Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Nissan Leaf – kilometrų klausimas išspręstas?

Nissan Leaf – bene populiariausias serijinis elektromobilis pasaulyje
Nuotraukos

Nissan Leaf – bene populiariausias serijinis elektromobilis pasaulyje, kurio populiarumui mūsų krašte koją kišo du veiksniai – greitos įkrovos stotelių trūkumas ir palyginti maža elektromobilio akumuliatoriaus talpa, leidžianti pilna įkrova įveikti tik iki 130 km atstumą.

 

Kol mūsų valdžios atstovai daug postringaudami apie būtinybę plėsti greitos įkrovos stotelių tinklą labiau rūpinasi savo asmenine gerove, gamintojas „Nissan“ rimtai ėmėsi antrosios problemos – akumuliatorių talpos. Japonų koncerno pasiekti rezultatai dar kartą akivaizdžiai patvirtino seną taisyklę – kas dirba ne tik liežuviu, netrukus gali mėgautis savo darbo vaisiais – atnaujinto Leaf akumuliatoriai viena įkrova leidžia nuvažiuoti iki 250 km. Džiugina ir tai, kad gerokai išaugus akumuliatorių talpai, bendras krovimo laikas greitos įkrovos stotelėse nepakito – per 30 minučių akumuliatoriai įkraunami iki 80 proc.

 

Kalbėti apie įkrovimą iš paprasto elektros tinklo reiktų tik kelis kart taip pakrovus akumuliatorių, bet mano priverstinė patirtis parodė, kad per 4 valandas iš paprasto tinklo buvo įkrauta tik 25 proc. akumuliatoriaus. Darytina prielaida, kad viso akumuliatoriaus krovimas, lyginant su ankstesniu, užtruktų dvigubai ilgiau – vietoj 8 valandų jis krautųsi 16. Tokie skaičiai vėl verčia susimąstyti apie greito įkrovimo stoteles, kurių mūsų miestuose ir magistraliniuose keliuose katastrofiškai trūksta. Galima kalbėti apie dalinį akumuliatorių krovimą namų sąlygomis, nes tikrai ne kiekvienas dirbantis asmuo gali sau leisti savotišką prabangą – krauti automobilį 16 valandų, tačiau reikia atminti, kad nuolat ne pilnai pakraunamas akumuliatorius greičiau negu priklauso praranda savo talpą. Taigi, taupydami lauką ir neįkraudami akumuliatoriaus, mes, tuo pačiu trumpiname jo tarnavimo resursą, tad visi „Nissan“ pasiekimai kuriant talpesnius ir leidžiančius toliau važiuoti akumuliatorius, akimirksniu nublanksta.

 

Ir tokia padėtis liūdina, nes Nissan Leaf – puikus, erdvus, vidutinio dydžio sedanas, kuriame laisvai telpa keturi suaugę žmonės ir jų daiktai. Tai yra, japonų koncernas, kurdamas savo elektromobilį puikiai suprato, kad žmogui ne visada užtenka transporto priemonės kelionei iš taško A į tašką B. Dažniausiai statistiniam, šeimą turinčiam vairuotojui reikia patogaus ir erdvaus automobilio. Toks automobilis rinkai buvo pasiūlytas, jis buvo patobulintas, tačiau pilnai išnaudoti jo privalumus mūsų sąlygomis vis dar yra sudėtinga.

Beje, vizualiai atskiri „senąjį“ Leaf nuo „naujojo“ – ganėtinai sunku. Išoriškai automobiliai labai panašūs tik „naujokas“ siūlo platesnį spalvų pasirinkimą bei gali pasigirti priekiniais žibintai su LED trumposiomis šviesomis.

Viduje skirtumas paaiškėję užmetus akį į įjungto automobilio prietaisų skydelį – senoji versija rodo gerokai mažesnį galima nuvažiuoti kilometrų skaičių. Panagrinėjus daugiau galima pastebėti, kad naujoji Leaf versija turi 360° vaizdo aplink automobilį monitorius, kurių neturėjo pirmoji karta bei visiškai naują „NissanConnect“ elektromobilių sistemą. Visos kitos automobilio ir borto kompiuterio funkcijos – matytos kituose Nissan elektromobiliuose ir puikiai pažįstamos.

Važiuoja naujasis Nissan Leaf taip pat puikiai, kaip ir senasis – minkštai, patogiai ir... be garso. Tai vis dar stebina mūsų tautiečius, tad sėdant prie Leaf vairo reikia įprasti, kad gatvėse, kur apstu papildomo triukšmo, o dažnas pėsčiasis visa galva pasinėręs į virtualų pasaulį, be garso riedantis automobilis tampa „nematomu“. Neskubėkite, jeigu reikia, naudokite garsinį signalą ir taip praneškite apie save nieko aplink nepastebintiems praeiviams ar vaikams, kurių dabar, prasidėjus atostogoms, gatvėse ypač daug.

Arba tiesiog mėgaukitės važiavimu užmiesčio keliuose, nes dabar, važiuojant net ir nelabai taupiai, viena įkrova galima nesunkiai pasiekti Lietuvos centrą, o radus galimybę tenai įkrauti akumuliatorius – ir Lietuvos pajūrį. Čia ilsintis po kelionės galėsite ramiai pasvajoti apie tai, kad galbūt jau netolimoje ateityje Nissan inžinieriai taip patobulins elektromobilių akumuliatorius, jog pastarieji viena įkrova nesunkiai įveiks Vilnių ir Palangą skiriantį atstumą. Labai tikėtina, kad tai atsitiks greičiau, negu mūsų valdžia pakeliui įrengs dar keletą papildomų greito įkrovimo stotelių...

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt


Taip pat skaitykite 

„Nissan e-NV200“ – keičiame požiūrį į komercinį transportą

Keli pastebėjimai apie elektrinį Nissan e-NV200