Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

LITEXPO centre – aktualiausios transporto naujienos ir problemos

Gegužės 8–10 dienomis parodų ir kongresų centre LITEXPO rinksis transportininkai.
Nuotraukos

2014.05.08

Gegužės 8–10 dienomis parodų ir kongresų centre LITEXPO rinksis transportininkai. Čia vienu metu bus surengtos dvi parodos – 1-ąjį kartą vyksianti specializuota transporto detalių, remonto, puošybos paroda  „Automechanika“ ir 10-oji transporto, logistikos ir intelektinių transporto sistemų paroda „Transbaltica“. Verslininkai ir specialistai turės galimybę ne tik apžiūrėti parodas, bet dalyvauti verslui aktualiuose seminaruose ir konferencijose.


O jų per tris parodos dienas įvyks keletas. Pirmąją parodų diena bus surengta tranzitinei mūsų valstybei ypač svarbi konferencija „Transbaltica“. Joje dalyvaus Susisiekimo ministerijos, Valstybinio jūrų uosto, Lietuvos geležinkelių, asociacijų LINAVA ir LINEKA vadovai, specialistai bei kolegos iš Kazachstano. Baigiantis konferencijai žurnalo „Jūra Mope Sea“ redakcija įteiks tradicinius „Vėjų rožės“ apdovanojimus už indėlį į logistikos mokslo populiarinimą, už inovatyviausią logistikos projektą Rytų–Vakarų kryptimi ir kitus pasiekimus.

Besidomintys  kaip pradėti autoserviso verslą, čia pat per vieną dieną galės įsisavinti visą startuolių kursą. Gegužės 8 dieną LITEXPO vyksiančiame seminare „Svarbiausi žingsniai steigiant autoservisą“ specialistai supažindins su visa mažmeninės prekybos verslo abėcėle.

Transporto parodose susitiks net dvi organizacijos, švenčiančios 20-ties metų jubiliejų. Tai Lietuvos autoverslininkų asociacija ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto transporto katedra. Ta proga jų atstovai seminare diskutuos apie šalies automobilių parko strategiją, raidą, problemas, perspektyvas, specialistų rengimą. Šis seminaras vyks parodų antrąją dieną, penktadienį.

Dar vienas LITEXPO centre penktadienį vyksiantis renginys –  seminaras „Aplinkosauga automobilių versle“. Renginys ypač aktualus autoservisų vadovams ir darbuotojams. Mat, kaip žinoma, automobilių dirbtuvėse nuolat kaupiasi naudotos padangos, akumuliatorių baterijos, alyva, filtrai. Ir toli gražu dar ne visos įmonės, atsikratydamos šiomis naudotomis detalėmis, rūpinasi gamta. Seminaro klausytojai bus supažindinti su valstybiniu atliekų tvarkymo planu iki 2020 metų, su ES ir Lietuvos teisės aktais, reglamentuojančiais automobilių atliekų tvarkymą ir administracine atsakomybe už jų netinkamą tvarkymą, bus nagrinėjamos su tuo susijusios problemos, pateikiama įvairių įmonių pavyzdinė praktika.

Atskirą savo stendą parodoje turi ir projektas „GELEŽINIAI SPĄSTAI“, kurį vienas jo autorių – Renaldas Gabartas, linkęs vertinti kaip lietuviškų automobilinių mitų skerspjūvį. Pasak R. Gabarto, Lietuva seniai Europoje garsėja kaip senų, nudėvėtų automobilių „kapinynas“ – per metus kiekvienam naujam nupirktam automobiliui tenka 20 naudotų. Būtent todėl vidutinis transporto parko amžius mūsų šalyje yra 14 metų. Tai beveik dvigubai daugiau, negu bendras Europos vidurkis.

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ (LD) ekspertų teigimu, bendrosios techninė būklės požiūriu šiandieninių lengvųjų automobilių kritinis amžius yra maždaug 9 – 12 metų. Kai transporto priemonė peržengia šią ribą, rizika avarijos metui patiri traumą ar ne žūti, gerokai išauga. Lyginant maždaug 10 metų automobilius su 2 – 4 metų amžiaus transportu, tragiškų padarinių avarijos metu tikimybė padidėja 1,5 – 2 kartus. Nudėvėti automobiliai turi ir žymiai daugiau didelių techninių trūkumų. Lyginant tokius automobilius su transporto priemonėmis be techninių trūkumų, nusidėvėjusio transporto rizika pakliūti į eismo įvykį yra beveik 50–60 proc. didesnė.

Tačiau didžiausia problema yra ta, kad mūsų keliais rieda ne tik seni, bet ir iš kelių atskirų automobilių sulipdyti ar po avarijos „antram gyvenimui prikelti“ „frankenšteinai“ – teigė pašnekovas. – Būtent šie automobiliai kelia didžiausią pavojų juo važiuojantiems žmonėms, jie nebeatitinka jokių saugumo standartų. Mūsų eksperimentui sukonstruotas automobilis atrodė kaip naujas, nors jis buvo sulipdytas iš 8 atskirų gabalų. Automobilį suklijavęs meistras paaiškino, kad remonto pėdsakus paslėpti labai lengva – ant šviežių dažų galima užpūsti dulkių, dugnas visus pėdsakus „paslepia“, jei iškart po remonto jis nupurškiamas bitumu ir automobiliu pasivažinėjama žvyrkeliu ir t.t. Tačiau užteko išbandyti automobilį Vokietijoje pagal ADAC metodiką ir tapo aišku, kad sėdęs prie jo vairo žmogus avarijos atveju neišgyvens. Automobilis „frankenšteinas“ gavo tik... 1 saugos žvaigždutę, o mūsų keliuose tokių automobilių – tūkstančiai ir visuomenė turi apie tai žinot“. – apibendrino pokalbį R. Gabartas.

Parodose „Automechanika“ ir „Transbaltica“ dalyvaus apie 100 dalyvių iš 7 šalių: Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Austrijos, Vokietijos, Švedijos, Slovakijos. Parodos vyks LITEXPO 4-oje ir 5-oje salėse bei užims 8500 kv.m. plotą. 

Parodos „Transbaltica“ stenduose bus demonstruojami inovatyvūs sprendimai, skirti kuro kontrolei ir valdymui, kuro sąnaudų mažinimui, transporto stebėjimui, maršrutų planavimui, logistinės veiklos valdymui – tai, kas tampa vis svarbesne transporto verslo dalimi ir būtinybe, leidžiančia didinti transporto ir logistikos sektoriaus konkurencingumą. Bus pristatoma „TimoCom“ atnaujinta transporto barometro mobili programa, kuri prieinama ir išmaniesiems telefonams.  Atnaujinta programa leis matyti trejų metų krovinių rezultatus, stebėti bendrą rinkos situaciją. Lankytojų laukia ir atnaujinta transporto paslaugų valdymo sistema „Klevas“, nauja transporto rezervavimo sistema bei kitos naujovės.

Parodoje „TransBaltica“ bus pristatomos ir įvairios transporto paslaugos: krovos darbai, sandėliavimas, terminalai ir sandėliai, keleivių ir krovinių vežimas.

Šiemet parodoje lankytojai galės pamatyti ir pačius didžiausius automobilius – kelių vilkikus, kitokius sunkvežimius, jiems skirtas priekabas. Juos demonstruos įgaliotasis atstovas „Volvo Lietuva“, UAB “Adampolis”, UAB „Patikima linija“, UAB „Renault Trucks“ bei kiti parodos dalyviai.

Parodoje bus demonstruojami ir unikalūs studentiški projektai – Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje vykdomas projektas „Studentiška formulė“ ir studentų pagamintas lenktyninis automobilis. Kitas unikalus projektas į parodą atkeliaus iš Klaipėdos universiteto. Tai traukinių stendas ir įvairūs kiti su transporto sistemomis susiję studentų darbai. Traukinių stende imituojamos realios traukinių eismo sąlygos, diegiamos naujos sistemos. Stendą galima valdyti išmaniaisiais telefonais, tokia galimybė bus suteikta ir parodos lankytojams.

Parodoje „Automechanika“ bus pristatomos automobilių detalės, autokosmetika, automobilių puošyba, serviso specialistų paslaugos. Lankytojai čia galės susipažinti su rinkos naujienomis, servisų paslaugomis ir įranga, įrankiais, įvairiais prietaisais, apžiūrėti  inovatyvų, bet rinkoje mažai pažįstamą „Bio Circle“ detalių plovimo įrenginį, naujus padangų modelius, išbandyti naujas automobilių diagnostikos sistemas.

Parodose vyks ne tik verslo, bet ir pramoginiai renginiai. Lankytojai galės išmėginti jėgas automechanikos varžybose, įvertinti Tuning Team automobilių parodą, dalyvauti automobilių garso ir kokybės varžybose, komercinio automobilio rinkimuose ir pasilinksminti VEŽĖJŲ GEGUŽINĖJE. Čia lankytojų ir dalyvių lauks koncertinė programa, alaus paviljonai, griliaus meistrai. Sykiu su vežėjais joje galės linksmintis kiekvienas parodos lankytojas.