Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Hibridinis Toyota RAV 4

Hibridiniai automobiliai senokai įsitvirtino lengvojo transporto segmente ir
Nuotraukos

Hibridiniai automobiliai senokai įsitvirtino lengvojo transporto segmente ir jų skaičius nuolat auga. Vieni šiuos automobilius renkasi norėdami taupyti degalus, kiti – galvodami, kad taip prisideda prie taršos mažinimo, treti tiesiog nori būti „kitokie“. „Toyota“, įvertinusi visų trijų grupių poreikius, neseniai rinkai pristatė hibridinę „RAV 4“ versiją.

 

Ankstesnės kartos „RAV 4“ modelis išskirtine išvaizda pasigirti negalėjo, tačiau 2016 metų modelis, nors ir išsaugojo ankstesnį profilį, gavo kelias papildomas, savitumą pabrėžiančias detales – naujo tipo žibintus ir kitokias radiatoriaus groteles. Kita vertus, radikalių pokyčių tikėtis neverta, nes „RAV 4“ eksportuojamas į visus pasaulio kampelius, tad turi išsaugoti tam tikrą „neutralitetą“, kad įtiktų labai ir labai skirtingiems pirkėjams.

Nuo įprasto modelio hibridinę versiją galima atskirta pagal žydrą ženkliuką ir užrašą „Hybrid“. Be to, jau bazinėje sąrangoje hibridas gauna LED žibintus ir specialiai jam sukurtos kelios unikalios kėbulo spalvos.

 

Viduje įspūdis, kad kurdama „RAV 4“, „Toyota“ bandė įsiteikti visiems iškart, tik dar labiau sustiprėja. Pažvelgus į vidų galima pagalvoti, kad salone įvyko sprogimas, po visą prietaisų panelį išmėtės valdymo ir reguliavimo mygtukus. Kita vertus, tų, kurie matė ankstesnės kartos „RAV 4“ tai stebinti neturėtų. Japonai yra įsitikinę, kad viskas taip ir turi būti, todėl radikaliai nieko nekeitė, tik panaudojo apdailai kokybiškesnes medžiagas, pridėjo keletą smulkmenų ir praplėtė apmušalų spalvų ir tekstūrų pasirinkimą.

Tik man vis tiek liko neaišku, kodėl mygtukus reikėjo išmėtyti po visą automobilio priekį. Tarkim važiavimo režimas – Sport, Eco – pasirenkamas paspaudus giliai po „stogeliu“ esančius mygtukus. Man norint juos pasiekti, teko gerokai palinkti į priekį. Tiesa, pastarieji du bent jau šalimais, o štai šildymo mygtukai išmėtyti labai plačiai – kas ant vairo, kas centriniame panelyje... Keistoka.

Hibridinis modelis iškart gauna visą tą įrangą, kuri siūloma tik aukščiausios sąrangos modeliams su vidaus degimo varikliu. Automobilis turi tiek centrinį, spalvotą ekraniuką, sumontuotą tarp spidometro ir... ekonometro (tachometro automobilis neturi) bei naują, 7 colių lietimui jautrų ekraną „Toyota Touch 2“ su gausybe funkcijų. Pastarąsias reiktų išsiaiškinti prieš pajudant, nes bandant tai daryti pakeliui nesunku atsidurti griovyje. Matyt japonų inžinieriai numatė ir tokią galimybę, todėl modelis turi ne tik juostų sekimo sistemą, bet ir sistemą saugančią nuo susidūrimo su priekyje esančia kliūtimi.

Naujojo „RAV 4“ savininkus turėtų pradžiuginti stiklo apipurškimo sistemos purkštukų šildymas, labai praverčiantis šaltuoju laikotarpiu, šildomas vairas bei 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį pateikiančios kameros. Rinkoje tai nėra naujovė, tačiau smagu, kad „RAV 4“ ją turės, nes sistema labai palengvina manevravimą tiek kiemuose, tiek parduotuvių aikštelėse.

Vietos automobilyje, kaip ir deklaruojama, užtenka 5 suaugusiems žmonėms. Sėdynės, ypač vairuotojo, patogios, tad jose nesunkiai įsikurs bet kokios sandaros žmogus. Dar vienas privalumas – galimybė reguliuoti antros eilės sėdynes. Bagažinė – viena didžiausių klasėje, nes hibridinės sistemos akumuliatoriai „paslėpti“ tarp jos ir galinių sėdynių, neužima papildomos vietos.

Kiek patobulintą hibirdinę jėgainę – 2,5 l 155 AG bezininį variklį ir elektrinius 143 bei 68 AG elektromotorus – „RAV 4“ pasiskolino iš „Lexus NX300h“ – „Toyota“ modelis gali turėti tiek priekinius, tiek ir visus keturis varančius ratus. Pirmu atveju variklis dirba poroje su vienu elektromotoru, antru atveju – su dviem, vienas kurių sumontuotas ant galinės ašies.

Kaip ir visi hibridiniai modeliai, „RAV 4“ pajuda naudodamas elektros energiją, vidaus degimo variklis įsijungia tik įsibėgėjus. Tradiciškai siūlomi du su puse važiavimo režimų, nes „EV Mode“, kai naudojama tik elektra, galima nuvažiuoti iki 2 km atstumą. Dar yra minėti „Eco“ ir „Sport“ režimai. „Eco“ režime galima „žaisti“ – stengtis naudoti kaip galima mažiau degalų ir tuo pat metu įkrauti akumuliatorius. „Sport“ režimas... , bent jau man pasirodė daugiau teorinis. Įjungus jį kiek sunkesnis tapo automobilio vairas, tačiau dinamikos stebuklų taip ir nepavyko sulaukti. Savo tiksliu ir aiškiu veikimu pradžiugino 6 virtualių pavarų variatorius e-CVT.

Važiuojant gerais keliais nebuvo jokių pretenzijų automobilio patogumui ir garso izoliacija, tačiau išsukus į žvyrkelį situacija kiek pasikeitė – salone pasigirdo keistas cypsėjimas, papurtydavo ir užtaikius ant didesnių nelygumų. Galbūt automobilis būtų minkštesnis apmovus jį kitokios padangomis?

Taip pat tam tikrų klausimų kėlė ir automobilio degalų sąnaudos. Važinėta buvo mišriu režimu, tad tikėjausi, kad jos bent jau bus panašios į gamintojo deklaruojamus 5,0 l/ 100 km. Deja, po poros dienų borto kompiuteris rodė 6,4 l/100 km. Daugoka ir lieka neaišku, kur tas „žalumas“, nes tas pats naujasis „RAV 4“ su dyzeliniu varikliu, gamintojo teigimu, 100 km kelio turėtų naudoti 4,7 l degalų. Be to, jis kainuoja pigiau už savo hibridinį „brolį“.

Kita vertus, galbūt reiktų kitaip vertinti pačią hibridinę jėgainę? Negalvokime apie klimato atšilimą, o įvertinkime tai, kad elektromotorai sukuria papildomą galią visai nenaudodami degalų, o visais keturiais ratais varoma versija neturi galinio tilto pajungimo movos, kuri, esant sunkioms sąlygoms, galėtų perkaisti. Tokiu atveju, žiūrint į „RAV 4“, kaip į aktyvaus laisvalaikio praleidimo priemonę, viskas sustoja į savo vietas. Ar tai įvertins Lietuvos pirkėjai? Manau, netrukus sužinosime.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

 Taip pat skaitykite

„Toyota Auris Hybrid“ – ar moki vairuoti?

Saugiausi šeimyniniai automobiliai

Atsinaujinęs „Land Cruiser“ – ieškom skirtumų