Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Dyzeliniai automobiliai žiemą – kaip išvengti rūpesčių

Nors už lango dar tik kalendorinė žiema, tačiau labai tikėtina, kad sulauksime ir tikrosios
Nuotraukos

Nors už lango dar tik kalendorinė žiema, tačiau labai tikėtina, kad sulauksime ir tikrosios – su sniegu, šalčiu ir pūgomis. Kaip tik tada ir paaiškės, kurie dyzelinių automobilių savininkai tinkamai paruošė savo transportą šaltajam sezonui.

 

„Automobilį, ypač dyzelinį, galima palyginti su žmogumi“ – teigia automobilių serviso „Daudrius“ vadovas Artūras Pilvelis. – „Jeigu žmogus rūpinasi savimi, vartoja vitaminus ir profilaktiškai lankosi pas gydytoją, jis jaučiasi gerai. Tas pats taikytina ir automobiliui – jeigu savininkas savo transporto priemonę prižiūri, tikrina, laiku keičia filtrus ir tepalus, nemalonių staigmenų jis tikrai nesulauks. Deja, kaip rodo mūsų praktika, dažnas vairuotojas, ypač jaunesnis, linkęs su automobiliu važiuoti, kol pastarasis sustoja. Ir tik tada pradedama galvoti apie remontą. Akivaizdu, kad „užleistos ligos“ atveju transporto priemonės remontas kainuos gerokai daugiau, negu būtų kainavusi jos profilaktika. Ne visos automobilio problemos „guli paviršiuje“ – senesniuose dyzeliniuose modeliuose, pradėjus remonto darbus, jos, dažnai, pradeda lysti viena po kitos. Pradėjai tikrinti kuro purkštukus ir pamatai, kad jie nebuvo tinkamai priveržti ir todėl dabar yra „prikepę“. Pradedi ieškoti priežasčių, paaiškėja, kad tiek kuro padavimo sistema, tiek ir pats degalų bakas niekada per visą automobilio eksploatacija nebuvo plautas. Tokiu atveju tenka nuimti ir plauti baką, valyti kuro padavimo sistemą, kuro siurblį ir vėl atgal viską surinkti. Aišku, kad darbų apimtys didelės ir, atitinkamai, auga remonto kaina. Bet viso to galima išvengti“.

„Beveik kiekvienas iš mūsų vakare ir ryte valomės dantis, atėjus žiemai pradedame vartoti vitaminus. Panašiai reiktų elgtis ir su automobiliu.“ – toliau patirtimi dalinasi A. Pilvelis – „Dyzelinių automobilių savininkai turėtų įprasti, profilaktiškai bent kas 80 000 – 100 000 km praplauti ne tik degalų baką, bet ir visą kuro padavimo sistema. Būtinos, bet palyginti nedidelės išlaidos, kurios garantuos, kad ši sistema netikėtai, kas labai dažnai pasitaiko žiemą, neužsikimš. Taip pat reiktų, pilant prastesnės kokybės dyzeliną arba važinėjant trumpais astumais, nepamiršti patikrinti kietųjų dalelių filtro būklės (užsikimšęs filtras turės neigiamos įtakos variklio darbui) arba naudoti specialius, suodžius ir nuodegas pašalinančius priedus. Visuomenėje vis dar sklando mitai apie tai, kad priedų naudojimas kenkia varikliui. Tokiu atveju norisi paklausti – kodėl tada patys degalų pardavėjai deklaruoja, kad jie į degalus pila įvairius, variklį tausojančius ar sistemas valančius priedus? Ir kodėl priedus varikliams jau ne vienerius metus gamina žinomi, pasaulinį vardą turintys gamintojai? Gal laikas nustoti tikėti mitais ir pagalvoti apie „vitaminus“ savo transporto priemonei? Nes laiku to nepadarius, tikėtina, žiemą vėl lauks nemalonumai – užsikimšę kietųjų dalelių filtrai, padidėjęs dūmingumas ar net gęstantys varikliai.“

„Dar vienas svarbus momentas – tvarkingi elektros įrenginiai. Nereikia laukti žiemos ir šalčių. Dar rugsėjį ar spalį vertėtų pasitikrinti ar tinkamai veikia tiek dyzelinio variklio starteris, tiek ir generatorius. Diagnostika užtrunka neilgai ir kainuoja nedaug. Tiesiog reikia rasti laiko ir atvykti į reikiamą įrangą turintį servisą, nes savarankiškai naujesnių automobilių, turinčių borto kompiuterius, mazgų veikimo patikrinti nepavyks.“ – pastebi pašnekovas – „Atvažiuoji, patikrina ir arba, esant reikalui, remontuoji, arba, jei viskas gerai, toliau ramiai važinėji nespėliodamas – per šalčius variklis užsives ar ne?“

„Kartais pasigirsta kaltinimų, kad esą servisai tyčia prigalvoja nebūtinų darbų, o vėliau pateikia automobilių savininkams nerealias sąskaitas. Nekalbėsiu už kitus, tačiau mes savo klientus raginame daugiau dėmesio skirti profilaktinei automobilių priežiūrai, nes taip mažėja galimo remonto kaštai. Atrodytų, kad elgiamės nelabai protingai – juk kuo mažesni remonto kaštai, tuo mažiau mes uždirbsime, tačiau, kaip kadaise teisingai pastebėjo Robertas Bošas – „Verčiau prarasti pinigus, negu pasitikėjimą“. Jeigu klientai pasitikės, jie važiuos pas mus tiek remontui, tiek ir profilaktinei apžiūrai, tiek ir rekomenduos servisą savo pažįstamiems. O Lietuvoje, kur žodinės rekomendacijos reiškia labai daug, toks pasitikėjimas yra ypač svarbus. Būtent todėl nuolat savo klientams kartojau ir kartosiu – savalaikė profilaktika yra geriau ir pigiau už skubų remontą. Pasiskaičiuokite, kiek galite skirti kasdienei automobilio eksploatacijai – eurą, du, penkis? Kalbu ne apie degalus, kalbu apie priežiūrą – profilaktinius sistemų valymus, diagnostiką ir t.t. Net per dieną tam numatant eurą, per pusmetį jau susidaro 180 eurų suma, kurios užteks ne tik diagnostikai, bet ir, esant reikalui, nedideliems remonto ar profilaktikos darbams. Be to, tai bus gerokai pigiau, negu apleisto ir neprižiūrėto dyzelinio automobilio remontas. Juolab, kad galutinė remonto kaina tampa viena rimčiausių konflikto tarp automobilį remontavusio serviso ir jo tinkamai neprižiūrėjusio vairuotojo, priežasčių. Matydamas tik išorinius gedimus, mažiau patyręs vairuotojas nesumąsto apie giliau slypinčias problemas. Dirbant atmestinai automobilį galima „aptvarkyti“ ir atiduoti žmogui, tačiau taip besielgiančių servisų kasdien mažėja. Rimtas, save gerbiantis servisas sutvarkys visus rastus automobilio trūkumus ir tik tada grąžins transporto priemonę savininkui. Aišku, tai gali kainuoti daugiau, negu atrodė iš pradžių. Nemaža dalis vairuotojų tai supranta ir džiaugiasi, kad buvo išspręstos visos problemos, bet pasitaiko vienas kitas „visažinis“, kuris, nesuvokdamas tikrosios padėties, ima triukšmauti komentaruose ar socialiniuose tinkluose. Laimei, tokių rėksnių irgi mažėja. Vairuotojams reiktų atminti vieną dalyką – greitai ir gerai, dažniausiai, nebūna.

Norint, kad žiema praeitų be rūpesčių, kol dar neatėjo tikrieji šalčiai ir neprasidėjo problemos, raginu visų, o ypač dyzelinių transporto priemonių (tiek lengvųjų, tiek ir komercinių) savininkus pasirūpinti savo automobiliais – patikrinti kaip veikia starteris, ar tinkamai savo funkcijas atlieka generatorius, pagalvoti kada paskutinį kartą buvo plautas automobilio degalų bakas ir kuro padavimo sistemos, ar buvo tikrintas kietųjų dalelių filtras, kiek laiko tarnauja uždegimo žvakės ir ar ne laikas jas keisti. Įvertinus atstumus, kuriuos planuojate įveikti žiemą, pasitikrinti ar tinkamai įkrautas akumuliatorius, kuris miestuose, dažniausiai, taip ir nespėja tinkamai pasikrauti ir pagalvoti apie „vitaminus“ varikliui, nes net pilant kokybiškus degalus, jau turinčius reikiamų priedų, tačiau važinėjant nedidelėmis atkarpomis, nuosėdos ir degėsiai vis tiek kaupiasi. Pasirūpinkite savo transporto priemone dabar ir ji jums atsidėkos tvarkingu veikimu per didžiuosius šalčius“ – pokalbį baigia autoserviso „Daudrius“ vadovas.

 

Prim.lt