalių, bagažinės ir vienintelės šoninės durelės buvo mechaninės. Beje, pirkėjui pageidaujant, šoninės durelės gali būti dvejos, tačiau įvertinus automobilio vidinę erdvę ir sėdynių transformacijų galimybę, tai nėra būtina.

Vidus, lyginant su V-klase, gerokai kuklesnis, mažiau prabangos elementų, plastikas kietesnis. Visgi, prisiminus ankstesnę kartą, progresas yra – sėdynių apdaila ir plastikiniai elementai atrodo patraukliau, estetiškiau.

Vairas, multifunkcinis su galimybe susireguliuoti pagal savo poreikius. Posūkiai, valytuvai ir langų apiplovimas, „mersedesiškai“ sumontuoti ant vienos svirtelės. 

Pirmą kartą tai atrodė keistokai, tačiau vėliau paaiškėjo, kad sprendimas – patogus ir racionalus. Viską valdai viena kaire ranka, dešinė gali būti naudojama kitur. Tarkim, multimedinės sistemos reguliavimui. Pastaroji, kiek prieštaraujant šiandienos mados tendencijoms, pasižymi mygtukų gausa, o ekranas nėra jautrus lietimui, tad veikti, keičiant nustatymus ar ieškant mėgstamos radijo stoties, yra ką. 

Bandyto modelio sistema navigacijos neturėjo, bet vieta jai buvo numatyta. Vertinant Vito kaip kelioninį automobilį, navigaciją būtų pravartu turėti.

Vairuotojo vieta – kaip ir visuose bandytuose Mercedes Benz automobiliuose, įskaitant Citan, patogi. Reguliuojamas ranktūris, „po ranka“ esanti pavarų perjungimo svirtis, trumpos ir tikslios pavaros, nesunkiai pasiekiama visa mygtukų gausybė. Plius dar geras matomumas į visas puses, kurį užtikrina dideli langai ir didoki šoniniai veidrodėliai.

Kelionėms su Vito nuteikia ir didžiulės salono transformacijos galimybės. Ką iškart įvertino Pocių šeimos vaikai ir jų pagalbininkai, taip pat „pasimatavę“ Vito – keleivinių sėdynių privalumus (daugiau apie tai – netrukus). Tik atidžiau apžiūrėjęs supranti, kad jos visos yra atskiros ir ganėtinai daug gali atsilenkti. Tai yra, kiekvienas keleivis gali įsikurti būtent taip, kaip patogu jam. Erdvės tiek, kad net maksimaliai atlenkus sėdynės nugarėlę, sėdintis už jos nejaučia jokio diskomforto. Vidurinę sėdynę, esant poreikiui, galim nulenkti į priekį, taip ją „perdarant“ į stalelį.

Grindyse sumontuota bėgelių sistema leidžia sėdynes ne tik perstumti ar išvis išimti, bet ir atsukti vieną į kitą, kad sėdintieji gale galėtų patogiau bendrauti.

Ir, nepaisant visų minėtų transformacijų, Vito turi nemažą bagažinę, į kurią laisvai tilptų visų keliaujančių daiktai. Važiuojant tokiu automobiliu į gamtą ar leidžiantis į kelionę su mažesne kompanija, automobilis gali puikiai atstoti palapinę, užkandinę ant ratų ar kažką panašaus.

Dar vienas didelis Mercedes Benz inžinierių, projektavusių naująjį Vito, nuopelnas – išspręsta galinio vaizdo kameros problema. Kamera ne tik operatyviai įsijungia ir pateikia visą už automobilio esantį vaizdą, bet ir visada išlieka švari. Reikalas tas, kad ji „išlenda“ įjungus atbulinę pavarą, o ją išjungus vėl „pasislepia“ bagažinės dangtyje. Pastarąjį privalumą pasitaikė proga išbandyti bandomojo važiavimo metu. Nepaisant to, kad smarkiai snigo, kamera visada rodė aiškų ir „švarų“ vaizdą.

Kiti automobilio privalumai paaiškėja pajudėjus. Bandyta versija turėjo 2,2 l 160 AG dyzelinį variklį, 6 pavarų MPD ir galinius varančius ratus. Varantis „galas“ – tipiškas „Mercedes Benz“ sprendimas, bet persėdus iš priekiu varančio automobilio, ypač dabar, kai kelius užklojo sniegas, prie tokio automobilio reiktų pasipratinti uždaroje aikštelėje ir tik tada leistis į kelią. Iškylų į gamtą mėgėjams išvis reiktų pagalvoti apie 4 ratais varomą versiją.

Ankstesnės kartos Vito smagiai įveikdavo kelio nelygumus, tačiau tai buvo akivaizdžiai „darbinis arkliukas“ – vairas su silpnoku atgaliniu ryšiu, kieta pakaba ir ne pati geriausia garso izoliacija. Naujoji karta visų šių trūkumų nebeturi. Patobulinta pakaba tvirtai, bet minkštai laiko automobilį ant kelio ir neleidžia svyruoti posūkiuose. Elektromechaninis vairo stiprintuvas padeda vairuotojui tiek parkuojantis, tiek ir magistralėje, tad valdyti Vito paprasta tarsi tai būtų lengvasis automobilis, panašaus lygio ir garso izoliacija. Netgi lauke aiškiai girdimas dyzelinio variklio burzgimas salone yra vos juntamas.

Aišku, Vito visgi yra furgonas, tad manevruojant ar lenkiant tai reiktų įvertinti, tačiau lygiame, gerame kelyje jis nesunkiai aplenkia lėtesnius eismo dalyvius ir klusniai grįžta į savo juostą. Tikėtina, kad automobilis pasiektų ir gerokai didesnį negu leistina greitį, tačiau įvertinus ne tik „šaltojo sezono“ KET reikalavimus, bet ir bendras oro bei kelio dangos sąlygas, klausimas apie greitį liko atviras.

Kita vertus, neskubus važiavimas leistinu greičiu, patikėjus automobilio valdymą „elektroninėms smegenims“, 100 km kelio leido įveikti sudeginus tik apie 8,0 l degalų. Važiuojant su didesne kompanija ir dalinantis kelionės išlaidos, jos turėtų būti labai mažos.

Be to, kelionė naujuoju Vito bus saugi kaip niekada. Furgonas yra pripažintas saugiausiu savo klasėje. Tai – vienintelis komercinis modelis, kuris jau bazėje turi dvi saugos pagalves. Prabangesnės keleivinės versijos gauna šonines saugos pagalves, langų užuolaidėles ir t.t. „Mercedes Benz“ inžinieriai savo darbą atliko puikiai, tad viskas, ko bereikia – sėsti prie naujojo Vito vairo ir leistis į kelionę. Rekomenduotina – tolimą ir ilgą, nes Vito sukurtas būtent tam.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt