Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ko nereiktų daryti su automobiliu šylant orui

Už lango – pavasaris. Atgyja ne tik gamta, bet ir interneto komentatoriai, tad
Nuotraukos

Už lango – pavasaris. Atgyja ne tik gamta, bet ir interneto komentatoriai, tad tinkle pasipila įvairaus pobūdžio rekomendacijos apie tai, kaip tinkamai parengti automobilį „sezonų kaitai“. Tarp jų galima rasti ir protingų patarimų, tačiau apstu tokių, kuriais pasinaudojus, geriausiu atveju, turėsite papildomų išlaidų, blogiausiu – teks remontuoti patį automobilį.

 

Du, labiausiai kenksmingi patarimai, yra tokie:

 

Tepalai

Automobilių varikliuose naudojami tepalai neskirstomi į „vasarinius“ ir „žieminius“. Keisti vieno klampumo tepalą kitu keičiantis orams nebūtina. Gamintojo pateiktos rekomendacijos dėl tepalų naudojimo galioja ištisus metus, tad saviveiklos čia nereikia. Visais metų laikais pilamas to paties tipo tepalas, kuris keičiamas gamintojo numatytais intervalais – pagal laiką arba pagal ridą. Keisti visą tepalą reiktų tik dviem atvejais – nusipirkus naudotą automobilį arba perkaitinus variklį, nes perkaitęs tepalas praranda savo savybes.

 

Akumuliatorius

Akumuliatorių „pagal sezoniškumą“ irgi nebūna. Keisti gerai veikianti akumuliatorių – tuščias pinigų švaistymas. Taip pat nereiktų žiemą naudoti galingesnio, o vasarą – silpnesnio akumuliatoriaus. Čia galioja tos pačios taisyklės, kaip ir tepalams. Kiekvienam automobiliui yra numatyta tam tikra akumuliatoriaus galia ir jos reikia laikytis. Nepriklausomai nuo to už lango kaitina saulė ar sninga.

Dvi didžiausios klaidos būtų šios, tačiau vis dar pasitaiko tokių, kurie būtinai nori paruošti savo automobilį „šilumai“. Galbūt tai buvo aktualu prieš pusę amžiaus, bet šiandien tiesiog sėdi ir važiuoji. Tik reikia nepamiršti pasikeisti padangų. Kita vertus, keletas mažų smulkmenų, kurių žinojimas apsaugo nuo nemalonumų, visgi yra.

 

Radiatorius

Nutirpus sniegui reiktų patikrinti radiatoriaus būklę ir, esant reikalui, jį praplauti. Toli gražu ne visi automobilių savininkai prisimena, kad radiatoriui taip pat reikalinga priežiūra. Žiemą purvas užkemša tarpelius ir atšilus orams radiatorius gali nebepajėgti aušinti variklio. Pasekmės – užviręs aušinimo skystis ir variklio remontas. Apžiūrint radiatorių reiktų įvertinti ir aušinimo skysčio būklę bei kiekį.

 

Kondicionierius

Atšilus orams metas patikrinti freono lygį kondicionavimo sistemoje. To nepadarius, ypač senesniuose automobiliuose, smarkiau pakaitinus saulutei vietoj norimos vėsos sistema pūs tą patį šiltą orą. Kita vertus, jeigu nutekėjo tik dalis freono, kondicionierius veiks, tačiau kompresorius greičiau dėvėsis ir gali gan greitai sugesti, o ši detalė nėra pigi. Taip pat, jei salone jaučiamas nemalonus drėgmės kvapas, neskubėkite į plovyklą, nes tai, tikėtina, nepadės. Greičiausia kvapas sklinda iš pačios kondicionavimo sistemos, kurią, karts nuo karto, reikia apdoroti antiseptikais.

 

Automobilio dugno plovimas

Procedūra nebūtina, tačiau jeigu norite, kad automobilis tarnautų ilgai, o kėbulas ir pakabos detalės nerūdytų, pasibaigus druskų ir reagentų sezonui dugną ir arkas reiktų švariai nuplauti.

 

Benzinas

Jeigu nurodyta, kad pilti reikia A 95-98 markės benziną arba oktaninis skaičius išvis nenurodytas, šylant orui vertėtų naudoti aukštesnio oktaninio skaičiaus degalus. Reikalas tas, kad karštis turi tiesioginės įtakos detonacijai, o aukštas oktaninis skaičius ją slopina. Kita vertus, jeigu parašyta, kad pilti tik A95, rekomendacijų reikia laikytis.

 

Prim.lt