Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ar reikia šildyti variklį

Ar verta, ypač per didžiuosius šalčius, prieš leidžiantis į kelionę šildyti variklį?
Nuotraukos

Kadangi pagaliau sulaukėme žiemos, galima prisiminti su šalčiais susijusiu naudingus patarimus. Vienas jų - ar verta, ypač per didžiuosius šalčius, prieš leidžiantis į kelionę šildyti variklį? Vyresni automobilininkai įsitikinę, kad tai – būtina. Modernių automobilių instrukcijose rašoma, kad to daryti nereiktų. Gamintojai ragina variklius šildyti kelionės metu ir daryti tai neišjungus pavaros. Tai kaip gi reiktų elgtis?

Nepaisant vyraujančios nuomonės apie variklių šildymo naudą, autoritetingi auto leidiniai teigia priešingai. Argumentai, išsakomi „prieš“:

Visų pirma tai kenkia ekologijai, nes šildant variklį tuščiai eiga papildomai teršiama atmosfera.

Ekonomija – automobiliui stovint, kuras deginamas tuščiai, o tai kainuoja.

Modernūs varikliai nebijo „šaltų startų“.

Lėtas variklio šildymas nėra optimalus tepalui. Tuo pat metu „kenčia“ žvakės ir neutralizatoriai.

Atrodytų, viskas darosi aišku – pasikliauname gamintojais ir specialistai, ir variklių nebešildome. Visgi yra keletas „bet“...

Kas vyksta variklyje per šalčius?

Visų variklių detalės pagamintos iš skirtingų medžiagų, tad kaistant jos irgi plečiasi skirtingai. Būtent dėl to esant šaltam orui detalių vidinės įtampos keičiasi skirtingai – didėja tarpeliai arba detalės prisispaudžia viena prie kitos. Kiekvienu atveju besitrinančios detalės dėvisi greičiau. Taip pat šaltame variklyje detalių dėvėjimuisi įtakos turi ir klampus tepalas. Sustingęs tepalas tampa ypač klampus ir iki jam sušylant, variklis gali jausti „tepalo alkį“. Tai taip pat greitina dėvėjimąsi.

Jeigu varikliui dar neįkaitus didinami sūkiai, tai taip pat skatina detalių dėvėjimąsi ir net gali tapti deformacijų priežastimi.

Paprastų taisyklių nesilaikymas gali tapti rimtų gedimų, vėliau peraugančių į kapitalinį variklio remontą, priežastimi. Šiluminis detalių plėtimasis dėl staigiai išaugusio trinties koeficiento – taip pat skausmingas ir kenksmingas procesas. Būtent todėl užvedus šaltą variklį reikia įsitikinti, kad palaipsniui atšilęs tepalas taip pat atlieka savo funkcijas.

Nepamirškime apie ekologiją!

Specialistai rekomenduoja pajudėti tik užvedus variklį. Juos galima suprasti – naujausios technologijos užtikrina, kad varikliui gamybai naudojamos vis atsparesnės nusidėvėjimui medžiagos, o modernūs tepalai užtikrina tinkamą tepimą net ir esant minusinei temperatūrai. Visgi svarbiausiu veiksniu ir toliau lieka ekologija. Naujame automobilyje smulkus detalių nusidėvėjimas liks nepastebėtas ir įtakos variklio darbui neturės. Ši taisyklė galioja tuo atveju, jeigu planuojate automobilį keisti kas penkis metus. Deja, jeigu pinigų turite tik naudotai transporto priemonei, situacija keičiasi. Įsigydamas naudotą automobilį, žmogus tikrai negalės žinoti kaip su juo elgėsi ankstesnis savininkas. Nuvažiuoti kilometrai taip pat neatskleis šalto variklio eksploatacijos subtilybių.

Maža to, šalto variklio šildymas pakeliui dar labiau kenks ekologijai, nes kol sūkiai bus aukšti, į atmosferą bus išmetama gerokai daugiau teršalų. Dideliais dūmų kamuoliais neapsidžiaugs ir gretimų namų gyventojai.

Variklio šildymo mitai

Ilgalaikis variklio šildymas leidžia tik pajudėjus akceleratorių spausti iki dugno. – šito jokiu būdu negalima daryti. Atminkite, kad sušilti turi ne tik variklis, bet ir visos judančios ar besitrinančios detalės. Staigūs startai žiemą ganėtinai greitai baigsis vizitais į servisą.

Variklis greičiau sušils, jei šildant sūkiai bus aukšti. – jeigu tai būtų tiesa, gamintojai seniai būtų sukūrę sistemą, reguliuojančią variklio šildymo procesą. Šildant variklį sūkiai gali būti aukštesni, bet nelabai daug.

Naujiems varikliams šildymas nebūtinas. – tai nėra visa taip. Greičiau ne toks pastebimas lyginant jį su nusidėvėjusiu varikliu. Kita vertus, atmestina naujo variklio priežiūra ir nesirūpinimas gerokai sutrumpins jo tarnavimo laiką.

Šildyti ar ne?

Realybė tokia, kad geriausiai savo automobilį pažįsta jo savininkas. Jis be jokių instrukcijų tiksliai pasakys, kada galima pradėti judėti ar kiek laiko užtruks variklio šildymas. Kažkiek pašildyti variklį prieš startą reiktų. Procesas neturėtų trukti ilgiau 2-3 minučių, variklis turėtų šilti palengva, tolygiai, be staigių akceleratoriaus paspaudimų. Atminkite, kad visiškai variklis išils tik tada kai aušinimo skystis pasieks darbinę temperatūrą. Reiktų nepamiršti ir kitų automobilių mazgų ir sistemų – jiems taip pat reiktų įšilti. Tad, jei rūpinatės savo automobiliu ir planuojate jį eksploatuoti ne vienerius metus, pirmus kilometrus įveikite ramiai, be staigių greitėjimų.

 

Paruošta pagal užsienio spaudą

Prim.lt