Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Artinasi „purvinasis sezonas“. Kaip plauti automobilį?

„Purvinasis sezonas“ nebe už kalnų. Pradėjus intensyviai tirpti sniegui ir pabjurus žvyrkeliams, net po neilgos kelionės dažnas automobilis grįžta pasidengęs storu purvo sluoksniu.
Nuotraukos

„Purvinasis sezonas“ nebe už kalnų. Pradėjus intensyviai tirpti sniegui ir pabjurus žvyrkeliams, net po neilgos kelionės dažnas automobilis grįžta pasidengęs storu purvo sluoksniu. Kaip tinkamai prižiūrėti ir plauti savo ratuotą techniką pasakoja šių dalykų žinovas bei profesionalas Antanas Norvila.

Kėbulo priežiūra

„Po žiemos sezono, taip pat seniai neplovus automobilio, reikėtų vengti automatinių plovyklų. Todėl, kad jose automobilis gal būti labai subraižomas. Čia kėbulą dengiančios abrazyvinės dalelės visiškai nenuplaunamos aukštu vandens spaudimu, dėl to, besisukant šepečiams, jos „nušlifuoja“ kėbulo apviršių, – pasakoja A. Norvila. – Todėl, jeigu mašinos šonai purvini, geriausia plauti rankomis, naudojant vandens žarną arba naudoti namų plovyklą (tokios vis labiau populiarėja). Kibiras su vandeniu ir kempinė – irgi ne pats geriausias variantas.“

Vienaip plausime ar kitaip, pagrindinis uždavinys – „nupūsti“ abrazyvines daleles nuo kėbulo su vandeniu.

„Neseniai darėme eksperimentą, – tęsia pašnekovas. – Gerą mėnesį buvo neplauti du automobiliai – mano ir žmonos. Dar gerokai iki eksperimento abu jie buvo nupoliruoti. Skirtumas tapo akivaizdus po to, kai vieną iš jų nuplovėme rankomis, su žarna, o kitą – automatinėje plovykloje. Automatinėje plovykloje plauta mašina atrodė lyg kas būtų ją braižęs pusę metų.“

Ar būtina plaunant vartoti autokosmetiką?

„Esama įvairiausių autokosmetikos priemonių. Vienos saugo kėbulo dažų sluoksnį nuo ultravioletinių spindulių poveikio, kitos – nuo paukščių išmatų, nuo druskų ar kitokių veiksnių, kenkiančių lakui. Kaip pasireiškia neigiamas poveikis? Tirpinamas lako sluoksnis, dėl ko ima blukti dažai, atsiranda dėmių. Reikia atminti, kad paukščių išmatas nuo mašinos kėbulo reikia nuvalyti kuo greičiau, nes jų sudėtyje esantis jodas ypatingai kenkia dažytiems bei lakuotiems paviršiams. Automobilis reikalauja nuolatinės priežiūros, jeigu norime, kad visada atrodytų gražiai ir „kaip naujas“, – teigia A. Norvila.

Ne geriau ir birželio mėnesį: tada nuo liepų lapų žemėn laša dervingas skystis, kuris irgi labai kenkia dažytiems paviršiams. Pasak pašnekovo, jei tenka laikyti mašiną po liepomis, rekomenduojama ją pridengti specialiu užvalkalu, kurių vėlgi esama visokių, pasitaiko ir nekokybiškų. „Ne taip seniai nupoliravome prabangų automobilį – „Maserati“. Klientas nevažiavo – iškvietė tralą ir šitaip automobilį pargabeno į garažą. O kad jis nedulkėtų, uždengė apsauginiu dangalu. Aplink stovėjo kiti automobiliai, veikė koloriferis, buvo darinėjami garažo vartai... Dėl tos priežasties užvalkalas nuolat judėjo. Po dviejų dienų, nuėmus dangalą, savininkas buvo nemaloniai nustebintas: paviršius atrodė taip, lyg niekad ir nebūtų poliruotas. Dargi atsirado naujų įbrėžimų! Todėl dangalų medžiaga privalo būti kokybiška, su pūkeliu ar pan.

Salono priežiūra

„Automobilio vidaus valymui irgi esama visokių priemonių, – tęsia A. Norvila. – Pavyzdžiui, padengus tam tikra medžiaga automobilio krėslus, jų danga tampa nebepralaidi skysčiams. Atrodytų, kam šito reikia? Pavyzdžiui, ant veliūrinio paviršiaus netyčia išpylus puodelį kavos, jis apie 10 minučių nesusigeria ir nesunkiai pašalinamas servetėlė arba švariu skudurėliu.“

Automobilio salono valymui naudojamas dulkių siurblys, valymo priemonės, šepečiai. Jais patogu surinkti plaukus nuo apmušalų, jeigu kartu vežiojatės augintinį – šunį arba katę.

Kaip nuvalyti variklį?

„Jei variklis leidžia tepalus, būtina juos nuplauti, nes jais kvėpuojate, – sako A. Norvila. – Pačiam šito daryti nepatarčiau – verčiau patikėti specializuotai įmonei. Plaunant reikalingos tepalų gaudyklės, o namuose jų neturima – tepalai gali patekti į gruntą bei užteršti aplinką.“

Anot pašnekovo, visuose automobilių variklius plaunančiose plovyklose yra užrašai, įspėjantys, jog dėl automobilio elektros sistemos gedimų, atsiradusių dėl variklio plovimo, administracija neatsako. Visada išlieka tikimybė, kad elektros sistema, plaunant variklį aukšto slėgio aparatais, bus pažeista, o elektros jungtys – prisipildys vandens. Todėl geriausia variklį plauti ne vandens srove, o jo garais. Tada gedimų beveik nepasitaiko.

Drėgnu pavasarišku oru iš vidaus rasojantys automobilio stiklai – nedidelis malonumas. „Todėl visų pirma siūlyčiau du kartus per metus – rudenį ir pavasarį – pasikeisti salono oro filtrą. Jeigu filtras užsiteršęs, langai būtinai rasos“, – teigia A. Norvila.


Romualdas BALIUTAVIČIUS

www.snaujienos.lt