Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Tepalų keitimas

Tepalų keitimas skirtingų modelių automobiliuose atliekamas maždaug pagal tą pačią schemą
Nuotraukos

Tepalų keitimas skirtingų modelių automobiliuose atliekamas maždaug pagal tą pačią schemą. Visgi prieš pradedant darbą, reikia jam tinkamai pasirengti – ne tik įsigyti naują tepalą ir tepalo filtrą, bet ir pasirūpinti panaudotų tepalų utilizavimu. Tai nėra labai sudėtingas, tačiau ganėtinai „nešvarus“ procesas, tad jeigu nesinori patiems teptis rankų atidirbusiais tepalais, galite keitimą patikėti kad ir „Automobilių serviso“ specialistams, kurie, esant reikalui, taip pat padės įsigyti tiek tepalą, tiek ir filtrą.

 

Tepalų keitimas atliekamas taip:

Variklis turi įkaisti iki darbinės temperatūros. Kai variklis įkaista, išjunkite jį ir truputį palaukite, kad neapsidegintumėt karštu tepalu. Tada po varikliu pakišamas tepalų surinkimo indas į kurį ir subėgs atidirbę tepalai.

Dalis tepalo išlaša nusukus tepalo filtrą, likęs senas tepalas – atsukus variklio karterio kamštį. Iš pradžių jį teks sukti raktu, vėliau, labai pamažu ir atsargiai, nes kitaip tepalas pasilies stipria srove, rankomis.

Tepalas bėga greitai, tad ir iš didžiausio variklio jis išbėgs per kelias minutes. Tiesa, visas senas tepalas taip iš variklio nepašalinamas, tačiau kadangi jo lieka tik apie 2 proc., pavojaus jis nekelia.

Išleidus seną tepalą įvertinama jo spalva, priemaišų kiekis ir tada sprendžiama – naują tepalą pilti iškart ar prieš tai dar papildomai išplauti variklį. Apsisprendus dėl šito, prisukamas naujas tepalo filtras ir supilamas naujas tepalas.

 

Supylus naują tepalą, variklis užvedamas, palaukiama, kol užges tepalo indikatoriaus lemputė prietaisų skydelyje ir su tepalo matuokliu tikrinamas tepalo lygis. Tikėtina, kad iš pirmo karto su tepalo lygiu galite ir „nepataikyti“, tačiau tame nieko baisus nėra. Įpilate jo daugiau matuokliu nuolat tikrindami lygį, kol bus pasiekta konkretaus variklio „norma“.

 

Darbų eiliškumas kiek gali skirtis, tačiau, iš esmės, procesas visada bus panašus.

Kokiu intervalu keisti tepalus

Augant tepalų kokybei, juos galima keisti kas 10 – 15 tūkst. km. Paprastai intervalus nurodo gamintojas, tačiau, pagal nutylėjimą, jie taikomi standartinei eksploatacijai. Kuo sudėtingesnėmis sąlygomis „dirba“ automobilis, tuo tepalus reiktų keisti dažniau.

 

Prie sunkių sąlygų galima priskirti konkretaus regiono klimatą – šalčiai, dažna temperatūrų kaita, nuolatinė drėgmė, didelis oro užterštumas. Taip pat įtakos tepalo keitimo laikui turi variklio darbo režimas – jeigu jis visada dirba sunkiai aprauktas, tepalus keisti reiktų dažniau. Tada, kai eksploatacijos sąlygos įvertinamos kaip sunkios, tepalų keitimo intervalus reiktų trumpinti 25 proc.

Ar reikia keisti seną filtrą?

Kartais pasitaiko ir tokių klausimų, į kuriuos atsakymas būna vienas – filtrą keisti būtina. Reikalas tas, kad variklio veikimas su senu filtru gali būti prilygintas variklio darbui be filtro. Tai numatyta pačioje filtro konstrukcijoje. Juolab, kad net esant įprastoms eksploatacijos sąlygoms maždaug ties 10 tūkst. km riba filtras bus užsikimšęs, atsidarys praleidimo vožtuvas ir tepalas keliaus į variklį nevalytas. Tai iškart turės neigiamos įtakos variklio ilgaamžiškumui, tačiau tepalo indikatoriaus signalinė lemputė vis tiek nedegs, nes tepalo lygis liks toks pat.

Jei keisite filtrą savarankiškai, prieš prisukdami į naują filtrą įpilkite šiek tiek tepalo ir tepalu sutepkite jo sandarinimo gumelę.

Keletas patarimų

Atidžiai rinkitės variklio tepalą ir pirkite tik tokį, kokį rekomenduoja gamintojas.

Nereiktų piktnaudžiauti „ekspres“ tepalo keitimu. Reikalas tas, kad naudojant vakuumą, variklyje lieka gerokai daugiau seno tepalo, negu jį keičiant įprastu būdu. Rekomenduotina skubų tepalo keitimą derinti su tradiciniu ir trumpinti keitimo intervalus.

 

Keiskite tepalus dažniau. Nė vienas oro filtras nesugeria visų ore esančių dulkių, taigi ir nė vienas degalų filtras nesulaikys visų, į baką kartu su degalais patenkančių „priedų“.

Nevertėtų per daug žavėtis ir įvairias „stebuklingais“ tepalo priedais. Galbūt trumpalaikį efektą jie ir duos, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje varikliui bus pakenkta.

 


Periodiškai tikrinkite tepalo lygį. Tepalo trūkumas taps „tepalo alkio“ priežastimi, judančios detalės judės be reikiamo tepimo, taigi ir greičiau susidėvės. Per daug pilti tepalo taip pat nereikia, nes tada jis pradės veržtis į išorę.

 

Už pagalbą rengiant straipsnį dėkojame MB „Automobilių servisui“

 

Prim.lt