Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Mokomės „prikurti“ automobilį

Prieš kreipdamiesi pagalbos, atminkite, kad
Nuotraukos

Pagaliau sulaukėme žiemos. Ne tik kalendorinės, bet ir tikros. Su sniegu ir šalčiais. Tikėtina, kad ne visi buvo tam tinkamai pasirengę, tad ryte nebeužsivedantis automobilis tuoj gali tapti niūria kasdienybe. Aišku, beveik visada galima rasti draugiškai nusiteikusį ir „prikurti“ besiožiuojantį draugą pasirengusį kaimyną, tačiau prieš imantis šio proceso, reiktų žinoti keletą niuansų.

 

Prieš kreipdamiesi pagalbos, atminkite, kad:

„Prikurti“ galima tik visiškai tvarkingą ir veikiantį automobilį. Taip bandyti užvesti transporto priemonę galima tik tada, jeigu variklis, elektros laidai ir instaliacija – tvarkingi. Sakant paprasčiau, tik tuo atveju, jeigu akumuliatorius visiškai išsikrovęs – dėl ilgo stovėjimo, paliktos šviesos ar panašiai.

Jeigu po variklio dangčiu aiškiai jaučiamas kuro kvapas, o akumuliatorius buvo „nusodintas“ bandant nesėkmingai užvesti transporto priemonę, jeigu elektros instaliaciją dengia storas purvo sluoksnis arba akivaizdūs laidų pažeidimai – jokiu būdu negalima net bandyti „prikurti“. Taip užvesti automobilio nepavyks, tačiau kils pavojus nusodinti akumuliatorių – donorą.

Jeigu elektros įranga – žibintai, magnetola, salono apšvietimas – veikia, tačiau automobilis nesiveda, tai rodo, kad problema – ne akumuliatoriuje ir bandymas užvesti kito automobilio pagalba taip pat neduos naudos.

Taip pat reiktų žinoti, kad „prikurti“ galima tik panašaus tūrio variklį turintį automobilį. Priklausomai nuo variklio tūrio, jo paleidimui reikalinga skirtinga įtampa ir kiekviename automobilyje stovi būtent toks akumuliatorius. Jeigu bandysite mažalitriu automobiliu pagelbėti užgesusiam džipui, tikėtina, kad pastarasis ne tik neužsives, bet ir nusodins jūsų akumuliatorių.

Dėl šios pačios priežasties negalima dyzelinių automobilių bandyti užvesti naudojantis benzininių modelių pagalba – dyzelinių variklių paleidimo įtampa gerokai didesnė, negu įtampa, naudojama užvesti benzininius automobilius.

Jeigu temperatūra nukrito žemiau -20 C, „prikūrimas“ taip pat gali neduoti naudos.

Automobilio „prikūrimo“ technologija

Taigi, turime neužsivedantį, bet tvarkingą automobilį, o šalimais – panašaus darbinio tūrio ir tuo pačiu kuru varomas automobilis – donoras.

Mums reiks užvedimo laidų ir pirštinių. Beje, užvedimo laidai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai pritvirtinti prie „krokodilų“. Šie laidai, kad vairuotojams būtų lengviau, būna dviejų spalvų – raudonas naudojamas sujungti „pliusus“, juodas – „minusus“.

Pirmas žingsnis

Automobiliai stovi taip, kad užtektų laidų ilgio sujungti automobilius. Atminkite – automobiliai negali liestis.

Antras žingsnis

Išjungiam automobilio donoro variklį ir visus elektros prietaisus.

Trečias žingsnis

Raudonu „krokodilo“ laidu sujungiame įkrauto ir nusėdusio akumuliatoriaus „pliusus“. Įkrauto akumuliatoriaus „minusą“ (juodas laidas) pajungiame prie bet kokios įkraunamo automobilio nedažytos masyvios dalies arba prie jo variklio.

Taip daroma dėl kelių priežasčių: visų pirma, jeigu nusėdęs akumuliatorius visgi bus sugedęs, Omo pasipriešinimas, kurį turės įveikti į jį tenkanti veikiančio akumuliatoriaus srovė, leis automobilių savininkams įvertinti situaciją ir atjungti laidus.

Antra priežastis – kaip galima toliau nuo akumuliatoriaus patraukti potencialų kibirkščiavimo šaltinį: krovimo pradžioje susidaro didelės srovės ir iš akumuliatoriaus gali išsiskirti sprogios dujos (vandenilio ir deguonies mišinys), kurias lengvai gali padengti net mažiausia kibirkštis.

Pirma „pliusas“, o tik tada „minusas“ taip pat jungiami saugumo tikslais – tam, kad iki minimumo būtų sumažinta atsitiktinio trumpo jungimo tikimybė jungiant laidus.

Taip pat laidai neturi liesti judančių variklio dalių.

Ketvirtas žingsnis

Pabandome užvesti automobilį su nusėdusiu akumuliatoriumi.

Jeigu tai nepavyko, tai reiškia, kad akumuliatorius visiškai išsikrovęs ir jeigu procedūra bus tęsiama, galima nusodinti abu akumuliatorius. Tokiu atveju reiktų imtis kitų veiksmų.

Penktas žingsnis

Užvedame automobilį donorą. Stebime akumuliatorių ir laukiame minučių 15, kol jis pasikraus.

Šeštas žingsnis

Išjungiame automobilio donoro variklį ir tik tada bandome užvesti antrąjį automobilį.

Jokiu būdų negalima sukti starterio, kol veikia automobilio donoro variklis: tai gali sugadinti donoro generatorių. Taip įvyksta nes pasukus „prikuriamo“ automobilio starterį, įtampa grandinėse staigiai krenta ir donoro generatorius visomis išgalėmis mėgina šį kritimą kompensuoti.

Septintas žingsnis

Jeigu automobilį pavyko užvesti, negesindami variklio, laidus atjungiame atvirkštine tvarka – pirma „minusą“, tada „pliusą“.

Jeigu užvesti nepavyko, dar kartą, bet tik vieną, kartojame šeštą žingsnį.

 „Prikurti“ galima ir kiek kitaip

Automobilių „prikūrimo“ variantų yra nemažai, tačiau kiekvienas jų skiriasi arba žingsnių eiliškumu, arba jų turiniu.

Yra „prikūrimo“ ir akumuliatoriaus nusėdimo lygio nustatymo variantas naudojant lemputę (naudojama, kaip papildomas pasipriešinimo šaltinis), yra galimybė trumpam pasikeisti akumuliatoriais, neišjungiant dirbančio variklio ir t.t.

Visgi reiktų atminti, kad dabartiniai modernūs automobiliai kupini elektronikos ir ne visada ta technologija, kuri puikiai veikė prieš 30 metų, tiks šiandien.

Pabaigai

„Prikurti“ galima tik tvarkingą automobilį.

Variklius įjungti galima tik paeiliui, vesti abu variklius, kai akumuliatoriai sujungti laidais, griežtai draudžiama.

Padėdami užvesti svetimą automobilį, visada pagalvokite apie savo transporto priemonės elektroniką.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt