Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Variklio cilindrų bloko tarpinės keitimas

Sąlyginai automobilio detales ir eksploatacines medžiagas galima suskirstyti į dažnai keičiamas ir keičiamas rečiau.
Nuotraukos

Sąlyginai automobilio detales ir eksploatacines medžiagas galima suskirstyti į dažnai keičiamas ir keičiamas rečiau. Oro ar salono filtrai stabdžių trinkelės, tepalai būtų priskirtini pirmajai grupei, o tokios detalės kaip kuro paskirstymo mechanizmo diržas ar variklio cilindrų bloko tarpinės – antrajai.

 

Su pirmosios grupės detalėmis ir eksploatacinėmis medžiagomis viskas kaip ir aišku. Susidėvėjus stabdžiams automobilis ima juntama prasčiau stabdyti, pasigirsta pašaliniai garsai, oro filtrus rekomenduojama keisti bent jau kartą per sezoną, tepalus – priklausomai nuo automobilio ridos. „Gedimas“ aiškiai matomas ir nesunkiai „remontuojamas“.

Situacija su antrosios grupės detalėmis – gerokai sudėtingesnė. Kasdien variklio neardysi ir nežiūrėsi ar viskas gerai. Šiuo atveju reikia atidžiai stebėti variklio darbą ir įsiklausyti į jo siunčiamus „signalus“. Jau minėtos cilindrų bloko galvutės tarpinės sudėvėjimo požymiai – ganėtinai specifiniai ir ne visi vairuotojai į juos laiku atkreipia dėmesį. Deja, vėliau pasekmės būna liūdnos, o remontas – ilgas ir brangiai kainuojantis.

Kaip tik apie tokį atvejį papasakojo MB Automobilių serviso meistrai. Jiems į servisą buvo pristatytas automobilis Volvo V70. Automobilio savininkas nekreipė dėmesio į tai, kad ryte bandant užvesti šaltą variklį jis „kaprizindavosi“ – strigdavo ir nenorėdavo prasisukti stūmokliai – ir toliau eksploatavo transporto priemonę. Minėtas variklio strigimas buvo pirmas perspėjimas, kad cilindrų bloko galvutės tarpinė prarado sandarumą ir į variklio aušinimo sistemą patenka pašalinių medžiagų, o pats aušinimo skystis teka į variklio cilindrus. Tokiu atveju, bandant užvesti variklį jame susikaupęs aušinimo skystis tampa hidro smūgio priežastimi. Perspėjimo „signalas“ buvo ganėtinai aiškiai juntamas, tačiau reikėjo į jį tinkamai sureaguoti. Tiesą, situaciją apsunkino tai, kad dėl šio gedimo prietaisų skydelyje neužsidegė jokia signalinė lemputė.

Priežasčių, dėl ko tarpinė prarado sandarumą, galėjo būti keletas. Gali būti, kad ji tiesiog atitarnavo savo laiką. Dar viena galima priežastis – perkaitusi ir dėl to deformaciją patyrusi cilindrų bloko galvutė. Bet kokiu atveju, pajutęs pirmus gedimo požymius, savininkas turėjo važiuoti į artimiausią servisą ir specialiu prietaisu išmatuoti kompresiją cilindruose. Turint atitinkamą įrangą būtų nustatyta ne tik sumažėjusi kompresija, bet ir ganėtinai tiksliai įvardinta šio sumažėjimo priežastis. Tokiu atveju remontas būtų apsiribojęs tik tarpinės pakeitimu, ir, galbūt, cilindrų bloko galvutės šlifavimu.

Deja, to laiku nebuvo padaryta ir tolesnis variklio eksploatavimas tapo naujų gedimų priežastimi – sumažėjusi kompresija padidino degalų sąnaudas ir judančių detalių dėvėjimąsi, aušinimo skystis pateko ten, kur jo netūrėtų būti – į cilindrus ir tepimo sistemą, taip išvesdamas iš rikiuotės ir tepalo aušintuvą.

Finalas nuspėjamas – Volvo V70 variklį teko ardyti, išimti sugedusį tepalo aušintuvą, šlifuoti cilindrų bloką, išimti, valyti ir derinti vožtuvus ir t.t. Automobilio savininko laimei, aušinimo skystis dar nebuvo spėjęs pažeisti pačių cilindrų, nors toks pavojus prakiurus tarpinei, taip pat tampa visai realus. Šį kartą remontas apėmė tik vieną variklio dalį, tačiau ir šito buvo galima išvengti, jeigu savininkas, arba ankstesnis Volvo V70 šeimininkas, būtų labiau rūpinęsis savo automobiliu.

Pasak MB Automobilių servisas meistrų, nors ir yra įstatymas, įpareigojantis parduodant naudotą automobilį išvardinti ir visus jo defektus, bei gedimus, papildomai patikrinti perkamą naudotą transporto priemonę vis tiek vertėtų. Vizualiai apžiūrėjus ir nepastebėjus jokių defektų, reiktų pabandyti automobilį užvesti, pavažiuoti, pastabdyti, o vėliau, profilaktiškai, užsukus į servisą, patikrinti ir kompresiją bei leisti serviso meistras įvertinti variklio skleidžiamus garsus. Šis papildomas atsargumas padės sutaupyti tiek laiko, tiek ir pinigų.

Aišku, reikia nepamiršti rūpintis ir jau turimu automobiliu. Nors lietuviai dažniausiai, vis dar, perka naudotas transporto priemones, jas tinkamai prižiūrint ir laiku reaguojant į įvairius prietaisų skydelyje neatsispindinčius „pavojaus signalus“ – pašalinius triukšmus, sunkesnį užvedimą, sklindantį aušinimo skysčio kvapą ar diskinių stabdžių, apie kuriuos artimiausiu metu taip pat rašysime, cypimą – automobiliai, sutvarkius gedimus, sėkmingai tarnauja ne vienerius metus.

 

Už pagalbą ruošiant straipsnį dėkojame MB Automobilių servisas specialistams.

 

Prim.lt