Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

10 ekonomiško ir saugaus vairavimo patarimų

Vairuotojai turi važiuoti taip, kad būtų užtikrinta sauga, bei rūpinantis aplinka mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę
Nuotraukos

Europos Komisijos patvirtinta direktyva numato, kad vairuotojai turi važiuoti taip, kad būtų užtikrinta sauga, bei rūpinantis aplinka mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę. Šias žinias turės pademonstruoti būsimi vairuotojai. Tuo tarpu BTA ir įmonės verslo partneris „Toyota“ centras „Tokvila“ besirūpindami tais, kurie sėdi už vairo jau ne pirmus metus, dalinasi saugaus bei ekonomiško vairavimo rekomendacijomis.

„Ekonomiško vairavimo kultūra kildinama iš skandinavų šalių. Tai naujas modernus vairavimo būdas, kurio metu siekiama važiuoti taupiai ir saugiai. Tokiu vairavimo būdu yra tausojamas tiek automobilis, tiek taupomi degalai, tuo pačiu tausojama aplinka, mažinama eismo įvykio tikimybė, didinamas saugumas keliuose,“- kalbėjo ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak BTA specialisto, Lietuvoje vairuotojai kuro taupymą dažnai sieja su ekonomiškesniu varikiu, ir retai susimąsto, kad kuro išlaidos priklauso ir nuo vairavimo stiliaus. Skandinavijos ir kitose užsienio šalyse vairuotojai turi išklausyti specialų ekonomiško vairavimo kursą. Lietuvoje ekonomiško vairavimo pradžiamoksliai jau įtraukti į naujų vairuotojų mokymo programą, tačiau ilgą vairavimo stažą turintiems vairuotojams teks savarankiškai atsikratyti žalingų vairavimo įpročių.

Pasak Šarūno Stumbro, UAB „Tokvila“ techninio konsultanto, ekonomiškam ir saugiam vairavimui reikia nusiteikti ir patiems vairuotojams ir tinkamai paruošti automobilį.

Automobilio priežiūra

Būtina laiku keisti automobilio oro, degalų filtrus ir uždegimo žvakes. Nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo tik smulkmenos, tačiau jos daro didelę įtaką automobilio varikliui.

Svoris

Kuo mažesnis svoris – tuo automobilis manevringesnis ir naudoja mažiau degalų, todėl patartina nesivežioti nereikalingų daiktų.

Aerodinamika

Automobilių kūrėjai labai daug dėmesio skiria aerodinamikai – automobilio gebėjimui susidoroti su oro pasipriešinimu. Papildomi negamykliniai kėbulo elementai prastina automobilio aerodinamiką, o tuo pačiu didina degalų sąnaudas. Todėl patartina nuo stogo nuimti nenaudojamą daiktadėžę, o vasarą stengtis važinėti uždarytais langais. Elgiantis priešingai, degalų sąnaudos gali padidėti iki 10 procentų.

Padangų slėgis

Sumažėjęs padangų slėgis – viena iš dažniausiai pasitaikančių didesnio degalų sunaudojimo priežasčių. Todėl jį reikia tikrinti bent kartą per mėnesį. Tai daryti patartina, kai padangos būna šaltos – joms įkaitus, slėgis jose padidėja.

Variklio tepalai

Vienas iš paprasčiausių dalykų, ką galima padaryti nieko ilgai nelaukus – tai pasirūpinti, kad automobilio variklis gautų mažesnio klampumo tepalo. Tai gali padėti sutaupyti net iki 6 procentų degalų.

Automobilio būklės tikrinimas

Atlikti techninę automobilio patikrą patartina bent kartą per metus, o ne vien tik ruošiant jį privalomajai techninei apžiūrai. Tinkamai neveikiančios automobilio dalys, tokios kaip, katalizatorius ar liambda zondas, gali tapti net iki 40 procentų padidėjusių degalų sąnaudų priežastimis.

Kelio planavimas

Turbūt nereikia nė sakyti, kad trumpesnis maršrutas padės sutaupyti degalų. Tačiau ne visada. Kartais daug ekonomiškiau yra važiuoti 200 km autostrada, negu 150 km paprastu keliu, kertančiu daug gyvenviečių. Nemažiau svarbus yra laikas – važiavimas eismo piko metu, tai didžiausias iššūkis automobiliui. Juk didžiausios degalų sąnaudos būna jam pradedant judėti ir įsibėgėti.

Elektronika

Kondicionierius, radijo imtuvas, galinio lango šildymas – visi šie dalykai kartu sudėjus žymiai padidina degalų sąnaudas. Derėtų išjungti tuo metu nenaudojamą įrangą.

Vairavimas

Tačiau didžiausią įtaką automobilio važiavimui ir jo sunaudojamų degalų kiekiui daro pats vairuotojas. Jeigu vairuotojai nesistengs įsibėgėti iki leistino greičio kuo sparčiau ar pajudėti iš vietos taip, kad prasisuktų ratai – važiavimas automobiliu bus gerokai ekonomiškesnis. O siekiant dar labiau sumažinti kuro sąnaudas – reikia kuo rečiau naudoti stabdžių pedalą. Be reikalo nederėtų įsibėgėti. Juk didžiausias automobilio ekonomijos priešas – pajudėjimas iš vietos ir greitėjimas. Ypač ramiai reiktų važiuoti į kalną.

Pavaros

Nors manoma, kad važiuojant laisva pavara automobilis sunaudoja mažiausiai degalų, tačiau tai yra nėra tiesa. Rekomenduojama riedėti įjungta pavara – būtent tuomet automobiliui degalų beveik nereikia. Važiavimas laisva pavara yra nesaugus, ypač žiemos metu. Be to pavaras reiktų perjunginėti esant optimaliems variklio apsisukimams, bei, esant galimybei, važiuoti įjungus aukštesnę pavarą.



BTA informacija