Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ieškome talpiausio automobilio – Dacia Lodgy

Prim.lt toliau tęsia talpiausio automobilio, geriausiai atitinkančio 7 asmenų šeimos poreikius, paieškas. Antrasis automobilis, kuriame
Nuotraukos

Prim.lt toliau tęsia talpiausio automobilio, geriausiai atitinkančio 7 asmenų šeimos poreikius, paieškas. Antrasis automobilis, kuriame pabandė susitalpinti gausi Pocių šeimyna – aktyvi mama Jurga, tėtis Mindaugas ir 5 jų atžalos – buvo „Dacia Lodgy“.

 

Rumunų prekių ženklas „Dacia“ savo istoriją skaičiuoja nuo 1968 m., kada, pagal „Renault“ licenciją buvo pagamintas pirmasis automobilis, tačiau apie tų laikų „Dacia“ tiek mūsų šalyje, tiek likusiame pasaulyje mažai kas buvo girdėjęs. Situacija gerokai pasikeitė XXI amžiaus pradžioje, kai „Dacia“ kontrolę perėmė tas pats „Renault“. Tada rinkai buvo pasiūlytas pirmos kartos „Logan“ modelis, netrukus pasirodė modelis „Sandero“ ir „Dacia“ iš mažai kam žinomo rumunų automobilių gamintojo tapo vis didesnį populiarumą įgaunančiu prekių ženklu. Ypač „Dacia“ pozicijas rinkoje sustiprino visureigis „Duster“, komercinis modelis „Dokker“ ir, galiausiai, 7-vietis vienatūris „Dacia Lodgy“.

 

Pastarasis modelis, tapęs mūsų antruoju taikiniu, visuomenei buvo pristatytas 2012 m. Ženevos automobilių parodoje. Gamintojų teigimu, pastarasis erdvus, bet tuo pat metu pigus modelis, turėjo išstumti iš rinkos moraliai pasenusius modelius ir patenkinti žmonių, negalinčių sau leisti brangesnių vienatūrių, poreikius. Sprendimas buvo ganėtinai teisingas, nes bazinė „Lodgy“ versija tiek premjeros metais, tiek ir dabar kainuoja tuos pačius 9 900 eurų. Ganėtinai nedidelė kaina už erdvų ir patikimą automobilį, tačiau yra net keletas „bet“.

 

Užbėgant įvykiams už akių, jau dabar paskysime, kad „Lodgy“ – ne tik pigiausias, bet ir nesaugiausias iš mūsų „bandytų“ automobilių. Jis vienintelis visoje 7-viečių gamoje per „Euro NCAP“ bandymus surinko tik 3 saugos žvaigždutes. Taip pat „Lodgy“ patogumu ir prabanga negali prilygti ne tik „Renault Espace“, bet ir (išduosime paslaptį, koks dar modelis bus bandomas) „Renault Grand Scenic“. „Dacia“ pozicionuojamas kaip pigus, paprastas automobilis, tad jame naudojamos ir paprastesnės apdailos medžiagos, neypatingai stengiamasi paslėpti virinimo siūlių, o apie tokią prabangą kaip elektrinės sėdynės ar elektriniai langai, bent kol kas, net neverta svajoti. Ir tai suprantama, nes jeigu „Lodgy“ gaus „vyresnio brolio“ privalumus, kils jo kaina ir modelis taps mažiau konkurencingas.

 

Kita vertus, prisiminus, koks Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkis, visiškai naujas „Lodgy“ su visais naujo automobilio pliusais (100 000 km ridos arba 5 metų garantija, techninis aptarnavimas ir t.t.), atrodo labai patraukliai. Juolab, kad modelis gali nustebinti kaina, kuri yra mažiausia iš visų „talpiausių“ automobilių.

Tarkim, 1,2 l 115 AG benzininis variklis, kurio visiškai užtenka tokia dideliam automobiliui. Be šio agregato pirkėjas gali rinktis 1,6 l 105 AG bezininį arba 1,5 l dCi90 ar dCi110 dyzelinius variklius. Visi varikliai dirba poroje su mechanine pavarų dėže, APD „Lodgy“, panašu dar kurį laiką neturės, nors „Dacia“ su automatinės pavarų dėžėmis Lietuvoje netrukus turėtų pasirodyti.

Neblogai „Lodgy“ atrodo ir išoriškai. Nei Pociams, nei jų atžaloms automobilio išvaizda neužkliuvo. Vaikai nusprendė, kad automobilis yra ganėtinai gražus, o smulkių papildomų detalių nebuvimas, konkrečiu atveju, akivaizdus privalumas – vaikams nėra ką nusukti, užlenkti ar kitaip „netyčia“ pakeisti kokios nors smulkios detalės išvaizdą.

Nors vienatūrio ilgis tik 4,5 m., jis labai erdvus. Lyginant su „Renault Espace“, į „Lodgy“ Pocių šeimyna ir sulipo paprasčiau, ir vietos visiems buvo daugiau. Mindaugui patogiai įsitaisius vairuotojo vietoje, už jo, antroje eilėje galėjo tilpti ne tik vaikas, bet ir suaugęs. Patogiai jautėsi ir trečiosios eilės keleiviai.

Reikalas tas, kad, lyginant su kitais modeliais, „Lodgy“ sėdynės ne „pakyla iš grindų“, o yra sumontuotos bagažinėje kaip pilnavertė trečia sėdynių eilė. Esant reikalui jas galima ne tik prilenkti prie antrosios eilės sėdynių nugarėlių, bet ir visiškai išimti. Patogus sprendimas galvojant apie keleivių patogumą, tačiau vietos bagažinėje, jeigu susės 7 žmonės, liks nebent dokumentų aplankams ir moteriškiems rankinukams. Sutalpinti likusioje erdvėje net ir nedidelį vežimėlį gali būti problematiška. Matyt „Dacia“ inžinieriai skaičiavo, kad 7 asmenų šeima keliaus be daiktų.

Kita vertus, būtent dėl trečios eilės privalumų, „Lodgy“ yra neabejotinas šeimyninių vienatūrių lyderis – čia ne tik palikta 144 mm erdvė kojomis ir 866 mm kūnui bei galvai, bet ir yra sumontuota „Isofix“ sistema vaikiškų kėdučių tvirtinimui. Patekti į trečią eilę irgi labai patogu, ką tikrai įvertins vaikus sodinantys ar kėdutes tvirtinantis tėvai.

Dar vienas „Lodgy“ privalumas – stumdomos antros eilės durelės. Tai ne tik supaprastina išlipimą/įlipimą pergrūstose stovėjimo aikštelėse, bet ir apsaugo nuo pavojaus, kad vaikai durelėmis apgadins greta stovinčius automobilius.

Kelionėje vaikus gali užimti firminis „Renault“ „R-Link“ multimedinis kompleksas, kuris sėkmingai gali būti montuojamas ir į „Dacia“ modelius. Aukštesnės sąrangos versijose jis yra pagal nutylėjimą, pigesnės reikia užsisakyti papildomai, tačiau kaina, pagalvojus apie ramias keliones, nėra didelė.

Taigi, „Dacia Lodgy“ – didelis, erdvus pigus, patvarus automobilis, galintis turėti ne tik kondicionierių, bet ir „R Link“ multimedinę sistemą. 7 asmenų šeima jame ne tik sutelpa, bet ir jaučiasi patogiai – vietos užtenka tiek vairuotojui, tiek antros, o svarbiausia – trečios eilės keleiviams. Erdvės pojūtį dar labiau sustiprina aukštos lubos, tačiau, deja, automobilis turi labai mažą bagažinę. Toms pačioms kelionėms į mokyklą ar išvykoms į filmą jis puikiai tinka, tačiau netgi galvojant apie rimtą 7 asmenų šeimos apsipirkimą, reiktų arba neimti visų šeimos narių ir taip padidinti bagažinės tūrį, arba ieškoti kitos transporto priemonės, ką mes toliau ir darysime.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt