Auto
Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Variklių cilindrų galvučių remontas

Pirmas, elementarus, dalykas, ką turėtų žinoti visi esantys ir būsimi vairuotojai
Nuotraukos

Daugumas apie variklio vidaus sandara pirmą kartą sužino tada, kai kas nors sugenda. Deja, tokiais atvejais žinias tenka gilinti leidžiant pinigus detalių remontui ar naujų įsigijimui. Kaip reikia elgtis, norint šito išvengti? Apie tai šiandien mums papasakos L. Šteinmanis įmonės specialistai.


Pirmas, elementarus, dalykas, ką turėtų žinoti visi esantys ir būsimi vairuotojai – automobilių varančioji jėga yra jų varikliai. Įprasti vidaus degimo varikliai, degindami jiems pritaikytas degalų rūšis (benziną ar dyzeliną), šių degalų išskiriamą šiluminę energiją verčia mechanine energija, taip atlikdami tam tikrą darbą ir versdami automobilius judėti.

Taip pat reiktų žinoti, kad pagrindinės bet kurio variklio (nepriklausomai nuo naudojamos degalų rūšies) detalės yra cilindrų blokas ir cilindrų bloko galvutė.

Kas yra tas cilindrų blokas? Tai – pagrindinė variklio detalė, aplink kurią montuojamos kitos detalės, mazgai ir net mechanizmai.

Iš viršaus prie cilindrų bloko tvirtinama bloko galvutė, o iš apačios – karteris.

Cilindrų bloko galvutė (variklio galvutė) dengia cilindrus iš viršaus ir joje dažniausiai formuojama degimo kamera, kurioje su oru susimaišęs kuras sudaro „darbinį“ mišinį.

Kaip rodo statistika, automobilių variklio  galvutės defektas yra ganėtinai dažnai pasitaikantis gedimas. Variklio galvutės defektai atsiranda dėl keleto pagrindinių priežasčių:

  • Variklis ilgą laiką eksploatuojamas su nepakankamu aušinimo skysčio kiekiu;
  • Dėl įvairių mechaninių  gedimų sutrikus variklio aušinimo sistemai jis eksploatuojamas toliau;
  • ilgai nekeičiamas ( arba pakeistas į nekokybišką) aušinimo skystis išskiria nuosėdas, kurios užkiša aušinimo sistemą;
  • sugenda aušinimo skysčio siurblys, korozija sugadina aliuminines detales;
  • sugedus prietaisų skydelyje esantiems temperatūros davikliams vairuotojas laiku nepastebi aušinimo sistemoje pavojingai kylančios temperatūros;
  • stipriai užkaitus varikliui aušinimo sistema staigiai papildoma  nauju „šaltu“, lyginant su darbine variklio temperatūra, skysčiu;
  • perkaitinus variklį galvutė įtrūksta arba susikreivina
  • pradega  perspausti dujų įsiurbimo arba išmetimo vožtuvai;
  • nutrūkus paskirstymo diržui mechaniškai sulankstomi vožtuvai;

Požymių, pagal kuriuos galima įtarti variklio galvutės gedimą, yra ganėtinai akivaizdūs ir pastebimi:

  • aušinimo skystis išpučiamas į plėtimosi bakelį;
  • dėl didelio slėgio labai tampa standžios (kietos) aušinimo sistemos žarnos;
  • esant užvestam varikliui plėtimosi bakelyje girdimas ir matomas intensyvus skysčio burbuliavimas;
  • salonas silpnai šildomas,
  • tepalo lygis karteryje netikėtai padidėja, pastebimos baltai rudos putos ant tepalo matuoklio arba įpylimo kamščio;
  • pastebimos papildomos tepalo priemaišos išsiplėtimo bakelyje;
  • variklis dirba nestabiliai;

Norint išvengti tokių problemų reikia laiku keisti aušinimo skystį, nuolat, ypač prieš ilgesnes keliones, stebėti skysčio lygį, sekti temperatūros daviklių parodymus, vengti ilgalaikio maksimalaus variklio apkrovimo ir niekada nepilti į įkaitusį variklį šalto aušinimo skysčio.

Vairuotojus džiuginti galėtų nebent tai, kad cilindrų bloko galvutėje atsiradusį nedidelį gedimą pašalinti galima ir patiems, tačiau reikia žinoti, kad remontui reikia turėti atitinkamas sąlygas, specialius įrankius, reikiamą įranga ir bent truputį šios srities žinių, nes vien noro gali nepakakti. Nenorime nieko nuliūdinti, tačiau jei šių dalykų neturit tai laukiame Jus mūsų įmonėje. Mes variklio galvutę apžiūrėsime, patikrinsime ir, prieš imdamiesi remonto, būtinai pranešime apie rastus defektus.

Variklio galvutės remontas vidutiniškai trunka (priklauso nuo gedimo) 1–3 darbo dienas.

Sprendimas – pirkti naują detalę ar remontuoti sugedusią galvutę – dažniausiai, priklauso nuo kliento finansinių galimybių. Visiškai nauja lengvojo automobilio variklio galvutė gali kainuoti nuo 1 000 Lt, ne naują galima nupirkti pigiau (priklauso nuo automobilio tipo), tačiau jau be garantijų, kad ji neturės užslėptų defektų. Variklio galvutės remontas gali kainoti nuo 30 Lt iki ... Viskas priklauso nuo konkretaus gedimo, tačiau mes savo darbui suteikiame garantiją, tad klientas visada yra apsaugotas nuo galimų papildomų rūpesčių ar nemalonumų.

 

Už pagalbą rengiant straipsnį dėkojame L. Šteinmanis įmonės specialistams

Prim.lt