Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

„Toyota Land Cruiser“ – ieškome naujų kelių

Jau vien naujojo „Land Cruiser“ išvaizda byloja, kad prieš jus – ne šiaip sau automobilis, o
Nuotraukos

„Land Cruiser“ per daugiau nei 60 metų visame pasaulyje įgijo gerą vardą, siejamą su neginčijama kokybe, patvarumu ir patikimumu, tad nenuostabu, kad šie modeliai nuolat atnaujinami, rinkai pristatant vis kitokius, bet tuos pačius, daugeliui gerai pažįstamus „Land Cruiser“.


Jau vien naujojo „Land Cruiser“ išvaizda byloja, kad prieš jus – ne šiaip sau automobilis, o galingas, įvairiems iššūkiams pasirengęs visureigis. Automobilis aukštas, tad į vairuotojo vietą tenka ne sėstis, o ropštis. Kita vertus, aukštai sėdint ir gerai matant tai, kas vyksta aplinkui, supranti, kad automobilio aukštis – pliusas. Lipti į priekines sėdynes patogu, sėdant į galą gali kiek trukdyti išsikišusi ratų arka.

 

Nors gamintojas teigia, kad atnaujino automobilio interjerą, man jis, lyginant su pastaruoju metu matytais kitais modeliais, atrodė kiek archajiškas. Nors išvaizda – skonio reikalas, gerokai svarbiau interjero funkcionalumas ir darbinis „patogumas“. Deja, šiuo atveju „Land Cruiser“ irgi kiek nuvylė. Nors dauguma mygtukų patogiai sudėlioti ant vairo arba centriniame panelyje ir yra lengvai pasiekiami, keletui visgi vietos pritrūko ir jie buvo sumontuoti kiek žemiau vairo, maždaug ties tomis vietomis, kur važiuojant būna vairuotojo keliai.

Jeigu žibintų apiplovimas gal ir nėra labai svarbus ar dažnai naudojamas, taii atsakingas už veidrodėlių reguliavimą ar vairo šildymą įjungiantis mygtukas tikrai galėjo rasti patogesnę vietą. Dabar pastarąjį ne tik sunku pasiekti, bet ir ne iškart pavyksta pastebėti, tad žiemą, laiku mygtuko nepastebėjus, teks laikyti šaltą vairą.

Jeigu su „Land Cruiser“ anksčiau neteko važiuoti, prieš leidžiantis ieškoti nuotykių su rekomenduotina smulkiai išsiklausinėti pardavėjų apie visas automobilio funkcijas ir galimybes. Reikalas tas, kad mygtukų, atsakingų už vienos ar kitos sistemos veikimą, yra daug, tad pačiam gali būti kiek sudėtinga tame susigaudyti. Vien pažvelgus į centrinį panelį, kur įsikūrę mygtukai, svirtelės ir didelis ratas, supranti, kad prireiks laiko visą tai perprasti.

Tai „Toyota“ reljefo valdymo sistema, leidžianti važiuoti ten, kur norite, o ne ten, kur veda kelias. Beje, įjungus šią sistemą, tarp spidometro ir tachometro sumontuotas ekranėlis pradeda rodyti automobilio pasvirimo kampą. Dar viena priežastis leistis nepažintais keliais, nes apie galimą apsivertimą vairuotojas bus laiku perspėtas ir galės to išvengti.

„Land Cruiser“ vairas, padabintas gausybe mygtukų, kaip ir priklauso tokiam automobiliui, didelis ir masyvus, tačiau malonus liesti. Ant automobilio vairo sumontuota kamerų valdymo funkcija leidžia sėdint vairuotojo vietoje apžvelgti tai, kas vyksta aplink automobilį beveik 360 laipsnių kampu. Funkcija, kuri padės tiek miške bandant neužvažiuoti ant kokio kelmo, tiek mieste, laviruojant bendrame automobilių sraute.Nors visgi miestas nėra tikroji „Land Cruiser“ stichija – jis patogus miesto kelionėms, tačiau tikroji automobilio prigimtis atsiskleidžia tik išsukus į išmaltus, retai tvarkomus ar išvis pamirštus keliukus.

Vairuotojo vieta, kaip ir buvo galima tikėtis, labiau primena patogų biuro krėslą, o ne automobilio sėdynę. Vietos užteks bet kokio kūno sudėjimo žmogui, tiek sėdynės, tiek vairas – valdomi elektra, tad patogiai įsikurti nebus sunku.

Beje, vietos automobilyje užteks visiems – tiek sėdintiems priekyje, tiek ir sėdintiems galia. Antros eilės keleivių patogumui centriniame, labai patogiame, ranktūryje sumontuota atskira klimato valdymo sistema.

Tokia „prabanga“ negalės džiaugtis tik trečios sėdynių eilės (jei ji bus sumontuota) keleiviai, tačiau šilto oro padavimo angos išvestos ir į automobilio bagažinę.

Vairuotojui sudarytos sąlygos stebėti ne tik aplinką, bet ir salono keleivius – šalia pagrindinio veidrodėlio galima atsidaryti išgautą veidrodį, skirtą salono stebėjimui. Taip nesigręžiojant galima matyti, ką daro, dažniausiai, galinėse sėdynėse esantys vaikai.

Nesu bandęs ankstesnės kartos „Land Cruiser“, bet kalbama, kad naujasis automobilis gavo geresnę ir kokybiškesnę apdailą. Na bent jau bandytame automobilyje prie salono apdailos prisikabinti būtų sunku – viskas tvarkinga, minkšta, džiugina tiek akį, tiek ir rankas.

Vienas niuansas – nors „Toyota Land Cruiser“ turi labai didelę ir talpią bagažinę, pastarosios durelės, kiek neįprastai, atsidaro ne į viršų, o į dešinę pusę (japoniška modelio prigimtis). Tai gali kiek apsunkinti daiktų pakrovimą ar iškrovimą sustojus mieste, tačiau iš anksto įvertinus pastarąjį niuansą, problemų pavyks išvengti.

Bagažinė turi ir savo „paslapčių“ – jos durelėse saugiai ir patogiai sudėlioti visi reikalingiausi įrankiai. Puikiai išnaudotas kiekvienas automobilio centimetras, tad jei pasinaudoję įrankiais nepatingėsite juos tvarkingai sudėlioti į vietas, visada žinosite, kur jų ieškoti.

Mūsų rinkai siūlomi „Toyota Land Cruiser“ gali turėti tik vieną iš dviejų variklių – 4,0 l 282 AG benzininį arba 3,0 l 190 AG dyzelinį. Bandytas modelis turėjo būtent pastarąjį agregatą ir 5 pavarų APD. Kaip jau minėjau miestas nėra „Toyota Land Cruiser“ stichija. Nors vairuotojas sėdi patogiai, aplinka puikiai matoma, apžvalgą pagerina ir dideli veidrodžiai, bet palyginti siaurose mūsų miestų gatvėse šiam automobiliui tiesiog ankšta. Be to, galingas, tačiau palyginti ramus dyzelinis variklis verčia daugiau darbuotis akceleratoriaus pamina. Jeigu važiuojama įjungus „Comfort“ režimą, posūkiuose ar įveikiant nelygumus automobilį gerokai sūpuoja. Jeigu esate jautrus tokiems dalykams, verčiau naudokite „Sport“ režimą, kiek pakietinantį pakabą. Nors ir įjungus šį režimą, automobilis lieka ganėtinai minkštas – tiek kelio nelygumai, tiek gulintys policininkai įveikiami tvarkingai, nei vairuotojas, nei keleiviai to beveik nejunta.

Išsukus į magistralę, automobilis tarsi „atgyja“. Nepaisant to, kad automobilis – ganėtinai kampuotas, jis gali pasigirti puikia garso izoliacija, tad net esant didesniam greičiui, aerodinaminiai triukšmai keleivių nevargina. Nors bandytas modelis turėjo 190 AG variklį, bet, turint omenyje, kad automobilis sveria beveik 2 500 kg, norėtųs kiek galingesnio variklio. Taip pat iš anksto reikia pasiruošti lenkimui, nes 5 pavarų APD veikia pagal savo algoritmus. Nors automobilyje ir numatyta rankinė pavarų perjungimo galimybė, bet ji – daugiau teoriška, nes net įjungus šį režimą, borto kompiuteris pavaras perjunginėja savarankiškai.

Kita vertus, jei niekur neskubate, patogiai įsitaisykite vairuotojo (ar keleivio) vietoje, įjunkite mėgstama radijo stotį ir mėgaukitės važiavimui. Tam „Land Cruiser“ puikiai tinka. Džiugina tai, kad visai nesvarbu, kokiu keliu ar tik kelio imitacija važiuosite – „Land Cruiser“, dėl jo turimų specifinių sistemų, ganėtinai sunku „pasodinti ant pilvo“ taip, kad jis neišvažiuotų.

Kuro sąnaudos, turint omenyje automobilio dydį ir variklio turį, taip pat visai suprantamos – 11,8 l/100 km miršiu režimu. Visgi įdomu būtų sužinoti, kaip pasiekiami gamintojo deklaruoti 8,2 l/ 100 km. Galbūt tai įmanoma jei visą laiką pavyksta važiuoti „Eco“ režimu, tačiau apie važiavimą „ekologiškai“, savo nuožiūra informuoja tik borto kompiuteris. Mygtuko, įjungiančio šį režimą, nėra.

Nors važiuojant magistrale galima atsipalaiduoti ir mėgautis pačiu važiavimu, man labiau patiko maltis su automobiliu po turbūt gyvenime nelygintą kaimo keliuką. Duobės, nelygumai tapę kalvomis, po neseno lietaus pažliugusios provėžos – gal ir ne tikra bekelė, bet situacija, kai ne vienas automobilis strigtų ar erzintų vairuotoją bumbsėjimais į dugną. „Land Cruiser“ visus šiuos sunkumus įveikė net nestabtelėjęs, tačiau buvo proga išbandyti tiek reljefo valdymo, tiek ir „Crawling“ režimus.

Nors pastarasis ir nebuvo būtinas, bet šį kartą smalsumas nugalėjo. Įjungus pastarąjį režimą automobilį galėtų vairuoti net vaikas – didžiulis visureigis savarankiškai pamažėl juda pirmyn, o vairuotojui tereikia sukioti vairą. Priekyje esanti automobilio kamera, važiuojant nedideliu greičiu, tvarkingai rodo, kokios galios staigmenos laukia priekyje.

Po poros bandymo dienų automobilis paliko gerą įspūdį. Jis erdvus, patogus, turi gausybę modernių, vairuotojo darbą palengvinančių sistemų. Pagalvota ir apie automobilio keleivius, kurie patogiai jausis bet kokiame kelyje ir bet kokioje situacijoje. Tiesiog reikia atminti, kad šis automobilis buvo kurtas, kaip „darbinis arkliukas“, tad nereiktų jo spausti kaip „lenktyninio žirgo“. Ramus, solidus, bet tuo pat metu – galingas, pasižymintis puikiu pravažumu ir patogus. Toks tas naujasis „Toyota Land Cruiser“.

Aplinkosaugos duomenys

Degalų rūšis

Dyzelinas

Benzinas

Vidutinės (l/100 km) (l/100 km)

8,1

10,8

Užmiestyje (l/100km) (l/100 km)

7,1

8,6

Mieste (l/100km) (l/100 km)

9,7

14,7

Vidutinė CO2 emisija (g/km) (g/km)

213

256

„Euro” klasė

EURO 5 J

EURO 5 J

Variklis

Cilindrų skaičius

4

V6

Vožtuvų mechanizmas

16 vožtuvų, DOHC

24 vožtuvų, DOHC, Dual VVT-i

Degalų įpurškimo sistema

Common-Rail

Elektroninis kuro įpurškimas

Maksimali galia (GIN AG) (DIN AG)

190

282

Darbinis tūris (cm³) (cm3)

2982

3956

Skersmuo x eiga (mm x mm) (mm)

96.0 x 103.0

94.0 x 95.0

Maksimali galia (kW/aps./min.) (kW per aps./min.)

140/3400

207/5600

Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.) (Nm per aps./min.)

420/1600-3000

385/4400

Suspaudimo laipsnis

15.1 : 1

10.4 : 1

Transmisija

Transmisija

Automatinė

Automatinė

1 pavara

3.520

3.520

2 pavara

2.042

2.042

3 pavara

1.400

1.400

4 pavara

1.000

1.000

5 pavara

0.716

0.716

Atbulinė pavara

3.224

3.224

Pavarų skaičius

5

5

Eksploatacinės savybės

Maksimalus greitis (km/h) (km/h)

175

180

Įsigėgėjimas 0-100 km/h (sekundės)

11,0

10,9

Pasipriešinimo koeficientas

0,35

0,35

Pakaba

Priekinė pakaba

Dvigubas balansyras

Dvigubas balansyras

Galinė pakaba

4 šarnyrai su horizontalia traukle

4 šarnyrai su horizontalia traukle

Stabdžiai

Stabdžiai priekyje

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Stabdžiai gale

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Padangos ir ratlankiai

 

 

 

265/60R18

265/60R18

Įkrovumas

Durelių skaičius

5

5

Bagažinės talpa (l) (l)

621

621

Matmenys ir svoris

Bendroji automobilio masė (kg) (kg)

2990

2900

Velkamoji galia su stabdžiais (kg) (kg)

3000

3000

Velkamoji galia be stabdžių (kg) (kg)

750

750

Ilgis (mm) (mm)

4780

4780

Plotis (mm) (mm)

1885

1885

Aukštis (mm) (mm)

1890

1890

Atstumas tarp ašių (mm) (mm)

2790

2790

Provėža priekyje (mm) (mm)

1585

1585

Provėža gale (mm) (mm)

1585

1585

Mažiausias apsisukimo spindulys (m) (m)

5,8

5,8

Degalų bako talpa (l) (l)

87

87

Bekelė

Prošvaisa (mm)

220

220

 

Lentelė Toyota.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt