Ieškoti tarp:
Įmonių
Straipsnių
Pasiūlymų
Skelbimų
Video
Katalogo kategorijų

Ieškome talpiausio automobilio – Seat Alhambra

SEAT vienatūris Alhambra, kurio pavadinimas siejamas su
Nuotraukos

SEAT vienatūris Alhambra, kurio pavadinimas siejamas su maurų valdovų rūmais Pietų Ispanijoje, rinkoje debiutavo prieš ketvirtį amžiaus – 1991 m. Kadangi modelis pasirodė labai sėkmingai, su tam tikrai pataisymais ir modernizavimais jis gaminamas iki pat mūsų dienų.

 

Pirmą kartą automobilis buvo atnaujintas 1996 m. Tada jis gavo naują dizainą ir gerokai tobulesnę įrangą.

Įdomu tai, kad nors Alhambra ir yra ispaniškas automobilis, jis buvo sukurtas bendradarbiaujant vokiečių koncernui Volkswagen ir amerikiečių automobilių pramonės gigantui Ford. Būtent dėl to ilgą laiką ispanų vienatūris buvo labai panašus tiek į Volkswagen Sharan, tiek ir į Ford Galaxy.

Visgi „ispanui“ pavyko išsaugoti ir savitų bruožų. Palyginus šiandien rinkoje esančius VW Sharan ir Seat Alhambra, akivaizdu, kad tai – du skirtingi automobiliai. Būtent todėl Prim.lt, kartu su nepailstančia Pocių šeimyna, „pasimatavę“ VW Sharan, ėmėsi ispaniškojo Seat Alhambra. Ir pastarasis automobilis netikėtai maloniai nustebino.

Automobilio salonas – erdvus ir patogus. Kai aukštaūgis tėtis Mindaugas patogiai įsikūrė vairuotojo vietoje, už jo antroje sėdynių eilėje laisvai galėjo tilpti ne tik didžiausia iš šeimos atžalų, bet ir mama Jurgita. Tai – akivaizdus pliusas, nes daugumoje anksčiau bandytų modelių vietos už tėčio likdavo nebent mažiausiajam, dar nė dviejų neturinčiam, Pociukui.

Kiek nustebino elektrinės antros eilės durelės, labai patikusios vaikams. Dureles galima atidaryti tiek iš salono, tiek ir paspaudus nuotolinio valdymo pultelį, tačiau jos... neatsidaro iki galo. Tai yra, durelės važiuoja ne iki pat bėgelių galo, o sustoja kiek anksčiau. Tai apsunkina patekimą į trečiąją sėdynių eilę. Keistokas inžinierių sprendimas taip riboti įsėdimą, nes „bagažinėje“ vietos užtektų ne tik vaikams, bet ir vidutinio ūgio suaugusiems. Taip, gali skambėti keistai, tačiau Seat Alhambra trečioje sėdynių eilėje patogiai gali įsikurti ne tik vaikai, kurie ten jaučiasi labai patogiai ir saugiai, bet ir suaugusieji. Tam tikrais atvejais toks keleivių paskirstymas labai tikėtinas, nes iškeliama vaikiška kėdutė, kurioje patogiai jautėsi jauniausias šeimynos narys, įmontuota vienoje iš antros eilės sėdynių.

Pastarasis sprendimas, anksčiau matytas tik Premium segmento modeliuose, ypač pradžiugino mamą Jurgitą. Pasak jos, kai kėdutė nuolat yra automobilyje, nebėra pavojaus, kad tu ją gali pamiršti. Dabar užtenka tiesiog truktelti specialų dirželį, įstatyti „vaikišką“ pečių bei galvos apsaugą ir viskas – nuo 15 iki 30 kg sveriantis vaikas gali saugiai keliauti.

Papildomai vaikų saugumą užtikrina ir elektrinės šoninės bei elektra valdomos bagažinės durelės – susidūrusios su kliūtimi, jos tvarkingai sustoja ir pajuda atgal. Funkciją keliskart išbandė beveik visi jaunieji Pociukai ir visais atvejais sistema veikė nepriekaištingai.

Kaip ir priklauso šeimyniniam automobiliui, Seat Alhambra turėjo daugybę kišenėlių, stalčiukų, o antros eilės keleiviai galėjo džiaugtis ir atlenkiamais staliukais. Vėlgi, galvojant apie tolimesnes keliones su vaikais, galimybė patogiai pavalgyti automobilyje – didelis pliusas. O į tolimas keliones šiuo automobiliu galima leistis, nes visai šeimai patogiai įsikūrus savo vietose, automobilyje dar liko vietos ir daiktais. Teoriškai didesnes ar mažesnes bagažines turėjo visi bandyti modeliai, tačiau Alhambra bagažinė nustebino savo talpumu. Vizualiai netgi atrodė, kad ji didesnė už kiek anksčiau „pasimatuoto“ VW Sharan bagažinę, nors Seat atstovų teigimu, šie abu automobiliai yra vienodo dydžio.

Pocių šeimos „pasimatuota“ Alhambra turėjo 2,0 l TDI 110 kW / 150 AG variklį. Gamintojo teigimu, vidutinės tokio variklio degalų sąnaudos turi siekti 5,2 l /100 km. Turėjus galimybę išbandyti šį automobilį tolimesnėje kelionėje, galima teigti, kad gamintojai buvo beveik teisūs – vidutinės degalų sąnaudos, važiuojant ramiai, siekė 5,5 l/100 km.

Seat Alhambra turėjo labai tiksliai veikusią automatinę pavarų dėžę, kurioje buvo numatyta galimybė perjunginėti pavaras pačiam. Tiesa, pasak Mindaugo Pociaus, norint pilnai išnaudoti automobilio privalumus, reikia pasiskaityti instrukciją arba pabendrauti su pardavėjais, nes pirmą kartą sėdus prie vienatūrio vairo tenka „pažaisti“, kol supranti, kaip veikia viena ar kita funkcija.

Beje, tą patį galima pasakyti ne tik apie Alhambra pavarų dėžę, bet ir apie automobilio multimedinę sistemą. Ji moderni, suteikia vairuotojui ar priekiniam keleiviui daug galimybių, tačiau... tam būtinas išmanusis telefonas arba planšetinis kompiuteris, kurį būtų galima sujungti su Alhambra borto kompiuteriu. Jeigu naudojatės paprastu telefonu, kaip ir Opel atveju, kai kurios automobilio siūlomos funkcijos gali būti nepasiekiamos.

Alhambra važiuoklė – kiek kietoka, tačiau tai užtikrina stabilų sukibimą su danga ir saugų posūkių įveikimą, todėl automobilyje sėdintys keleiviai nejaučia diskomforto. Variklių pasirinkimas taip pat nuteikia optimistiškai, o mamą Jurgitą ypač sužavėjo tai, kad bandyta Alhambra buvo... raudona. Grynai moteriškas požiūris, tačiau įvertinus tą faktą, jog automobilis dailiosios lyties atstovėms, dažnai, yra emocinis pirkinys, net ir tokia detalė kaip spalva, gali būti labai reikšmingai.

Pocių šeimynos teigimai įvertintos Seat Alhambra kaina prasideda nuo 26 600 eurų. Aišku, tiek kainuoja bazinis modelis. Turtingesnės sąrangos versijos kaina gerokai šokteli, tačiau įvertinus visus privalumus ir galvojant apie transporto priemonę savo šeimai, galima mokėti ir daugiau. 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Prim.lt

 

Straipsnio kategorijos