Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Peugeot 2008 – antras susitikimas

Automobilis išėjo, įdomus, o atnaujinta versija jau gali pasigirti ir moderniomis technologijomis
Nuotraukos

Nors automobilis mūsų rinkoje pasirodė ganėtinai neseniai, per trumpą laiką prie Peugeot 2008 vairo teko pasėdėti net kelis kartus. Tiesa, pirmasis susitikimas vyko ne Lietuvoje, o Estijoje, Pernu miesto apylinkėse, kur gamintojo atstovai suteikė galimybę išbandyti daugelį naujojo modelio funkcijų.

 

Saugioje, uždaroje erdvėje buvo galima išmėginti automobilio savarankiško parkavimo sistemą, stebėti kaip 2008-asis įveikia nevisai tinkamą važiavimui kelią ir t.t. Trūko tik galimybės nulėkti su automobiliu kelis šimtus kilometrų, tad pastarasis „bandymas“ buvo atliktas jau čia, Lietuvoje. Namuose buvo laiko ir atidžiau patyrinėti 2008-ąjį modelį.

Visgi man šis automobilis atrodo kiek keistokas – kaip krosouveriui jis per žemas, kaip miesto hečbekui – kiek per aukštas. Toks tarpinis variantas, kurį gamintojas pasiūlė tarsi negalėdamas pats apsispręsti į kurį segmentą taiko.

Kita vertus, automobilis išėjo, įdomus, o atnaujinta versija jau gali pasigirti ir moderniomis technologijomis, kurių neturėjo pirmosios kartos modeliai.

Beje, įdėmiau įsižiūrėjus 2008-ame modelyje galima pastebėti nemažai kiek anksčiau bandyto 208 modelio bruožų. Viduje įspūdis, kad salonas „jau kažkur matytas“, dar labiau sustiprėja – tas pats prietaisų skydelis, minimalistinis borto kompiuterio ekranas. Tiesa, tam tikrų, savitų bruožų 2008-asis visgi turi. Priklauso.

Nedidelis, bet malonus liesti sportinio stiliaus vairas, spalvoti ekranėliai, kurių neturėjo pirmos kartos Peugeot 2008 – visa tai labai gerai, tačiau automobilyje trūksta stiklinių laikiklių, patogios lentynėlės smulkmenoms ir asmeniškai man pritrūko ranktūrio, kurį turėjo ankstesnė versija. Smulkmena, tačiau naudinga, nes automobilyje sėdi ganėtinai aukštai ir dar tiesia nugara. Padėtį gelbsti tik platus vairo nustatymų diapazonas – jį galima prisitraukti beveik prie pat.

Virš vairo sumontuotas prietaisų skydelis – apgalvotas sprendimas. Jie aiškiai matomi, papuošti 208-ame matyta šviesos „juostele“, tik skirtingai nuo to modelio, 2008 ji dega mėlynai. Tiesa, įjungimo mygtukas sumontuotas ten pat, nepatogiai, tarp spidometro ir tachometro.

Antros eilės keleiviai taip pat sėdi ganėtinai stačiai, tačiau kadangi automobilis nėra mažas, vietos jiems netrūksta. Du keleiviai čia įsikurs labai patogiai – vietos užteks tiek kojoms, tiek ir galvoms. Esant reikalui gale gali sutilpti ir trise. Gal kelionė nebus pati patogiausia, tačiau didelio diskomforto taip pat niekas nejaus.

Bendrą teigiamą įspūdį papildo bandytame modelyje buvęs stiklinis panoraminis stogas. Keistoka tik, kad stogo „uždangalo“ mygtukas sumontuotas ne įprastoje vietoje – palubėje, o arčiau priekinio keleivio sėdynės.

Nemažas automobilis turi ir ganėtinai talpią bagažinę, kurios tūris, priklausomai nuo antros eilės sėdynių padėtis, gali kisti nuo 350 l iki 1194 l. Vietos keliauti mėgstančios šeimos daiktams užteks, o esant reikalui bus galima pervežti ir didesnių išmatavimų daiktus – patraukus rankenėlę sėdynės tvarkingai susilanksto sudarydamos su bagažine lygų paviršių. Jeigu keliaujate dviese, automobilyje galima net ir išsimiegoti.

Juolab, kad Peugeot 2008 puikiai tinka šiam „darbui“ – ilgoms šeimyninėms kelionėms arba romantiškoms išvykoms į gamtą, kartais paieškant dar neatrastų takų.

Už savo „giminaitį“ – 208 modelį, 2008-asis aukštesnis 25 mm, tačiau jo elgesiui tiek kelyje, tiek ir ne visai kelyje, tai įtakos neturėjo. Tą automobilis įrodė Pernu trasoje, ne tik linksmai taškydamas balas, bet ir užtikrintai kopdamas į ganėtinai statų kalniuką. Matyt pelnytai Peugeot inžinieriai nuo seno garsėja kaip vieni geriausių važiuoklių specialistų. Jie puikiai moka suderinti ne tik automobilio stabilumą, bet ir važiavimo patogumą.

Ramiai šeimyniniai kelionei nuteikia ir 1,2 l 110 AG variklis bei automatinė pavarų dėžė. Nepaisant to, kad joje numatytas „sportinis“ režimas, praktikoje jis mažai kuo padeda. Įjungus šį režimą apsukos ženkliai padidėja, tačiau automobilis juntamai greitesnis netampa, tad planuojant lenkimą reikia šiam manevrui numatyti pakankamą atstumą.

Kiek nustebino 2008 modelio degalų sąnaudos. Nors per porą dienų automobilis ypatingai sudėtingais režimais bandomas nebuvo, grąžinant jį borto kompiuteris rodė 7 l/ 100 km kelio. Gerokai daugiau negu gamintojas deklaruoja mieste, nekalbant jau apie pasivažinėjimą užmiesčio kelias.

Bandyta versija taip pat turėjo „sniego“ režimą, kurį galbūt pasiseks išbandyti šaltuoju laikotarpiu, kai kelius dengs jeigu ne ledas, tai bent sniegas, ir jau minėtą „bekelės“ paketą, leidžiantį nesunkiai įveikti purvynus ar šturmuoti statokus kalniukus. Neabejotinas privalumas, tik kyla klausimas – kokios tada būtų degalų sąnaudos, jeigu bandymų trasa būtų ėjusi ne asfaltu. Klausimas – teorinis, į kurį atsakyti galima tik praktiškai kelias dienas palaksčius pievomis ir miškais. Galbūt tai dar kada pavyks padaryti, nes atsinaujinęs Peugeot 2008 paliko teigiamą įspūdį ir mielai dar ir dar kartą sėsčiau prie šio automobilio vario.

Erdvus, patogus, talpus puikiai klausantis vairo – kaip tik toks, kokia reikia keliauti mėgstančioms šeimoms. Nors Peugeot turi ir labiau šeimyninių automobilių, 2008, dėl savo konstrukcijos ypatybių ir gausios papildomos įrangos, leidžia atrasti naujas vietas ar pravažiuoti keliais, kuriuose tipiškas vienatūris sėkmingai užstrigtų. Turbūt tai ir taps vienu pagrindinių argumentų, lemiančių būtent šio, aukštoko ir geru pravažumu pasižyminčio, pasirinkimą.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

Už erdves fotosesijai dėkojame Vilai "Santa Barbara"