Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Arkų tvarkymas automobiliui dovanoja dešimtmetį

Automobilio kėbulas – bene brangiausia, smarkiausiai rūdžių veikiama automobilio dalis. Kai automobilis apsaugomas nuo korozijos, problemų dėl rūdžių gali nekilti netgi dešimtmetį.
Nuotraukos

2020.05.06.

Automobilio kėbulas – bene brangiausia, smarkiausiai rūdžių veikiama automobilio dalis. Kai automobilis apsaugomas nuo korozijos, problemų dėl rūdžių gali nekilti netgi dešimtmetį.

Arkų tvarkymas tampa būtinybe

Šaltasis metų laikas kasmet kelia rūpesčių dažnam vairuotojui. Spustelėjus rytiniam šaltukui transporto priemonės variklis neužsiveda. Tai gali nutikti dėl pačių įvairiausių priežasčių: prastai veikusio akumuliatoriaus, žvakių ar kitų ne mažiau svarbesnių komponentų, atsakingų už degimą. Visos šios bėdos – ne vienintelės. Visgi, žiema dažniausiai asocijuojasi su keliuose barstomu mišiniu, skausmingai atsiliepiančiu automobilių kėbulams. Nuo rūdžių ne taip gerai apsaugoti automobilių kėbulai jau atėjus pavasariui pradeda rodyti pirmus ligos požymius. Korozijos židinių taipogi atsiranda ir tais atvejais, kai avariją turėjęs automobilis buvo neatsakingai suremontuotas.

Paprastai pirmiausia nuo rūdžių ima kentėti būtent automobilio kėbulas. Tai labai paprastai paaiškinama - didžiaja dalimi jis sudarytas iš metalinių detalių. Be jokios abejonės, rūdys pavojingos ne tik seniems, bet ir naujesniems automobiliams. Kuomet plika akimi pamatome pirmąsias rūdis, svarstyti apie antikorozinį padengimą gali būti per vėlu. Pasirūpinti transporto priemonės apsaugomis nuo korozijos reikėtų iš karto, kai jį tik įsigijame. Toks sprendimas apsaugo nuo galimų didesnių išlaidų ateityje, apasaugo nuo didesnio automobilio nuvertėjimo.

Apsauga būtina ir naujiems automobiliams

Kaip pastebi autoservisų atstovai, iš Vokietijos ar kitų ne tokių atšiaurių šalių parvarytų automobilių kėbulai rūdžių pažeisti nesmarkiai, nes druska svetur rečiau pasitelkiama keliams prižiūrėti, nei Lietuvoje. Gana puikios būklės būna ir iš Skandinavijos parvežami automobiliai, kadangi šios šalies muitinė neįleidžia tų transporto priemonių, kurios nepadengtos antikorozine danga.

Lietuvos keliai druskos mišiniu barstomi ypatingai gausiai, kelininkai, įvertindami oro sąlygas, sukuriančias galimybes susiformuoti ledui, kasmet keliuose paprastai išbarsto apie 100 tūkstančių tonų druskų mišinio. Dėl šios priežasties automobiliai rūdžių pažeidžiami ganėtinai greitai. Antikorozine danga šalyje nedengiamos net naujos, automobilių salonuose perkamos mašinos. Kažkada situacija buvo kitokia, bet pastaruoju metu tokiomis paslaugomis turi pasirūpinti pats savininkas, ne gamintojai ir pardavėjai. 

Arkų virinimas - kai apėmė rūdys

Tuomet, kai į autoservisus atvežami automobiliai, kurių kėbulai buvo padengti antikorozinėmis dangomis prieš dešimtmetį, meistrams ne tiek jau daug tenka paplušėti – tenka remontuoti vos keletą vietų. Antikorozinės dangos garantija paprastai galioja net dešimt metų.

Atliekant antikorozinį padengimą pasirūpinama ne tik kėbulo apatine dalimi, bet ir durų, bagažinės kampais – visomis dvigubomis ertmėmis, kurias pirmiausiai pradeda imti rūdys. Prieš padengimą automobiliai būna nuplaunami, išdžiovinami ir tik po to atliekamas padengimas. Žinoma, kažkiek automobilį teks išardyti – nuimti posparnius ir apsauginius skydus.

Dauguma žmonių vis dar linkę manyti, jog antikorozinis padengimas – pasidarbavimas teptuku, patepant juoda smala matomas vietas. Tai yra tik klaidingas įsitikinimas. Skirtingam modeliui taikoma vis kita techninė schema. Kai automobilis padengiamas antikorizinėmis medžiagomis, jis švariai nuplaunamas, patikrinama padengimo kokybė, savininkams išduodami sertifikatai, rekomendacijos, taip pat suteikiama garantija.

Siekiantiems su rūdimis tvarkytis savarankiškai, Pietų Europos šalyse gaminamų apsaugos priemonių pirkti nevertėtų, kadangi jos lietuviškam klimatui nepritaikomos. Žymiai geriau būtų naudoti skandinaviškus produktus, nes būtent jų gamintojai susiduria su atšiauraus klimato sąlygomis, keliuose gausiai barstoma druska.

Kaip antikoroziniu dengimu nebūna pasirūpinta, neretai automobilius gali išgelbėti tik arkų tvarkymas - vakaruantikoras.lt. Jo metu korozijos paveiktos vietos yra kruopščiai nušveičiamos, nauja arka privirinama prie automobilio sparno dalies, o suvirintas metalas apsaugomas.