Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Keičiame Honda variklio diržą

Pats KMP ir kitų, minėtų detalių keitimas, žiūrint iš šalies, atrodo ganėtinai paprastas.
Nuotraukos

2017 08 21

Vienų variklių Kuro paskirstymo mechanizmai turi grandines, kitų – diržus. Paprastai tiek grandinės, tiek diržai tarnauja ganėtinai ilgai, tačiau ateina laikas, kai juos tenka keisti. Tai –ganėtinai ilgai trunkanti procedūra, tačiau ji yra būtina. Nepasikeitus padangų ar apdilusių stabdžių diskų, transporto priemonė, nors ir keldama pavojų, bet dar gali judėti. Trūkus variklio KMP diržui, automobilis judėti galės nebent nuo kalniuko ar buksyruojamas. Be to, pasak straipsnį padėjusių parengti meistrų, trūkus diržui variklio lauktų kapitalinis remontas, tad šiuo atveju taupyti ar atidėlioti darbų nereikėtų.

Diržo keitimo procedūra nėra ypatingai sudėtinga jeigu turi tam tikrus įgūdžius ir reikiamus instrumentus.

Priešingu atveju, tinkamai nepasirengus, darbas gali baigtis ta pačia kelione į servisą, tad prieš pradedant patiems ardyti variklį, reiktų pagalvoti ar galėsite jį surinkti.


Įprastai KMP diržas keičiamas kas 100 000 – 150 000 km, bet nuotraukose matomo automobilio diržas tarnavo 200 000 km. Tokį detalės ilgaamžiškumą lėmė nuolatinė automobilio priežiūra ir tinkama eksploatacija.

 Visgi serviso meistrai pataria diržus keisti taip, kaip numatyta gamintojo rekomendacijose. Taip pat gamintojas pabrėžia, kad reiktų naudoti originalias detales, kurioms suteikiama garantija. Čia kiekvienas vairuotojas sprendžia pats, tačiau jeigu ne originalūs amortizatoriai ar stabdžių trinkelės problemų sudaryti neturėtų, tai neoriginali detalė variklyje gali tapti rimto gedimo priežastimi.

 

Prieš imantis ardyti variklį, reikia pasitikrinti ar visos detalės ir reikiami įrankiai po ranka. Tokiam darbui būtina:

1. KMP diržas

2. KMP skriemulys

3. Paskirstymo veleno riebokšlis

4. Alkūninio veleno riebokšlis

5. Cilindrų galvutės tarpinė

6.Viršutiniai žvakių lizdų žiedai

7. Siurblys


Kai kuriais atvejais gali prireikti:

1. Balansuojančio velenėlio diržo

2. Balansuojančio velenėlio skriemulio


Taip pat, prieš imantis remonto, reiktų pasitikslinti ar visos montuojamos detalės paskaičiuotos tam pačiam tarnavimo laikui. Tarkim, galima pataupyti montuojant pigesnį KMP skriemulį, tačiau tada rizikuojate, kad jį vėl teks keisti po 30 000 km., kartu keičiant tarpines ir riebokšlius. Išimtį iš išvardintų detalių sudaro nebent vandens siurblys, kuris, esant palankioms sąlygoms, gali tarnauti 200 000 km ir daugiau. Visgi keičiant KMP diržą ir kitas detales, rekomenduotina kartu keisti ir siurblį. Blogiau dėl to tikrai nebus.

Apžvelkime, kuri detalė už ką atsako.

Diržas yra pagrindinė jungiamoji KMP mechanizmo grandis. Tai – techninės gumos gaminys, sudarytas iš dantyto diržo ir kieto metalinio kordo. Kaip minėjome, tinkamai eksploatuojant automobilį, diržas gali tarnauti iki 100 000 km ar ilgiau.

Ar diržą būtina keisti galima nuspręsti, apžiūrėjus jį vizualiai. Įtrūkimai, nudilę „dantys“, tepalų ar benzino dėmės rodo, kad detalė savo jau atitarnavo. Reikalas tas, kad diržas pagamintas iš tepalams ir benzinui neatsparios gumos, tad patekusios ant jo šios medžiagos diržą ardo. Jeigu diržas trūksta varikliui dirbant, kaip minėjo meistrai, tai baigiasi kapitaliniu remontu arba variklio keitimu.


KMP skriemulys pagamintas iš metalo. Jo paskirtis – KMP diržo įtempimas ir laikymas reikiamoje padėtyje. Vizualiai nustatyti skriemulio būklę ganėtinai sunku. Jeigu jis netriukšmauja, nustatyti, kiek laiko jis dar tarnaus, praktiškai neįmanoma, todėl skriemulį rekomenduojama keisti kartu su diržu. Palikus seną skriemulį rizikuojate, kad jis susidėvės greičiau už diržą. Tada diržas arba trūks, arba persisuks ir... lauks tas pats kapitalinis remontas.


Paskirstymo veleno riebokšliai yra guminės, nedidelės, tačiau labai svarbios detalės. Jos sulaiko tepalą ir neleidžia jam prasiskverbti per konstrukcijos tarpelius. Visgi reikia nepamiršti, kad ir šias detales kartais būtina keisti. Jos gali, nejudinamos, stovėti metų metus, tačiau guma sensta, eižėja ir užtenka nedidelio sukrėtimo, kad tepalai pradėtų sunktis. Dažniausiai pro riebokšlius prasisunkęs tepalas patenka ant KMP diržo ir jį pradeda ardyti. Būtent todėl riebokšlius taip pat būtina keisti. Ir juos reiktų pirkti originalius.


Cilindrų bloko galvutės tarpinė ir žvakių lizdų žiedai taip pat užtikrina sistemos sandarumą ir neleidžia patekti tepalui „ten kur nereikia“. Nepakeitus tarpinės, tepalai sunksis iš po variklio dangčio. Tai nėra taip pavojinga, kaip lašėjimas ant KMP, tačiau irgi ganėtinai nemalonu.


Balansuojančio veleno diržas ir skriemulys yra tik tuose varikliuose, kuriuose yra ir pats balansuojantis velenas. Šis specialus mechanizmas yra skirtas veikiančio variklio sukeliamų vibracijų slopinimui. Dažniausiai sutinkamas forsuotuose varikliuose arba agregatuose, kurių darbinis tūris viršija 2,0 l. Nutrūkus balansuojančio veleno diržui, sustiprės variklio vibracijos ir tai sudarys sąlygas atsirasti naujiems gedimams. Tiesa, yra žinoma atvejų, kai trūkęs diržas nesukeldavo jokių neigiamų pasekmių ir tai būdavo pastebima tik keičiant KMP, tačiau verčiau nerizikuoti. Juolab, kad diržas kainuoja nedaug, o variklis vis tiek bus išrinktas.

Pats KMP ir kitų, minėtų detalių keitimas, žiūrint iš šalies, atrodo ganėtinai paprastas. Atsukai, nuėmei, pakeitei, prisukai. Visgi, pasikartosime. Jeigu neturite atitinkamos patirties ir reikiamų įrankių, verčiau nerizikuokite, o patikėkite šį darbą patyrusiems  meistrams, kurie ne tik pakeis susidėvėjusią detalę, bet ir patars, kaip eksploatuoti automobilį, kad kitas keitimas būtų po gamintojo numatyto termino ar net vėliau.

Prim.lt